Jump to content
Annons

Öva upp sitt engelska/amerikanska uttal?


BaldByChoice

Recommended Posts

Hello godhead.

How do you do?

I would like an ice cream, please.

Vilket osökt får mig att tänka på det roliga, roliga skämtet:

I scream for ice cream,

You scream for ice cream,

We all scream for ice cream.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bestäm dig för En dialekt och öva på den. Prova att läsa böcker, tidningar eller vad du vill, men läs HÖGT. Varför inte spela in ett kort stycke, lyssna och korrigera till du är nöjd. Finns inget som låter konstigare än när man blandar amerikansk och "fin" brittisk engelska. Även brittiska band sjunger country på sydlig amerikanska, tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att lägg det största krutet på att uttala orden rätt. Jag minns med fasa då bow (buga sig) blev "bou" och inte "bao" eller ännu värre: Ordet "fair" råkades uttalas "fear" i en låt... Den refrängens coolhet var ju lite förstörd då kan man säga. :rolleyes:

Att sjunga måste ju vara lättare än att prata eftersom du slipper tänka så mycket på intonationen (det som svenskar gör störst fel med, tror jag). Ska du använda speaker på en låt så rekommenderar jag verkligen att hyra in nån med engelska som modersmål. Sådant är ganska lätt ordnat nu i och med Internet!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 år senare...

Lyssna på engelska radiostationer typ Radio X, BBC 1, de kör radio shows, mycket snack, skämt och bra musik. Jag lyssnar på Radio X hela dan och det har hjälpt mig att bli mycket bättre på min engelska uttal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...