Jump to content
Annons

Leksaksinstrument


Rabieshund

Recommended Posts

Jag har pĂ„ senare tid kĂ€nt ett starkt behov av att köpa massa billiga leksaksinstrument och anvĂ€nda i musik. Jag Ă€lskar ljuden och det Ă€r kul nĂ€r man kan visa bilder pĂ„ sina uppmikade leksaker. Jag gĂ„r ut i princip varje dag och kollar pĂ„ tradera och ebay om det Ă€r nĂ„gon som sĂ€ljer smĂ„ minikeyboards eller leksakskeyboards för typ 200 kr. Och nĂ€r en kompis sa att han hade en sĂ„nt litet blev jag helt vild och tvingade honom leta upp det. TyvĂ€rr hittade han det inte. 🙂

Är det nĂ„gon annan som nĂ„gon gĂ„ng haft samma sug efter billigt skrĂ€p som lĂ„ter? Jag vet att det Ă€r skumt, men jag tycker fan att det Ă€r roligare med skrĂ€p Ă€n riktigt tunga synthar med enorma samplingar. Skitkul. 🙂

Edit: Jag hoppas detta var rĂ€tt forum! Hehe.. DĂ„ kan jag dock passa pĂ„ att stĂ€lla en frĂ„ga ocksĂ„! Är det nĂ„gon som vet var man kan köpa leksakskeyboards och andra B-keyboards för en billig slant? 😳

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Leksaksinstrument och liknande "oanvÀndbara" instrument har helt klart sin charm, men jag tycker den försvinner ganska fort för det mesta. Om en pyttekeyboard bara har typ tvÄ ljud sÄ kan man inte göra sÄ mycket mer Àn tvÄ lÄtar med den, om man inte öser pÄ med massa effekter osv...

Jag hittade en gÄng en leksaksgrej som hade en förinspelade röst som kunde sÀga olika siffror ("one", "two", "three", "four" osv) som representerade olika ljud. TÀnkte genast att det mÄste man ju anvÀnda som inrÀkning pÄ typ allt man gör, men hur kul skulle det bli pÄ femte lÄten med samma sampling? Blev inget av det alls istÀllet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Leksaksinstrument och liknande "oanvÀndbara" instrument har helt klart sin charm, men jag tycker den försvinner ganska fort för det mesta. Om en pyttekeyboard bara har typ tvÄ ljud sÄ kan man inte göra sÄ mycket mer Àn tvÄ lÄtar med den, om man inte öser pÄ med massa effekter osv...

Jag hittade en gÄng en leksaksgrej som hade en förinspelade röst som kunde sÀga olika siffror ("one", "two", "three", "four" osv) som representerade olika ljud. TÀnkte genast att det mÄste man ju anvÀnda som inrÀkning pÄ typ allt man gör, men hur kul skulle det bli pÄ femte lÄten med samma sampling? Blev inget av det alls istÀllet.

Jamen det Ă€r ju dĂ€rför man ska cirkuitbenda! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Pazo: True dat! Double true! đŸ€Ș

Jag var nÄgon gÄng inne pÄ en sida med en kille som mixrade som FAEN med olika elektroniska leksaker och lyckade fÄ fram helt bisarra ljud. Astufft! NÄn som kÀnner till nÄn sÄn sida?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kolla pÄ E-bay! DÀr har jag sett jÀttefina saker. Eftersom jag Àr intresserad av piano och har lyssnat en hel del pÄ Margaret Leng Tan ville jag kolla up det dÀr med leksakspianon och i USA finns ju allt! PÄ e-bay kan man ibland hitta leksakspianon frÄn Fisher-Price (de som vÀl gör My little pony-sakerna) och superfina leksaksflyglar för flera hundra dollar. Helt sÀkert finns det andra leksaksinstrument att köpa billigt dÀr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Fredrika: Mjo, jag hĂ„ller pĂ„ att kolla runt dĂ€r. Men det verkar ju som att mĂ„nga i USA bara skickar inom USA. 😎 Hittar massa fina grejer, typ Hello Kitty keyboard och sĂ„nt. Det Ă€r grejer det! 😉

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Körde inte Teddybears Sthlm nÄgot sÄnt pÄ den dÀr lÄten som börjar med nÄgon litet keyboardriff? Jag har för mig att jag har lÀst i nÄgon intervju att det var nÄgot sÄnt i alla fall. "The bomb the bomb, dang-a-dang-diggy-diggy" - eller hur den nu gÄr.

Jaja, jag hĂ„ller med om att det Ă€r tufft som fan i alla fall, Ă€ven om jag inte gjort det sjĂ€lv! 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tbruce! Ă€r det frĂ„n nĂ„got spel eller en dator dĂ€r det ocksĂ„ finns ord some "revoltution" "attack" "pleassure" med mer ? Samt dom dĂ€r siffrorna 😳

Nej alltsĂ„ det var som en leksakskeyboard/budgetkeyboard som kanske hade t ex tio olika ljud, och man tryckte flera ggr pĂ„ samma knapp för att vĂ€xla mellan dem, och en röst lĂ€ste upp vilket nr det var istĂ€llet för att visa det pĂ„ en display eller sĂ„. SĂ„ kunde man se pĂ„ ett klistermĂ€rke pĂ„ sidan vilket nummer som var vilket ljud. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad Àr det för typ av sjukdom eller skada du lider av (att döma av avataren)?

