Jump to content
Annons

Problem med ProTools LE 7


flintan

Recommended Posts

Jag har reagerat på några saker sen jag installerat protools 7.

1. Det går inte längre att skriva med svenska (å, ä, ö) bokstäver på spårnamn m.m.

2. Rätt som det är har ProTools (jag utgår från att det är protools eftersom jag inte kör några andra program) skapatr en massa filer på hårddiskarna som heter typ: "jExpaSiN8cSk" och inte är igennkännbara för datorn. Vad är detta?

3. En teori jag har är att det är någon slags missanpassade fade filer eftersom dessa heter typ: "Fade !YTugKY15cSK.wav"

4. Iblande skapar protools en ny mapp på startskivan med samma titel som det projekt jag har jobbat med. Mappen innehåller en "audio files" och en "fade files" mapp där det hamnar filer från projektet. Varför?

Jag kör med en extern firewire disk som är kopplad iBook-> digi002r-> hd. Kan det ha med saken att göra?

Tacksam om någon vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har reagerat på några saker sen jag installerat protools 7.

1. Det går inte längre att skriva med svenska (å, ä, ö) bokstäver på spårnamn m.m.

2. Rätt som det är har ProTools (jag utgår från att det är protools eftersom jag inte kör några andra program) skapatr en massa filer på hårddiskarna som heter typ: "jExpaSiN8cSk" och inte är igennkännbara för datorn. Vad är detta?

3. En teori jag har är att det är någon slags missanpassade fade filer eftersom dessa heter typ: "Fade !YTugKY15cSK.wav"

4. Iblande skapar protools en ny mapp på startskivan med samma titel som det projekt jag har jobbat med. Mappen innehåller en "audio files" och en "fade files" mapp där det hamnar filer från projektet. Varför?

Jag kör med en extern firewire disk som är kopplad iBook-> digi002r-> hd. Kan det ha med saken att göra?

Tacksam om någon vet.

Lite av det du nämner ska vara löst i CS8:

Pro Tools LE 7.1cs8 for Mac OS X for PPC

For complete information on the fixes included in this update, please see the Pro Tools LE 7.1cs8 Read Me, also included with the downloads.

 

Who Should Use Pro Tools LE 7.1cs8?

This update is recommended for all Pro Tools LE 7.1 for Mac OS X 10.4 for PPC users and contains fixes in the following areas:

 

Using international characters

Using "Import Session Data" with consolidation

Non-admin or second Admin user accounts

Microsoft Active Directory Network User Configurations

Copying/pasting time code numbers

Länk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hallå igen.

Har installerat ProTools LE 7.1 och cs8 uppgrade men nu är problemen ännu värre...

Protools skapar nya mappar med samma titel som sessionmappen på "fel" hårddisk. Sedan klagar det över att det inte går att lägga ljudfiler där..

När jag försöker lägga AudioSuite plugins kommer felmeddelande: "Unable to create a new audio file on drive "OÄàvrigt" for track "melodika" because Assertion in "Sys_FileUtilsMacOS.cpp", line 1178. "

Eller: "Unable to create a new audio file on drive "OÄàvrigt" for track "melodika" because A file with the specified name already exists (-48). "

Så det går alltså inte överhuvudtaget nu..

ProTools lägger också fortfarande oläsbara filer med nonsens namn på partitionen "Övrigt".

Snälla hjälp. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Ingen mer som haft problem?

Jag har postat på DUC också, få se om någon vet där.

Två tips till dig om du inte får nåt svar:

1. Kontakta den återförsäljare där du köpt ditt system och be dem hjälpa dig

2. Maila till vår support i England: ts-euro@digidesign.com

Mvh

Micke

Digideign

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...