Jump to content
Annons

Internet Explorer har stött på ett problem


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Allt oftare så får jag ett meddelande i en liten ruta på skärmen i stil med:

"Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas. Icke sparat arbete kan gå förlorat ....."

Det sker när jag är inne på någon hemsida och klickar vidare där. Händer inte bara typ varje dag utan typ varje gång. Typ.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)

jaha.

kolla om du har nån plug-in som heter nåt som typ 'xhlljkals' eller nåt annat nonsensnamn. Inaktivera den.

Hjälper inte det så köre en rejäl scanning av virus.

MS har en egen liten applikation på deras hemsida som gjorde underverk med min hemdator, hiottade massa konstigheter som inte mitt vanliga virusskydd gjorde.

Hade samma problem innan, kunde tom dyka upp utan att själva IE var igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Frågar den om du vill skicka en typ felrapport också. I så fall har jag samma problem.

Jepp, det gör den. Och den frågar om jag vill se info om det. Det är en massa bokstäver i kombinationer om 5 tror jag, eller fler. Det säger mig ingenting.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

kör dessa efter varandra så brukar det lösa problemet.

detta hämtat från Microsoft.

start->kör och sedan en efter en...

regsvr32 urlmon.dll

regsvr32 Shdocvw.dll

regsvr32 Msjava.dll

regsvr32 Actxprxy.dll

regsvr32 Oleaut32.dll

regsvr32 Mshtml.dll

regsvr32 Browseui.dll

regsvr32 Shell32.dll

omstart kan behövas och så ska internet explorer inte vara igång

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Till er alla som bara fyller på med snygga bilder på meningslösa lösningar:

Intressant är att när nån skrev "öva öva öva" som svar så blev det ett jävla liv, men nu är det helt ok att inte hjälpa utan bara fylla på med meningslösa inlägg som bara fyller på den åtråvärda inläggs-statusen, SKÄRPNING om man inte kan hjälpa varför bara fylla på med idiot-inlägg.

jävla skit forum detta har blivit, godnatt och bye, ingen mening att göra nåt vettigt här längre

lycka till puckon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er alla som bara fyller på med snygga bilder på meningslösa lösningar:

Intressant är att när nån skrev "öva öva öva" som svar så blev det ett jävla liv, men nu är det helt ok att inte hjälpa utan bara fylla på med meningslösa inlägg som bara fyller på den åtråvärda inläggs-statusen, SKÄRPNING om man inte kan hjälpa varför bara fylla på med idiot-inlägg.

jävla skit forum detta har blivit, godnatt och bye, ingen mening att göra nåt vettigt här längre

lycka till puckon!

En bitter Lasse Mongo.. Men jag kan inte annat än hålla med honom.. Försök vara hjälpsamma eller håll truten.. 🙂 Format C: var nog ett ironiskt skämt .. men det hjäpte inte gällande situation..

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället.. Passa också på att byta ut ditt mailprogram till Thunderbird också (utifall du fortfarande använder Outlook express).

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag tackar Lasse Mongo, som försökte vara hjälpsam. Tack också för rådet av Hugobold. Jag har inte Outlook Express, eller rättare sagt jag har det iofs.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

En bitter Lasse Mongo.. Men jag kan inte annat än hålla med honom.. Försök vara hjälpsamma eller håll truten.. 🙂 Format C: var nog ett ironiskt skämt .. men det hjäpte inte gällande situation..

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället..

Vilket ju var exakt vad rainydays sa?

Link to comment
Dela på andra sajter

En bitter Lasse Mongo.. Men jag kan inte annat än hålla med honom.. Försök vara hjälpsamma eller håll truten..  🙂  Format C: var nog ett ironiskt skämt .. men det hjäpte inte gällande situation..

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället..

Vilket ju var exakt vad rainydays sa?

🙂

Precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället.. Passa också på att byta ut ditt mailprogram till Thunderbird också (utifall du fortfarande använder Outlook express).

Fast explorern finns ju alltid kvar inbakad i OS:et, o kan fortsätta ställa till samma problem bara genom att man bläddrar i mappar på den egna datorn.

Nä, kör en rejäl genomgång o rensa bort det virus eller skit som orsakar problemet.

Funkade för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er alla som bara fyller på med snygga bilder på meningslösa lösningar:

Intressant är att när nån skrev "öva öva öva" som svar så blev det ett jävla liv, men nu är det helt ok att inte hjälpa utan bara fylla på med meningslösa inlägg som bara fyller på den åtråvärda inläggs-statusen, SKÄRPNING om man inte kan hjälpa varför bara fylla på med idiot-inlägg.

jävla skit forum detta har blivit, godnatt och bye, ingen mening att göra nåt vettigt här längre

lycka till puckon!

Jag tyckte det var tre oerhört bra förslag som illustrerades via bilder.

1. Byt till FireFox. Problem solved. Det finns ingen anledning att sitta och köra IE när FireFox är bättre och stabilare på alla sätt.

2. Format C:. Detta är tyvärr den bistra sanningen vad gäller lösningen på problem i Windows. Att försöka fixa det när det väl har börjat krångla är ungefär som att försöka hålla sig ung genom plastkirrurgi. Det kommer att fungera ett tag men tillslut kommer hela korthuset att rasa ihop. När jag hade PC gjorde jag en omformatering ungefär varannan månad. Om man har en extra hårddisk är det inga problem.

