Jump to content
Annons

Ny Låt (Daybreak)


Recommended Posts

Annons

Snyggt lirat..Skit bra ljud! Läckert arrat - jag kan inte hitta nåt att klaga på..

Möjligen så hade jag gärna hört lite sång på den här..allt var ju så snyggt gjort!!

SÅNG på den här och det blir full pott! Nu kan jag bara dela ut 4,8 av 5 mickstativ!

Tack för en mycket behaglig lyssning.

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

oj, det här föll mig inte i smaken

men riktigt bra spelat och bra ljud

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Bra lirat. Väldigt rent och proffsigt. Nästan kliniskt...typ Simon Phillips Fusion sound. Låter lite som ett soundtrack till ett resemagasin på TV eller typ en äventyrs dokumentär om skärmflygare eller nåt.

Hur som helst....så upplevde jag detta. Beatet är en gedigen favorit som jag alltid går igång på dock. Skickligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra ljud...och sååå välspelat!..

Gillar verkligen denna stil....skönt att lyssna till!

Tack så hemskt mycket Valdez kul att du gillade låten 😄

MeltyMan Tack för de snälla komentarerna och kul att göra det lite lättare för dej att jobba :rolleyes:

Tack för lyssningen !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon bra spelat! 😉

Jag tycker att du har för hög volym på "plock-synthen" som kommer in 1.07..

Som vanligt härlig dynamik och känsla 😄

Min favorit är fotfarande "Like water"... 😎

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon bra spelat! 😎

Jag tycker att du har för hög volym på "plock-synthen" som kommer in 1.07..

Som vanligt härlig dynamik och känsla 🙂

Min favorit är fotfarande "Like water"... 😉

m.v.h Moberg

Tack Moberg uppskatar verkligen din snälla komentarer 🙂

Angående plock synten så har jag själv redan sänkt den en gång sen tyckte jag inte att den hördes så då fick den åka upp lite igen(kanske för mycket) 😄

Tack för lyssning och komentarer !

Link to comment
Dela på andra sajter

Genren är nog inte helt min påse semlor men det är snyggt utfört. Håller nog med om att det är "musikermusik", om det är något positivt eller negativt låter jag dock vara osagt. 😏 Nää men det hörs ju att du kan dina grejer, hitta nån som kan gala lite över det här också så blir det nog finemang ska du se!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikermusik! Snyggt arrat och spelat.

Tack för komplimangerna Thimmie och tbruceuppskatas verkligen 🙂

Genren är kanske smal men ändå mitt bidrag till musikdjugeln och vad jag själv gillar att spela och lyssna till, är det sedan någon annan som finner det hörbart är jag nöjd.

Tack för att ni lyssnade och komenterade!

Link to comment
Dela på andra sajter

inte min påse med gräddbakelser direkt, skulle kunna vara riktigt jävlig här och skrika ut min aversion mot "jazzrock" men avstår eftersom jag vet att mothuggen kommer att bli kraftiga, men satans bra ljudkvalitet- Låter nästan studioinspelat. Påminner lite om om ett amerikanskt band...vad heter dom?? Ni vet, en man ligger på en parkbänk, ovanför syns skyskraper, lite surrealistikt

Alltså min hjärna har inte reparerats efter gårdagens utsvävningar. Lessen för mitt svammel osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra spelat, lite Liquid Tension Experiment vibbar får jag. Du är extremt bra på ditt instrument, jag hatar såna där gitarrister som ska låta som Yngwie Malmsteen som så många gör nu för tiden. Du spelar snyggt utan att försöka styla, det gillar jag som faan. Jag gillar ljudet, det enda jag kan klaga på är virveln som jag tycker inte riktigt passar in och tar över lite för mycket, prova en mer funkig virvel, med lite tajtare sound, för övrigt svinbra ljud.

Berätta lite om hur du spelade in allt? Vad använde du för grejer? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

inte min påse med gräddbakelser direkt, skulle kunna vara riktigt jävlig här och skrika ut min aversion mot "jazzrock" men avstår eftersom jag vet att mothuggen kommer att bli kraftiga, men satans bra ljudkvalitet- Låter nästan studioinspelat. Påminner lite om om ett amerikanskt band...vad heter dom?? Ni vet, en man ligger på en parkbänk, ovanför syns skyskraper, lite surrealistikt

Alltså min hjärna har inte reparerats efter gårdagens utsvävningar. Lessen för mitt svammel osv.

