Jump to content
Annons

Jag har laddat ned en apa


Fredrika

Recommended Posts

Annons

.ape antyder att det är filer i ljudformatet monkeys audio som du laddat ned. Om det stämmer behöver du en konverterare (för att omvandla filerna till något mer bekvämt, typ aiff eller wav) eller en spelare som klarar att spela upp det formatet.

Foobar är en spelare som klarar monkeys audio

dB Poweramp är en konverterare (till pc) som klarar att konvertera till wav, iaff, mp3...

Edit: ingenjörn hann före...

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

.ape antyder att det är filer i ljudformatet monkeys audio som du laddat ned. Om det stämmer behöver du en konverterare (för att omvandla filerna till något mer bekvämt, typ aiff eller wav) eller en spelare som klarar att spela upp det formatet.

Foobar är en spelare som klarar monkeys audio

dB Poweramp är en konverterare (till pc) som klarar att konvertera till wav, iaff, mp3...

Edit: ingenjörn hann före...

🙂

Tyvärr fixar inte senaste Foobar2000 version 0.9 filformatet ape som standard, men kan kompletteras med en komponent. Enklast är nog ändå att ta hem Monkeys Audio och avkoda filerna till wave och därefter bränna.

Om man är på lekhumör och vill göra det enkelt framöver, går det även att komplettera det programmet med en gratisplugg som gör att det bara är att släppa ape-filer i listan på ljudfiler som ska utgöra en ljud-cd: Nero Plugins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Foobar är en spelare som klarar monkeys audio

dB Poweramp är en konverterare (till pc) som klarar att konvertera till wav, iaff, mp3...

🙂

Tyvärr fixar inte senaste Foobar2000 version 0.9 filformatet ape som standard, men kan kompletteras med en komponent.

Ja, ta åt dig! Tack för bra tips, båda programmen används flitigt här! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde faktiskt först att Fredrika hade laddat ner en låt av dig, Joachim, när jag läste rubriken 🙂

Ujuj! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Tack alla ni snälla för svar. Jag hänger inte riktgit med i svängarna på alla interna skämt men jag ska försöka med att både köra den där Monkeybusiness och Neroplugginnen. Fast mitt Nero är en såndär basversion som följde med gratis med brännaren så den kanske inte haterar extra pluginner-----får väl se...Om det bara blir apa av allt kanske jag stör er igen.

Hejsvejs och tack!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...