Jump to content
Annons

Mörk elektronisk pop låt


Recommended Posts

LÅTNAMN: Misschievous

ARTIST/GRUPP: Johan Waldenström

GENRE: Electropop

LÅTLÄNGD: 3:31 min

KOMPOSITÖR: Johan Waldenström

PRODUCENT: Johan Waldenström

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.83 mb

STATUS: Färdig demo

producerad i Reason, och mitt största projekt i det hittills

får se vad ni tycker här då... 😳

11_D_misschievous.mp3

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oförutsägbara harmisar i stråkarna, i like that! Speciellt i refrängen(?). 😳

Låten funkar, men den är lite trist. Klimax är det som behövs, nåt som lyfter.

Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter heltrevligt. 😳 Bra rytm som lyfter det hela.

Håller med Danabacken om de oförutsägbara harmonierna. Lite Depeche emellanåt men det är ju aldrig fel...

Mixmässigt låter det bra i mina öron.

Satt och sjöng med i micken framför mig med fett reverb vilket var skoj även om det var lite klurigt att improvisera till tonerna :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

fin låt. något tråkigt beat bara. och front-synten känns för vanlig. men fina harmonier. faller mig i smaken. gillar verkligen det lite vemodiga partiet runt 01:30..

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar detta mycket. tycker inte beatet är tråkigt. visst, det skulle kanske kunna hända något mer, men det gör det inte. det blir aldrig tjatigt, harmonierna sitter sjukt bra. hade kanske själv bytt ut något ackord i refrängen för att mörka ner den, men skönt sound overall och partiet runt 1:30 som någon tidigare nämnt underbart. har loopats 10 ggr nu och funkar bara bättre och bättre. har du mer på lager???

Redigerat av quizz_kid
Link to comment
Dela på andra sajter

gillar detta mycket. tycker inte beatet är tråkigt. visst, det skulle kanske kunna hända något mer, men det gör det inte. det blir aldrig tjatigt, harmonierna sitter sjukt bra. hade kanske själv bytt ut något ackord i refrängen för att mörka ner den, men skönt sound overall och partiet runt 1:30 som någon tidigare nämnt underbart. har loopats 10 ggr nu och funkar bara bättre och bättre. har du mer på lager???

tack som fan 😳

Här har du en sida med fler låtar jag gjort (bläddra ner till trance/techno och ambient för något liknande låtar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtidén är det verkligen inget fel på. Behövs kanske lite mer studs bara. Kortare attacktider (eller heter det så? dålig på synthlingo), tydligare bas (mer basigt liksom), och möjligtvis lite skräpigare trummor.

Sen ligger lead-ljudets eko kvar väldigt länge också. Kanske för länge? Blir lite grötigt.

Kanske skulle det helt enkelt hjälpa att plocka bort någon av syntharna, eller iallafall dra ner rejält på volymen. Sen kanske det fattas något efter det, vet inte riktigt.

Gillar harmisar och ackordföljd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett enda stort reverb? Kanske ska vara så? Inte min påse bilar.

Men det är säkert bra! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, gillar inte detta så mycket. Tycker det är för blött och slafsigt. Ljuden känns lite tråkiga också, passar inte så bra ihop utan känns mest slumpmässigt valda. Finns inget att hänga upp sig på eller komma ihåg, låten bara mal på liksom. Men med lite snyggare ljud och mindre såsig mix skulle nog detta kunna vara schysst som bakgrund till nån lite lagom slick sång, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade trummornas enkelhet och själva soundet på det här och en hel del av detta hade lätt kunna förvandlats till nån BWO-klon eller liknande med andra ackordsväxlingar och mer koncist upplägg.

Renodla i frekvensträsket, korta ner decaytider på sånt som slaskar - man behöver inte dränka allt i 4sek-reverb för att skapa úberstora mixar, blanda istället väl modellerade små rum och subtila delayer så kan du få upp medelvolymen på bl.a trummorna och bas i slutpaketet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...