peppemannen Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Som rubriken sÀger, NÄgon som har en idé om vilken synth som anvÀnds i "Boten Anna", som gÄr in efter att han slutat "sjunga"...? //Peppe
peppemannen Postat 11 juni 2006 TrÄdstartare Postat 11 juni 2006 Jo det har jag ocksÄ hört, men troligtvis inte med originalsynthar. Förmodligen nÄn snajdig vst som anvÀnds.. men vilken?
Eternal Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Jo det har jag ocksÄ hört, men troligtvis inte med originalsynthar.Förmodligen nÄn snajdig vst som anvÀnds.. men vilken? Maila honom eller nÄgot. www.basshunter.com
peppemannen Postat 12 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 juni 2006 Ingen som ens har en kvalificerad gissning? đ
Dj_Sound Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Han anvÀnder oftast shynten z3ta + den leaden Àr vÀldigt lÀtt att skapa dÀr sÄ det borde vara dÀr han gjort den
Dj_Sound Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Jo det har jag ocksÄ hört, men troligtvis inte med originalsynthar.Förmodligen nÄn snajdig vst som anvÀnds.. men vilken? Maila honom eller nÄgot. www.basshunter.com www.basshunter.se Àr adressen.
Cloudsurfer Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Han har ju anvÀnt flera lager, förmodligen ett eller tvÄ lager av nÄ lead han gjort sjÀlv i 3xosc:en och sen en starkare vst pÄ det, vilken det Àr Àr svÄrt att sÀga...Kan vara allt ifrÄn z3a+, vanguard, v-station, albino till pro53...
Barden Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Han mummlade nÄt pÄ IRC om att han anvÀnde V-station och Zeta+, vet inte sÀkert dock. Men synthljudet Àr ju ÀndÄ rÀtt basic =p
IDF Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Ă€r hela lĂ„ten gjord i FL/VSTÂŽs? đ om du har missat den hĂ€r trĂ„den bör du isf kolla in den!
trancer Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 jag Àr 100% sÀker pÄ att han anvÀnder standardpresets frÄn ReFX Vanguard /Perrra
Cloudsurfer Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 jag Àr 100% sÀker pÄ att han anvÀnder standardpresets frÄn ReFX Vanguard /Perrra Jag Àr 100% sÀker pÄ att han inte gör det.
Egghuvud Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Jag bryr mig inte. Jag har t o m lyckats missa lĂ„ten đ± (förlĂ„t dessa eviga off-topic inlĂ€gg)
Nexustwins Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 KĂ€nner dan-j som i sin tur kĂ€nner Basshunter, han har anvĂ€nt Zt3a+, men han anvĂ€nder ocksĂ„ shyntar dsom vaungard och bass station i sitt musik skapande. đ
EkenMusiX Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 jag Ă€r 100% sĂ€ker pĂ„ att han anvĂ€nder standardpresets frĂ„n ReFX Vanguard /Perrra Jag Ă€r 100% sĂ€ker pĂ„ att han inte gör det. WORD! sry, du har fel perrra đ
Desann (oregistrerad) Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg đ Jag kĂ€nner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hĂ„rdvarusynth sĂ„ Ă€r det helt klart frĂ„n Legacy. Your browser does not support the HTML5 audio tag Ledsen att vara partypoopern men den dĂ€r hemligheten förtjĂ€nas inte att hemlighĂ„llas.
aengel Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg đ Jag kĂ€nner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hĂ„rdvarusynth sĂ„ Ă€r det helt klart frĂ„n Legacy. Your browser does not support the HTML5 audio tag Ledsen att vara partypoopern men den dĂ€r hemligheten förtjĂ€nas inte att hemlighĂ„llas. Mja, och sĂ€ga vad man vill, men ska man göra trance, och Ă€r ute efter factory presets sĂ„ Ă€r verkligen en Legacy med Vengeace Soundset det mest kompletta man kan hitta. I övrigt Ă€r jag lite trött pĂ„ alla som "Vaaa? I FL Studio? Kan man det?!?!?!?!?!111ettettelva" Mike Oldfield jobbar numera i FL Studio, och hans musikalitet och sound Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ allt annat Ă€n lĂ„gbudget? Mjukvaran Ă€n en stig genom inspirationens snĂ„rskog. Vilken stig man vĂ€ljer Ă€r individuell, men fram kommer man alltid.
D Vibe Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 (redigerat) Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg đ Jag kĂ€nner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hĂ„rdvarusynth sĂ„ Ă€r det helt klart frĂ„n Legacy. Your browser does not support the HTML5 audio tag Ledsen att vara partypoopern men den dĂ€r hemligheten förtjĂ€nas inte att hemlighĂ„llas. MĂ„ste införskaffa mig en Legacy! Inte för att man kan göra ljud till tjatiga melodiska trancelĂ„tar, utan för att den (pluggpaketet + controller) verkar vĂ€ldigt flexibel och inspirerande. /Daniel Redigerat 4 juli 2006 av D Vibe
hegobald Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 (redigerat) Kan du ratta synthar och inte bara vĂ€lja fĂ„niga presets sĂ„ kommer du att ha en enormt kraftfull och vĂ€ljudande ljudkĂ€lla om du skaffar Korg Legacy mjukvarusynth.. Jag har haft Ă€ran att fĂ„ ratta den riktiga hĂ„rdvaran och Ă€r förvĂ„ndad över hur mycket smidigare och mer vĂ€ljudande mjukvaran Ă€r đ Korg Legacy information. video MP3 exempel etc.. Eller lyssna pĂ„ denna MP3 demo som bara anvĂ€nder Legacy Collection Your browser does not support the HTML5 audio tag Eller kanske den Your browser does not support the HTML5 audio tag för de som gillar genuint 80-tals sound.. đ den Ă€r bra! đ Redigerat 4 juli 2006 av hegobald
Hellpig Postat 6 juli 2006 Postat 6 juli 2006 men snĂ€lla, det Ă€r z3ta+ mer sĂ€ger jag inte! đ Vad finns det mer att sĂ€ga dĂ„? đ
Cloudsurfer Postat 6 juli 2006 Postat 6 juli 2006 men snĂ€lla, det Ă€r z3ta+ mer sĂ€ger jag inte! đ Vad finns det mer att sĂ€ga dĂ„? đ inte sĂ„ mycket đ± Eftersom det inte Ă€r ett preset sĂ„ finns det vĂ€l inte sĂ„ mycket att sĂ€ga...Om nu inte Mr Eken rĂ„kar ha ett screenshot över instĂ€llningarna...Men vad vill vi med dom till? Det ska vara tjockare!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.