Jump to content
Annons

Asiatisk musik


Recommended Posts

Annons

Japfajt 1

låter jättebra. Fin liten slinga. kanske lite inspirerad av killbill soundtrack? 😕

Japfajt 2

Också en mycket ren produktion. Fin, kan tänka mig en helikopterakamerasvepning över ett risfält i japan typ 😎

NinjaZombies Theme

Tycker detta låter som looptroop goes asia typ. Vet inte vad jag ska kommentera riktigt men den var ju cool iaf 😎

alla var ju ascoola och låter jättefint. Jag ser fram emot din film, som du självklart postar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt coolt!

Hoppas man får se filmen. En ninja/zombie film vill man ju inte missa 😛

Vad är det för ljud/samplingar/VSTi som du använt?

Har inte använt något märkvärdigt. Men mina minibongo's har ju vart riktigt användbara. samplade några slag, kapade upp dem å körde dem på ett randomlager i FL. Cittran har gjorde väldigt mycket för de hela också. annars har det bara vart lösa samplingar härådär från ljudbibblan.

på Themesongen byggde jag upp en asiataktig låt först, sunkade till den lite och hackade till lite så den skulle låta samplad rakt av. byggde upp trumsettet med lite lösa samplingar. Hittade en skön serie hihats å göra layer av. vet inte riktigt vart dom e ifrån.

e väl inget speciellt jag använt direkt..

Störst hjälp var väl ändå mina bongosamplingar, å dom har jag spelat in själv, så vill du ha kan jag ju lägga upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

sjysst, en svensk ninjafilm. Man kan bara hoppas att den blir lika vass som Mats Helges "the Ninja Mission"... jag diggade musiken som fan, känns som du har nåt bra på g där...

sista musiksnutten lät riktigt fin, men jag upplevde det nästan som att den scratchades sönder där... lite för mycket turntables. Jag tror beatet kommer fram bättre och allt låter cleanare utan så mycket... men det kanske bara var så för att du gjort en kort snutt bara...

Anyways, lät coolt...

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
sjysst, en svensk ninjafilm. Man kan bara hoppas att den blir lika vass som Mats Helges "the Ninja Mission"... jag diggade musiken som fan, känns som du har nåt bra på g där...

sista musiksnutten lät riktigt fin, men jag upplevde det nästan som att den scratchades sönder där... lite för mycket turntables. Jag tror beatet kommer fram bättre och allt låter cleanare utan så mycket... men det kanske bara var så för att du gjort en kort snutt bara...

Anyways, lät coolt...

hehe stämmer dedär med scratchet. Jag körde automation-record och rockade loss med musen på fruityscratch. den e ingen höjdare direkt. ska jobba på den.

edit: första filmförsöket för alla inblandade.. kommer nog inte bli världsbäst.

Redigerat av Coffeemidget
Link to comment
Dela på andra sajter

😱😱

En ninjazombiesplatter!

Grymt... 😛

Inte för att våldgästa ditt projekt, men

du behöver inte en extra henchmen?

Kan diverse ninjagrejer som dubbelnunchaku

och överdrivna sparkar...

Grymt soundtrack iallafall!

Lycka till! (och posta gärna här sedan)

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂😄

En ninjazombiesplatter!

Grymt... 😎

Inte för att våldgästa ditt projekt, men

du behöver inte en extra henchmen?

Kan diverse ninjagrejer som dubbelnunchaku

och överdrivna sparkar...

Grymt soundtrack iallafall!

Lycka till! (och posta gärna här sedan)

heh, vi har en kampsportsinstruktör.. sena trettio, kampsportsnörd-light och smått sadistisk.. Ser lite ut som en pirat också.

själva filmningen av produktionskittet börjar väl när crew får semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitcoola ljudklipp! 😄 Gillar stenhårt. Grym balans mellan coola asiatiska kampsportsvibbar och nåt modernare... om du skulle göra typ "riktiga låtar" av de här grejerna så skulle det nog kunna bli sinnessjukt fräckt, inte hiphop utan typ lite som Bobby Trafalgars a k a Håkan Lidbos Kung-Fu Girl fast ännu coolare... hmmm... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans coolt kan bli nåt ruggigt bra av, väntar med spänning på slutresultatet. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...