Jump to content
Annons

Extern mastering


Danabacken

Recommended Posts

Hej!

Jag funderade på dehär med extern mastring. Jag har alltid använt reason till allt från skiss till färdig produktion, men jag har hört att det ska vara bra att använda ett annat program för mastring, och funderar på att skaffa nåt.

Har ni típs om nåt som skulle passa mig? Jag behöver inte speciellt mycket eftersom jag tycker reason har det mesta för mina behov just nu.

Ni som använder andra program för mastring, vad använder ni?

\\Danyell

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag behöver inte speciellt mycket eftersom jag tycker reason har det mesta för mina behov just nu.

Och då kommer ett annat program inte tillföra dig någonting.

Skälet till att mastra i tex Soundforge , Wavelab , Bias är att du rent visuellt ser vad du gör samt att du kan bränna dina CD-Skivor efter Redbook standard ( Vilket enbart är nödvändigt ifall alstret skall släppas).

För det andra kommer dina låtar garanterat INTE låta bättre för att DU mastrar i ett annat program.

Däremot om någon annan gör det , då blir det oftast bättre (oftast)....

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver inte speciellt mycket eftersom jag tycker reason har det mesta för mina behov just nu.

Och då kommer ett annat program inte tillföra dig någonting.

Skälet till att mastra i tex Soundforge , Wavelab , Bias är att du rent visuellt ser vad du gör samt att du kan bränna dina CD-Skivor efter Redbook standard ( Vilket enbart är nödvändigt ifall alstret skall släppas).

För det andra kommer dina låtar garanterat INTE låta bättre för att DU mastrar i ett annat program.

Däremot om någon annan gör det , då blir det oftast bättre (oftast)....

Okej, det kanske bara var jag som fick allt om bakfoten.

Tack för ditt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skälet till att mastra i tex Soundforge , Wavelab , Bias är att du rent visuellt ser vad du gör samt att du kan bränna dina CD-Skivor efter Redbook standard ( Vilket enbart är nödvändigt ifall alstret skall släppas).

Rätta mig om jag har fel, men visst går det att bränna en Redbook-CD i Nero, med ISRC-kod osv.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wrecker (oregistrerad)
Skälet till att mastra i tex Soundforge , Wavelab , Bias är att du rent visuellt ser vad du gör samt att du kan bränna dina CD-Skivor efter Redbook standard ( Vilket enbart är nödvändigt ifall alstret skall släppas).

Rätta mig om jag har fel, men visst går det att bränna en Redbook-CD i Nero, med ISRC-kod osv.?

Ja det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...