Jump to content
Annons

Bra trumsamplingar för elektronisk musik


Shadows

Recommended Posts

Annons
Hej,

Någon som har tips på bra samplingsbibliotek för elektroniska produktioner (progressive trance/psytrance)?

jag tycker att reasons ljudbibliotek låter asbra!! men det är för att jag är frälst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Native instruments Synthetic drums är ganska kul. Finns en snygg demo här:

http://www.native-instruments.com/index.ph...theticdrums2_us

Oli Rubow rockar loss. ganska coolt.

Annars finns ju alltid waldorfs attack som är ett vsti, om men letar efter oldscool- synt ljud. På tal om det så finns väl ett trettiotal gratis trumsyntar som producerar elektriska ljud. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom släppt en version 2 nu 😆

måste ha!!!!! *dregla*

www.vengeance-sound.de där har du bra samplingar! Fast det är mest för trance/club musik.. Ska du göra psycadelisk trance så leta efter mera syntetiska samplingar.. Det finns ett bra program som heter "Stomper" där du kan göra dina egna syntetiska kickar.. Funkar skit bra!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Native instruments Synthetic drums är ganska kul. Finns en snygg demo här:

http://www.native-instruments.com/index.ph...theticdrums2_us

Oli Rubow rockar loss. ganska coolt.

Annars finns ju alltid waldorfs attack som är ett vsti, om men letar efter oldscool- synt ljud. På tal om det så finns väl ett trettiotal gratis trumsyntar som producerar elektriska ljud. 😑

Attack finns även som AU. UB också 😆

Fantastisk trummaskin!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Vengeance är mycket skit samplat i mp3 kvalitet från låtar.

Dock är de två senaste helt klart prisvärda om du vill ha ett gång nice kickar. De är ej användbara som dom är utan man får blanda med rena synthkickar, dista och kompressa skiten ur dem.

Har gjort mina fetaste kickar som verkligen har attityd och skär igenom mixar med dem två skivorna.

Idioterna på Vengeance har tagit åt sig kritiken och shapeat up sig lite.

Prisvärt? Verkligen inte. Men det är ingen av de 1000 samplingsskivor jag bläddrat igenom under åren. Men jag betalar gärna för de 10 kickar jag gillar på skivorna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...