Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Jo det har jag ocksÄ hört, men troligtvis inte med originalsynthar.

Förmodligen nÄn snajdig vst som anvÀnds.. men vilken?

Maila honom eller nÄgot.

www.basshunter.com

Postat

Han anvÀnder oftast shynten z3ta + den leaden Àr vÀldigt lÀtt att skapa dÀr sÄ det borde vara dÀr han gjort den :rolleyes:

Postat
Jo det har jag ocksÄ hört, men troligtvis inte med originalsynthar.

Förmodligen nÄn snajdig vst som anvÀnds.. men vilken?

Maila honom eller nÄgot.

www.basshunter.com

www.basshunter.se Àr adressen. :rolleyes:

Postat

Han har ju anvÀnt flera lager, förmodligen ett eller tvÄ lager av nÄ lead han gjort sjÀlv i 3xosc:en och sen en starkare vst pÄ det, vilken det Àr Àr svÄrt att sÀga...Kan vara allt ifrÄn z3a+, vanguard, v-station, albino till pro53...

• 2 veckor senare...
Postat

Han mummlade nÄt pÄ IRC om att han anvÀnde V-station och Zeta+, vet inte sÀkert dock. Men synthljudet Àr ju ÀndÄ rÀtt basic =p

Postat
Ă€r hela lĂ„ten gjord i FL/VSTÂŽs? 😉

om du har missat den hÀr trÄden bör du isf kolla in den!

Postat
jag Àr 100% sÀker pÄ att han anvÀnder standardpresets frÄn

ReFX Vanguard

/Perrra

Jag Àr 100% sÀker pÄ att han inte gör det.

Postat

KĂ€nner dan-j som i sin tur kĂ€nner Basshunter, han har anvĂ€nt Zt3a+, men han anvĂ€nder ocksĂ„ shyntar dsom vaungard och bass station i sitt musik skapande. 🙂

Postat
jag Àr 100% sÀker pÄ att han anvÀnder standardpresets frÄn

ReFX Vanguard

/Perrra

Jag Àr 100% sÀker pÄ att han inte gör det.

WORD! sry, du har fel perrra 🙂

Desann (oregistrerad)
Postat

Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg 😉

Jag kÀnner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hÄrdvarusynth sÄ Àr det helt klart frÄn Legacy.

Ledsen att vara partypoopern men den dÀr hemligheten förtjÀnas inte att hemlighÄllas.

Postat
Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg 😏

Jag kÀnner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hÄrdvarusynth sÄ Àr det helt klart frÄn Legacy.

Ledsen att vara partypoopern men den dÀr hemligheten förtjÀnas inte att hemlighÄllas.

Mja, och sÀga vad man vill, men ska man göra trance, och Àr ute efter factory presets sÄ Àr verkligen en Legacy med Vengeace Soundset det mest kompletta man kan hitta.

I övrigt Àr jag lite trött pÄ alla som "Vaaa? I FL Studio? Kan man det?!?!?!?!?!111ettettelva"

Mike Oldfield jobbar numera i FL Studio, och hans musikalitet och sound Àr vÀl ÀndÄ allt annat Àn lÄgbudget? Mjukvaran Àn en stig genom inspirationens snÄrskog. Vilken stig man vÀljer Àr individuell, men fram kommer man alltid.

Postat (redigerat)
Korg Legacy med Vengeance soundset Ă€r jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlĂ€gg 😏

MÄste införskaffa mig en Legacy! Inte för att man kan göra ljud till tjatiga melodiska trancelÄtar, utan för att den (pluggpaketet + controller) verkar vÀldigt flexibel och inspirerande.

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat (redigerat)

Kan du ratta synthar och inte bara vĂ€lja fĂ„niga presets sĂ„ kommer du att ha en enormt kraftfull och vĂ€ljudande ljudkĂ€lla om du skaffar Korg Legacy mjukvarusynth.. Jag har haft Ă€ran att fĂ„ ratta den riktiga hĂ„rdvaran och Ă€r förvĂ„ndad över hur mycket smidigare och mer vĂ€ljudande mjukvaran Ă€r 😉

Korg Legacy information. video MP3 exempel etc..

Eller lyssna pÄ denna MP3 demo som bara anvÀnder Legacy Collection

Eller kanske den
för de som gillar genuint 80-tals sound.. 😉 den Ă€r bra!

😄

Redigerat av hegobald
Postat
men snĂ€lla, det Ă€r z3ta+ mer sĂ€ger jag inte! 😄

Vad finns det mer att sĂ€ga dĂ„? 😉

Postat
men snĂ€lla, det Ă€r z3ta+  mer sĂ€ger jag inte! 😠

Vad finns det mer att sĂ€ga dĂ„? 🙂

inte sĂ„ mycket đŸ˜± Eftersom det inte Ă€r ett preset sĂ„ finns det vĂ€l inte sĂ„ mycket att sĂ€ga...Om nu inte Mr Eken rĂ„kar ha ett screenshot över instĂ€llningarna...Men vad vill vi med dom till? Det ska vara tjockare!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.