3. Byt till Mac. Varför sitta och slita sitt hår när man kan slippa? Problem solved. Igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er alla som bara fyller på med snygga bilder på meningslösa lösningar:

Intressant  är att när nån skrev "öva öva öva" som svar så blev det ett jävla liv, men nu är det helt ok att inte hjälpa utan bara fylla på med meningslösa inlägg som bara fyller på den åtråvärda inläggs-statusen, SKÄRPNING om man inte kan hjälpa varför bara fylla på med idiot-inlägg.

jävla skit forum detta har blivit, godnatt och bye, ingen mening att göra nåt vettigt här längre

lycka till puckon!

Jag tyckte det var tre oerhört bra förslag som illustrerades via bilder.

1. Byt till FireFox. Problem solved. Det finns ingen anledning att sitta och köra IE när FireFox är bättre och stabilare på alla sätt.

2. Format C:. Detta är tyvärr den bistra sanningen vad gäller lösningen på problem i Windows. Att försöka fixa det när det väl har börjat krångla är ungefär som att försöka hålla sig ung genom plastkirrurgi. Det kommer att fungera ett tag men tillslut kommer hela korthuset att rasa ihop. När jag hade PC gjorde jag en omformatering ungefär varannan månad. Om man har en extra hårddisk är det inga problem.

3. Byt till Mac. Varför sitta och slita sitt hår när man kan slippa? Problem solved. Igen.

Men för bövelen. Pluffo. Om du tvingades göra en omformatering ungefär varannan månad när du hade PC, då är du nog den sista som ska ge PC råd. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Till er alla som bara fyller på med snygga bilder på meningslösa lösningar:

Intressant  är att när nån skrev "öva öva öva" som svar så blev det ett jävla liv, men nu är det helt ok att inte hjälpa utan bara fylla på med meningslösa inlägg som bara fyller på den åtråvärda inläggs-statusen, SKÄRPNING om man inte kan hjälpa varför bara fylla på med idiot-inlägg.

jävla skit forum detta har blivit, godnatt och bye, ingen mening att göra nåt vettigt här längre

lycka till puckon!

Jag tyckte det var tre oerhört bra förslag som illustrerades via bilder.

1. Byt till FireFox. Problem solved. Det finns ingen anledning att sitta och köra IE när FireFox är bättre och stabilare på alla sätt.

2. Format C:. Detta är tyvärr den bistra sanningen vad gäller lösningen på problem i Windows. Att försöka fixa det när det väl har börjat krångla är ungefär som att försöka hålla sig ung genom plastkirrurgi. Det kommer att fungera ett tag men tillslut kommer hela korthuset att rasa ihop. När jag hade PC gjorde jag en omformatering ungefär varannan månad. Om man har en extra hårddisk är det inga problem.

3. Byt till Mac. Varför sitta och slita sitt hår när man kan slippa? Problem solved. Igen.

Du har ju faktiskt fel på alla tre punkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för bövelen. Pluffo. Om du tvingades göra en omformatering ungefär varannan månad när du hade PC, då är du nog den sista som ska ge PC råd. 😕

Ok! Nu överdrev jag en aning. Om man dock slår ut alla de formateringar man har gjort över tid så blir det säkert mer än varannan månad. Har varit med om att behövt göra flera formateringar i sträck på grund av att det till exempel inte finns något vettigt sätt att ta bort Windows Service Pack.

Att försöka fixa problem i windows är som att försöka lappa ihop ett skepp som håller på att skunka med gaffeltejp.

Du har ju faktiskt fel på alla tre punkter.

Hmm...Du har faktiskt en poäng där. Bra. Det tänkte jag inte på.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället.. Passa också på att byta ut ditt mailprogram till Thunderbird också (utifall du fortfarande använder Outlook express).

Fast explorern finns ju alltid kvar inbakad i OS:et, o kan fortsätta ställa till samma problem bara genom att man bläddrar i mappar på den egna datorn.

Nä, kör en rejäl genomgång o rensa bort det virus eller skit som orsakar problemet.

Funkade för mig.

Fast det finns ju trevligare "finhanterare" än explorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället.. Passa också på att byta ut ditt mailprogram till Thunderbird också (utifall du fortfarande använder Outlook express).

Fast explorern finns ju alltid kvar inbakad i OS:et, o kan fortsätta ställa till samma problem bara genom att man bläddrar i mappar på den egna datorn.

Nä, kör en rejäl genomgång o rensa bort det virus eller skit som orsakar problemet.

Funkade för mig.

Fast det finns ju trevligare "finhanterare" än explorer.

Du menar 3:e parts produkter, så kallade "fulhanterare"? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Du har ju faktiskt fel på alla tre punkter.

Hmm...Du har faktiskt en poäng där. Bra. Det tänkte jag inte på.

Ja, jag kanske borde förklarat varför du hade fel:

1) Byte till Firefox löser inte problem med IE, särskilt inte som IE används i OS o kan ställa till problem även om man inte surfar med det.

2) Det går alldeles utmärkt att fixa såna här fel i XP, gjorde det själv, led av liknande åkomma som bara blev värre. Men med MS egen webbaserade applikation gjordes en genomgång som klarade ut alla problemen. Således behövs inte alls någon omformatering, särskilt inte varannan månad.

3) Att byta till en mac löser inte problemet i IE i PC:n.

Så. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa svar till Musik är att "skippa IE" och ladda hem FireFox 1.5 i stället.. Passa också på att byta ut ditt mailprogram till Thunderbird också (utifall du fortfarande använder Outlook express).

Fast explorern finns ju alltid kvar inbakad i OS:et, o kan fortsätta ställa till samma problem bara genom att man bläddrar i mappar på den egna datorn.

Nä, kör en rejäl genomgång o rensa bort det virus eller skit som orsakar problemet.

Funkade för mig.

Fast det finns ju trevligare "finhanterare" än explorer.

Du menar 3:e parts produkter, så kallade "fulhanterare"? 😉

Ja just så mente jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...