Jump to content
Annons

Vad är detta för gitarr?


AXL THE ROCKER

Recommended Posts

Mmmm... 😏

Har letat ihjäl mig efter en bild där man ser vilket märke det är, men det är tydligen kört? Så jag tänkte ta er till hjälp här då...

Vad är det för gitarrer Hellacopter kör på??

http://1-1-3-32a.tyr.sth.bostream.se/www_j...stwood-live.jpg

http://teppo.tv/ruisrock2005/ruisrockB13.jpg

Skulle bli riktigt glad för ett snabbt svar här!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hellacopters har tidigare kört på tymguitars som bla är Mosrite Kopior

tymguitars

custom_02.jpg

Epi Crestshire : This is based on the 60's Epiphone solid body guitars. These are mahogany body with set mahogany neck and rosewood fretboards with dot (Wilshire) or block (Crestwood) inlays. Available in all Epiphone solid body models with one, two or three pick ups. These are VERY limited production and made to order only.

This one was made for Raul from Magic Dirt.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle testa nåt annat?

visst är Fender och Gibson bra men det är lite som att köra Volvo och saab, alla andra gör det också! 😏

Kul men något som inte alla andra har.

Phantom tillverkar ju kopior av vox gitarrerna, de är också koola!

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade priserna på tymguitars och en Nicke Royale signature model kostade 2400 australiska dollar vilket motsvara ca 13000:-. det fanns billgare och dyrare modeller också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jam har Burns gitarrer, också lite anorlunda.

burnsmargueeGoldsm.jpg

burnsbison1.jpg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
kollade priserna på tymguitars och en Nicke Royale signature model kostade 2400 australiska dollar vilket motsvara ca 13000:-. det fanns billgare och dyrare modeller också.

jag har letat till förbannelse på den sidan men hittar ingen sån, är jag dum?

(Crestwood deluxe då alltså)

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har letat till förbannelse på den sidan men hittar ingen sån, är jag dum?

Tym gör bara crestwood/Epi Crestshire på beställning om jag fattat rätt.

Nicke´s signatur modell är en Mosrite kopia finns på Hellacopters hemsida under Gear och på Tymguitars

These are VERY limited production and made to order only.
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har varit i kontakt med http://www.daguetguitars.com/index.htm i Paris.

Killen tillverkar visst Crestwood costums. Fett koolt!

Skulle kosta 2500 euro +- 200-400 att få en sådan. Beroende på vad för träslag, mickar osv jag väljer. Men det va lång väntetid. Han gör bara ca 15 gitarrer om året. Han skulle inte ha tid att börja på min förrän i oktober. Och så skulle det ta ca 4-5 månader att göra den.

Mmmmm.... vi får se.. hellst skulle man ju haft den i famn redan igår.

Tack alla ni som hjälpte mig att få upp ögonen för nåt annat än Gibson!

Missa inte dessa fina bilder!!!

http://www.daguetguitars.com/guit1.htm

Helt fantastisk!!

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Rekommendationer: Brian May Signature Guitar Model, made by Burns för 8 papp.

Alternativt en Gretsch Electromatica Pro Baby Jet för 5 papp. Silver, Guld el Svart.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara köpa en sån där gammal Epiphone som Strängen lirade på i en av dina bilder. Dom dyker upp rätt ofta på beg.marknaden och ligger runt 10 000 kr. Rätt mycket billigare än 2500€.

Epiphone Crestwood -74

Jo, jag funderar på det. Men det vore ju fräckt att ha en costum made för mig! 🙂

Men den på bilden du skrapade fram hade inte snyggaste färgen precis. 😉 Hhehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara köpa en sån där gammal Epiphone som Strängen lirade på i en av dina bilder. Dom dyker upp rätt ofta på beg.marknaden och ligger runt 10 000 kr. Rätt mycket billigare än 2500€.

Epiphone Crestwood -74

Jo, jag funderar på det. Men det vore ju fräckt att ha en costum made för mig! 🙂

Men den på bilden du skrapade fram hade inte snyggaste färgen precis. 😉 Hhehe..

Dom dyker upp rätt ofta i olika färger och mikuppsättningar här i sthlm i alla fall.

Det finns många även i Sverige som bygger högklassiga gitarrer för ungefär det priset du fått, lättare med kommunikationen och du kan ju dessutom "övervaka" gitarren på ett helt annat sätt.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara köpa en sån där gammal Epiphone som Strängen lirade på i en av dina bilder. Dom dyker upp rätt ofta på beg.marknaden och ligger runt 10 000 kr. Rätt mycket billigare än 2500€.

Epiphone Crestwood -74

Jo, jag funderar på det. Men det vore ju fräckt att ha en costum made för mig! 😆

Men den på bilden du skrapade fram hade inte snyggaste färgen precis. 😱 Hhehe..

Dom dyker upp rätt ofta i olika färger och mikuppsättningar här i sthlm i alla fall.

Det finns många även i Sverige som bygger högklassiga gitarrer för ungefär det priset du fått, lättare med kommunikationen och du kan ju dessutom "övervaka" gitarren på ett helt annat sätt.

Det är sant! Har du några rekomendationer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara köpa en sån där gammal Epiphone som Strängen lirade på i en av dina bilder. Dom dyker upp rätt ofta på beg.marknaden och ligger runt 10 000 kr. Rätt mycket billigare än 2500€.

Epiphone Crestwood -74

Jo, jag funderar på det. Men det vore ju fräckt att ha en costum made för mig! 🙂

Men den på bilden du skrapade fram hade inte snyggaste färgen precis. 😳 Hhehe..

Dom dyker upp rätt ofta i olika färger och mikuppsättningar här i sthlm i alla fall.

Det finns många även i Sverige som bygger högklassiga gitarrer för ungefär det priset du fått, lättare med kommunikationen och du kan ju dessutom "övervaka" gitarren på ett helt annat sätt.

Det är sant! Har du några rekomendationer?

Halkans

Var inne och frågade en gång hur mycket en custombeställd gitarrskulle kosta och fick till svar runt 20-25 tusen kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Epiphone har gjort en "reissue" av en wilshire/crestwood nu i år i limited edition speciellt för amerikanska music123. Billig som stryk. 249 dollar. Men jag vet inte om man vågar beställa därifrån. Sen kanske kvalliten inte är nå vidare känns det som. Men den är ju billig oxå så. Ingen som beställt därifrån och till Sverige tidigare?

http://www.music123.com/Product/Product.aspx?sku=353120

353120.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...