Jump to content
Annons

Not Again


Recommended Posts

Jag börjar bli gammal och mjuk.

En gammal text som inte riktigt har kommit till sin rätt förut.

Shoot 😄

/emser

LÅTNAMN: Not Again

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: popvisa?

LÅTLÄNGD: 4:46

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 6,3 mb

STATUS:Färdig demo

Not_Again__post2_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det mesta du gör kan man sätta epitetet bra-väldigt bra på och denna är nog bland det bästa jag hört från dig...mest beroende på att känslan i låten(musiken) funkar så bra med texten...och det känns som allt är sprunget ur känsla och inte tänk....ja, vad säger man, jag satt och sjung med i körerna och njöt på nå't vis.....

😳😉😎

Bra ems

Edit : stvafle

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta du gör kan man sätta epitetet bra-väldigt bra på och denna är nog bland det bästa jag hört från dig...mest beroende på att känslan i låten(musiken) funkar så bra med texten...och det känns som allt är sprunget ur känsla och inte tänk....ja, vad säger man, jag satt och sjung med i körerna och njöt på nå't vis.....

😳😉😎

Bra ems

Edit : stvafle

Tack mannen,

Mycket riktigt så är det en väldans egenupplevd text.

Kolla din mail!

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Woooooooshh, jag är imponerad, har bara lovord att komma med.

Tycker att du har fått ihop alla ljud till en väl fungerande enhet tillsammans med röst och kör.

Din bästa hittills i mitt tycke 😄

Tack och tack,

Ja, jag är nog ganska nöjd faktiskt.

Percussion prylen är en låda som jag har i studion, onödigt vetande men lite kul.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Suggestiv låt, tycker jag. Du sjunger som vanligt mycket bra, med den här hesheten som hos t.ex Peter Gabriel.

Gillar dock inte reverbet på virveln. Men det är nåt med produktionen, känns lite kompakt, borde vara lite mer luft, jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Helt enkelt riktigt superbra det bästa jag har hört här so far imponerande är ledmotivet 😄 min korta analys.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar bygget av den här låten med den malande gitarrfiguren mot ackordväxlingar och fina sångmelodi. Skönt att höra dig sjunga dig "o-bluesigt" för en gångs skull och det känsligt avvägda trumkompet (förutom snarereverbet). Skulle vilja att du la ner än mer ansträngning att få rösten mjukare och behagligare, det är låten värd - en av dina absolut bästa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Emser.

Lyssnar nu..Shit vilka snygga ljud..Sången:KANON..Alltså jag kan säga att det här är mer än bra - det är tamej f-n lysande!

Låten då: Ja låt mig uttrycka mig så här: Den kommer att sparas,för vidare transport till stugan och behaglig avnjutning till några biror,ett eller två glas vin på

min veranda som ligger alldeles vid vattnet...Jag har nästan midnatts sol där det saknas bara en halvtimme..Måsar och söderläge alldeles vid en sjö,snacka om inramning till din underbara låt!!

Very nice work

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kommer inte riktigt ihåg den förra versionen, minns bara rösten, gudabenådad. Jag tycker trummorna (midi fixet) är mycket bra. På slutet hör jag nåt som inte finns där. Ett australiskt blåslinstrument, du vet, som Auberginerna (rätt stavat?) brölar i.

Ja vad ska mer säga... Måste bara säga: P Gabriel igen och det är högt betyg! Jag gillar dock inte att jämföra med annan musik men det är klart, lite Sting finns väl där, lätt hänt i sk world musik som detta känns att det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vackert, det är skumt, det är skirt men även lite mörkt... och det är alldeles underbart. Jag kunde inte ha gjort det själv - tyvärr.

Jag gillar det mesta; rösten och melodin, rytmiken, den välavvägda blandingen mellan udda ljud och det "vackra", den skitfräcka gitarren som kommer in i slutet osv. Skall jag gnälla så blir det på de "vanliga trummorna" som kommer in ibland. Ljudet är inte riktigt överens med resten tycker jag... mmm kanske även kompet. Lite för mycket pop... fast det är ingen stor sak egentligen.

Riktigt riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte riktigt ihåg den förra versionen, minns bara rösten, gudabenådad. Jag tycker trummorna (midi fixet) är mycket bra. På slutet hör jag nåt som inte finns där. Ett australiskt blåslinstrument, du vet, som Auberginerna (rätt stavat?) brölar i.

Ja vad ska mer säga... Måste bara säga: P Gabriel igen och det är högt betyg! Jag gillar dock inte att jämföra med annan musik men det är klart, lite Sting finns väl där, lätt hänt i sk world musik som detta känns att det är.

Diggilodigiridej tror jag det heter 🙂

& tack för tycket.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite "stingish" i min värld, men väldigt, väldigt, väldigt bra sång. Skön röst! Länge sedan jag var här inne och recenserade låtar så sorry för SEN feedback. Sköna ljud som funkar fint ihop! Välgjort t tusen!

Tummen upp!

En tumme tillbaks för fin kritik. 🙂

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Mycket vackert! Bland det bästa jag har hört här på forumet.

Jag gillar sånt här, som gammal Gabriel fan. Men tycker ändå inte det låter så mycket Gabriel. Du har hittat ett eget fack i world hyllan tycker jag på nåt sätt.

Rösten är dock lite Gabriel, fast samtidigt lite Nils Landgren på nåt sätt. Detta är helt positivt från min sida.

Sting vibbar håller jag inte med om, men det spelar väl heller inte så stor roll. Huvudsaken är att detta är ett gediget stycke du har jobbat och skapat fram.

Trummorna håller jag med om kan putsas till lite roligare, men vadå, det kan man fixa.

Vackert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hur bra som helst! 😄 Inget att anmärka på över huvud taget från min sida! 😄

Får man fråga.. 😕  Hur länge tog det att göra den här låten?

Text och melodi fanns klart sedan innan men snickrandet tog ca 8 timmar.

/ems

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket vackert! Bland det bästa jag har hört här på forumet.

Jag gillar sånt här, som gammal Gabriel fan. Men tycker ändå inte det låter så mycket Gabriel. Du har hittat ett eget fack i world hyllan tycker jag på nåt sätt.

Rösten är dock lite Gabriel, fast samtidigt lite Nils Landgren på nåt sätt. Detta är helt positivt från min sida.

Sting vibbar håller jag inte med om, men det spelar väl heller inte så stor roll. Huvudsaken är att detta är ett gediget stycke du har jobbat och skapat fram.

Trummorna håller jag med om kan putsas till lite roligare, men vadå, det kan man fixa.

Vackert!

Cool, är det trummorna i sista refrängerna du syftar på?

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången hatade jag den...men efter ett par gånger blir den skön.....

Så fylligt ljud med massor dynamik och mycket prylar som smälter ihop men fortfarande urskiljaktiga.

Hoppla, redan efter ett par lyssningar? jag hatar den fortfarande 😆

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt mig, men jag måste säga att sången är sur på några ställen – speciellt den allra första tonen – och ansträngd överlag.

😆

Men det är en bra låt med skön känsla.

/Dex.

Inget att be om ursäkt för, jag tycker inte heller om min röst, men surheten kan jag ju försöka fixa till någon gång.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vilken röst du har!!! Tokimponerad! Michael Stipe fast inte lika gnälligt hehe 🙂

Enda som saknas är riktigt mycket feedback på sista gitarrslingan, och skitigt som bara den ska det va! 🙂

Cool, rundgång på en E-Bow 😎 snacka om tårtor staplade på varandra 😄

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...