SjÀlv tycker jag trumset i leksaksform Àr bÀttre Àn inget. Annars ger jag inte sÄ vÀrst mycket för leksaksprylar.

:rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

Vad Àr det för typ av sjukdom eller skada du lider av (att döma av avataren)?

SjÀlv tycker jag trumset i leksaksform Àr bÀttre Àn inget. Annars ger jag inte sÄ vÀrst mycket för leksaksprylar.

😎

rabies? đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det enda instrument i leksaksform jag alltid Ă€r sugen pĂ„ men aldrig köper(antagligen för att jag skulle skĂ€mmas över att gĂ„ in i en leksaksbutik đŸ€Ș) Ă€r just ett trumset 🙂. Vet inte varför, men har alltid velat köpa ett och faktiskt micka upp skiten och anvĂ€nda det hur kasst det Ă€n mĂ„ lĂ„ta(kanske bra för alla dessa oseriösa lĂ„tar man hĂ„ller pĂ„ med ibland?).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Hej!

Vad Àr det för typ av sjukdom eller skada du lider av (att döma av avataren)?

SjÀlv tycker jag trumset i leksaksform Àr bÀttre Àn inget. Annars ger jag inte sÄ vÀrst mycket för leksaksprylar.

đŸ˜±

Rabies. NĂ€, jag skakade bara lite huvudet nĂ€r jag tog bilden. 😄

easy_dog: Äsch, man behöver inte skĂ€mmas. Jag tycker bara det Ă€r roligt nĂ€r de frĂ„gar vilken Ă„lder mottagaren av instrumentet Ă€r. DĂ„ sĂ€ger man att man sjĂ€lv ska ha den, haha. 😛 Och leksakstrumset lĂ„ter kung, köp ett!

Jag blir sur pĂ„ Toys R Us, för de har INGA leksaksinstrument i deras katalog. Fyyyyfan! 🙂

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det enda instrument i leksaksform jag alltid Ă€r sugen pĂ„ men aldrig köper(antagligen för att jag skulle skĂ€mmas över att gĂ„ in i en leksaksbutik 😛) Ă€r just ett trumset 😄. Vet inte varför, men har alltid velat köpa ett och faktiskt micka upp skiten och anvĂ€nda det hur kasst det Ă€n mĂ„ lĂ„ta(kanske bra för alla dessa oseriösa lĂ„tar man hĂ„ller pĂ„ med ibland?).

slÀngpÄ ett gÀng triggmickar!?

eller triggaom med BFD

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Butikspersonalen ska ge fullstÀndigt f*n i hur gammal mottagaren av instrumentet Àr. DÄ Àr det bara att frÄga hur gammal mottagaren av en omvriden nÀsa Àr!

I ett av mina första band byggde vi eget trumset. Vi hade trumpinnar som vi slog pÄ papplÄdor med och ett tag anvÀnde vi det i kombination med resterna av ett leksakstrumset, en liggande tmburin och lite annat. Wow, vilken percussionsektion.

Jag minns att leksakstrumsetet, som jag köpte till min bror, kostade nÀstan 300 SEK. Men det Àr ju 80-tal, tror jag... SÄ nu kostar det vÀl... 700 SEK?

đŸ˜Č

:musik

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nja leksakstrumset kostar allt frĂ„n 300 och uppĂ„t musik 🙂. Sen hur kvaliten pĂ„ de Ă€r Ă€r en annan frĂ„ga, de brukar inte ha testexemplar av ngn anledning 😎.

Leksakssynthar kan ocksÄ vara trevliga, vi anvÀnde ett sÄnt en gÄng. Det var frÄn typ 70talet och brummade fint, anvÀndes i en otroligt oseriös lÄt ^^. Men det gÄr med all sÀkerhet anvÀnda leksaker i seriösa grejer med, allt beror pÄ hur det görs!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det enda instrument i leksaksform jag alltid Ă€r sugen pĂ„ men aldrig köper(antagligen för att jag skulle skĂ€mmas över att gĂ„ in i en leksaksbutik 😆) Ă€r just ett trumset 🙂. Vet inte varför, men har alltid velat köpa ett och faktiskt micka upp skiten och anvĂ€nda det hur kasst det Ă€n mĂ„ lĂ„ta(kanske bra för alla dessa oseriösa lĂ„tar man hĂ„ller pĂ„ med ibland?).

slÀngpÄ ett gÀng triggmickar!?

eller triggaom med BFD

😄

För live spelningar.. Fett! 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det enda instrument i leksaksform jag alltid Ă€r sugen pĂ„ men aldrig köper(antagligen för att jag skulle skĂ€mmas över att gĂ„ in i en leksaksbutik 😆) Ă€r just ett trumset 🙂. Vet inte varför, men har alltid velat köpa ett och faktiskt micka upp skiten och anvĂ€nda det hur kasst det Ă€n mĂ„ lĂ„ta(kanske bra för alla dessa oseriösa lĂ„tar man hĂ„ller pĂ„ med ibland?).

slÀngpÄ ett gÀng triggmickar!?

eller triggaom med BFD

😄

För live spelningar.. Fett! 😛

det vore det fan!! framtida samarbete!? hehe

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...