Jump to content
Annons

PingPong-loop i Logic Pro?


Fierze

Recommended Posts

En av de mest inspirerande och kreativa finesser man kan ha i en sampler är enligt mig pingpong-loopen. Denna typ av loop innebär alltså att ljudfilen inte börjar om från början när den nått slutet, utan istället spelas upp baklänges, och sedan fortsätter så fram och tillbaka.. Detta är grymt användbart för atmosfärljud, stråkar och... typ allt! :rolleyes:

Jag har saknat pingpong-looping i nästan alla samplers, såväl hårdvara som mjukvara, trots att det borde vara en mycket lätt funktion att implementera. Den fanns t.ex. i den gamla trackern Fasttracker II, vilket ju är aningen primitivare än dagens applikationer (Men banne mig har en minst lika genial sequencer!). Nu är frågan; Finns pingpong-funktionen i EXS24 för Mac-Logic? Dvs att man kan pingponga vilket enskilt ljud man vill i ett sampler-instrument?

...Och JA, det är SÅ mycket jobbigare och mindre intuitivt att annars behöva göra egna pingpongloopar genom att klistra in originalljudet baklänges i en audioeditor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...