Sorry att det inte var din påse med Gräddbakelser men tack för komplimangen 😄

Lundin skrev:

Snyggt o cleant sound..gillas ordentligt... snacka med Nad Sylvan om att lägga sång på det här..tror att det skulle sitta som en keps.

Tack för tipset Lundin vem vet det vore kul med sång på nån låt faktiskt :rolleyes:

karl skrev:

Shit....detta gillar jag ....får Brufordvibbar i mitten av låten....Bra tänk och bra spelat 

Tack så hemskt mycket 😕

Frank Zappa skrev:

Svinbra spelat, lite Liquid Tension Experiment vibbar får jag. Du är extremt bra på ditt instrument, jag hatar såna där gitarrister som ska låta som Yngwie Malmsteen som så många gör nu för tiden. Du spelar snyggt utan att försöka styla, det gillar jag som faan. Jag gillar ljudet, det enda jag kan klaga på är virveln som jag tycker inte riktigt passar in och tar över lite för mycket, prova en mer funkig virvel, med lite tajtare sound, för övrigt svinbra ljud.

Berätta lite om hur du spelade in allt? Vad använde du för grejer? 

Tack Frank Zappa ! Blir väldigt glad att du gillar min spel stil, har jobbat mycke på att spela dynamiskt isället för bara massa ös vilket jag trötnar på att höra, för mej är det lika tråkigt som att höra en bra sångare ligga på max hela tiden.

Till gitarrerna har jag använt Pod XT och Boss GT-8 genom en TC-Electronics G-Major för delay och reverb sen rätt in i ljudkortet som är ett M-Audio 2496. Resten är Trillogy till basen trummorna tror jag var Artist Drums från BestService resten är syntarsom är samples som jag har fixat till i en Yamaha A5000 Sampler allt inspelat i Cubase SX2 tror det var allt.

Tack allihop för lyssning och komentarer, uppskattas verkligen 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jätte bra detta...

Du är riktigt grym på gura du 😄

men hör ni ett svagt surr vid Ca: 1:40-2:00

Det kommer senare i låten också och när man lyssnar med lurar hör man det tydligt.

Det kommer liksom in från vänster och försvinner till höger.

En liten detalj som jag märkte men det är nog inga problem att bli av med??

Kan ju vara mina lurar också iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bugar mig stort! Vansinnigt bra....utom den där synthen som kommer in på ett par ställen. Låter bara för tråkigt i mina öron. Jag tycker att det varit snyggare om du exempelvis spelat frasen med dämpade strängar.

Ja, ja en klar bagatell att påpeka i denna kanonlåt. 😱

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bugar mig stort! Vansinnigt bra....utom den där synthen som kommer in på ett par ställen. Låter bara för tråkigt i mina öron. Jag tycker att det varit snyggare om du exempelvis spelat frasen med dämpade strängar.

Ja, ja en klar bagatell att påpeka i denna kanonlåt. 😄

Mvh

Tobbe

Tack så hemskt mycket Grannen 😄 Uppskattas verkligen

Den där synten ville jag ha för att det inte bara skulle vara gitarrer 😕

HilmerTack så mycket för den snälla komentaren 🙂 Skulle gärna ha en svindyr rörhäck men har varken råd eller möjlighet att ha en sån i sovrummet(grannarna) 😄

easy_dog Jag tar inte illa upp inge fel med bakrunsmusik så länge den berör.

Tack för lyssningen och komentarerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar igen och kan tycka att gitarrerna IBLAND kommer lite långt bak kanske beroende på reverbet.

Är det inte dyrt att ha blåsare för dom enstaka riffen? 😉

Larry Carlton kan ju vara en inspirationskälla för dig kan jag nästa lova.

Trumgroovet är kanon gott. Du är absolut den intressantaste gitarristen på forumet tycker jag.

Var bara tvungen att skriva några fler tankar. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar igen och kan tycka att gitarrerna IBLAND kommer lite långt bak kanske beroende på reverbet. 

Är det inte dyrt att ha blåsare för dom enstaka riffen? 😆

Larry Carlton kan ju vara en inspirationskälla för dig kan jag nästa lova.

Trumgroovet är kanon gott. Du är absolut den intressantaste gitarristen på forumet tycker jag.

Var bara tvungen att skriva några fler tankar.  😄

Tack Grannen ! det värmer.

Kan också tycka att några gitarrer kanske ligger lite lågt(får fixa senare kanske).

Hade inte råd med mera bläs(dyra som F..) 😄

Att du gillar mitt gitarr spel gör mej jätte glad, tack så hemskt mycket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...