Jump to content
Annons

Nånting kopplat via förstärkaren till datorn?


Anarchos

Recommended Posts

Ja, nu kom jag att tänka på något min musiklärare berättade för mig när jag för länge sedan frågade om datorinspelnings tips. Hon sa att för ett bättre ljud skulle man koppla gitarrförstärkaren via "en sak?" till line inen. Men nu är det så att jag har glömt vad denna sak är för något, men hoppas att nån annan vet det så att jag kan hasa mig ner till närmsta musikaffär och köpa den.

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, nu kom jag att tänka på något min musiklärare berättade för mig när jag för länge sedan frågade om datorinspelnings tips. Hon sa att för ett bättre ljud skulle man koppla gitarrförstärkaren via "en sak?" till line inen. Men nu är det så att jag har glömt vad denna sak är för något, men hoppas att nån annan vet det så att jag kan hasa mig ner till närmsta musikaffär och köpa den.

Det var säkert en DI-box - eller ännu hellre en aktiv DI-box, men de kopplas till en mikrofoningång (med fantommatning i den aktiva boxens fall) - och inte till line in...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu kom jag att tänka på något min musiklärare berättade för mig när jag för länge sedan frågade om datorinspelnings tips. Hon sa att för ett bättre ljud skulle man koppla gitarrförstärkaren via "en sak?" till line inen. Men nu är det så att jag har glömt vad denna sak är för något, men hoppas att nån annan vet det så att jag kan hasa mig ner till närmsta musikaffär och köpa den.

Det var säkert en DI-box - eller ännu hellre en aktiv DI-box, men de kopplas till en mikrofoningång (med fantommatning i den aktiva boxens fall) - och inte till line in...

Aha! Tackar, tackar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jo det hade jag gjort, om det inte vore att hon hatar mig och är flum som stryk och kanske död...och så bor hon inte här längre...och så vet jag inte hennes efternamn 😄

om hon hatar dig är det givet- Hon försöker lura dig!

flum(ful?) som stryk?- hon vet inte vad hon pratar om!

Tar du verkligen åt dig råd av såna mäniskor???

😉

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Hon är ju en hon, o vaad vet tjejer om sådana här avancerade saker???????Att du ens frågar en tjej om tekniska saker...  😄

Tur att det inte finns några tjejer på detta forum, annars hade det blivit hus-i-helvete...🙂

De finns många tjejr i forumet.

Hokus pokus filiokus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att hon talar om en speakeremulator av något slag, såsom den ökända Hughes&Kettner RedBox. Det låter ju vist, tycker jag, om du bara linear en preamp liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ju en hon, o vaad vet tjejer om sådana här avancerade saker???????Att du ens frågar en tjej om tekniska saker... 😄

Tur att det inte finns några tjejer på detta forum, annars hade det blivit hus-i-helvete...😛

de tjejer som sysslar med detta har väl samma förutsättningar som killar att lära sig. Men allmänt är ju tjejer oftast tekniskt oerfarna.

Det du säger är lite som att en kille inte kan bli en bra kock. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ju en hon, o vaad vet tjejer om sådana här avancerade saker???????Att du ens frågar en tjej om tekniska saker...  😛

Tur att det inte finns några tjejer på detta forum, annars hade det blivit hus-i-helvete...🙂

de tjejer som sysslar med detta har väl samma förutsättningar som killar att lära sig. Men allmänt är ju tjejer oftast tekniskt oerfarna.

Det du säger är lite som att en kille inte kan bli en bra kock. 🙁

Vi har två tjejer på skolan jag går på....

Dom rattar ssl och eufonix bord som värsta proffsen. En av dom spelade nyss in en mindre symfoni orkester till en kommande film, med lysande resultat.

Så nog har de samma förutsättningar för att lära sig... 🙂

föresten alla världskända kockar väl män? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ju en hon, o vaad vet tjejer om sådana här avancerade saker???????Att du ens frågar en tjej om tekniska saker...  😆

Tur att det inte finns några tjejer på detta forum, annars hade det blivit hus-i-helvete...🙂

de tjejer som sysslar med detta har väl samma förutsättningar som killar att lära sig. Men allmänt är ju tjejer oftast tekniskt oerfarna.

Det du säger är lite som att en kille inte kan bli en bra kock. 😆

Vi har två tjejer på skolan jag går på....

Dom rattar ssl och eufonix bord som värsta proffsen. En av dom spelade nyss in en mindre symfoni orkester till en kommande film, med lysande resultat.

Så nog har de samma förutsättningar för att lära sig... 😄

föresten alla världskända kockar väl män? 😆

sådär ja... där lyckades jag röra om i grytan..

Jag vet att det finns några enstaka tjejer på forumet, hade hoppats på att nån av dem skulle ha sett mitt inlägg ... uppviglare som jag är:)

Dom har förutsättningar att lära sig ja, men vi killar är ju födda med den kompetensen och slipper jobba för att lära oss såna tekniska saker....

😛

Alla manliga kockar är troligtvis alla homosexuella, så vi kan nästan räkna dem till kvinnfolket.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...