Jump to content
Annons

MadeOfBone


Recommended Posts

LÅTNAMN: MadeOfBone

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 2.32

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.53mb

STATUS: Demo

Hej!

Lägger upp en liten visa som jag kom på igår...

Det jag skulle vilja veta är...om låten är bra? 😄 Den är mitt "hårdaste" verk hittills..... Uppskattar alla kommentarer 🙂

...Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Najs! Mycket bra låt!

Det enda som känns kontstigt är på solot vid 2:04. Det känns som fel arpeggio men det kanske är jag som hör dåligt :rolleyes:

//Joakim

Tack Joakim! 😱

Jag kan inte förklara teoretiskt vad som händer under solot... Det är ju inte falskt, men jag tror att det blir en växling mellan moll/dur ..eller något. Jag tyckter att det låter fräckt så jag kommer att behålla solot så.

Kul att du tycker om låten 🙂

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrerna ligger lite lågt tycker jag, annars har jag väl inget att klaga på 😉. Trevlig låt det här iaf! 🙁

Tack easy_dog!

Jag höjde gitarrerna lite, (inte versionen här) tror att du hade rätt. Jag ville att den "klonkiga" basen skulle höras tydligt, men jag tog nog bort lite väl mycket volym från guran...

Tack för ditt öra! 😆

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se.

Coola riff (som vanligt 😉) och väldigt bra sjunget (som vanligt 😲).

Tight och bra! Solot låter coolt, men jag tycker, som joakim, att det låter liite konstigt just där vid den tiden, men det är ju inget "fel" utan grejen är ju som sagt att du går från moll till dur. Tycker bara det var lite oväntat. 😎

Väldigt bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se.

Coola riff (som vanligt 😉) och väldigt bra sjunget (som vanligt 😎).

Tight och bra! Solot låter coolt, men jag tycker, som joakim, att det låter liite konstigt just där vid den tiden, men det är ju inget "fel" utan grejen är ju som sagt att du går från moll till dur. Tycker bara det var lite oväntat. 🙂

Väldigt bra jobbat!

Tack Aresius! 😄

Jag ville att solot skulle gå "upp" på brädan genom hela solot. och därför var jag tvungen att ändra till dur. (eller?) ...men det blev ju en "twist"..

Riktigt kul att du gillar det 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna är "GroveAgent".. har inte justerat någonting. *lat*

Attans! För jag blev så barnsligt förtjust i virvelljudet och tänkte kolla vilket Gated Reverb du använt 😉 Nåja, hur som helst var det en riktigt skön låt! Tummen upp!

Tack Genesis!

Jag är riktigt kass på trummljud...så om det låter "bra" så är det bara tur. 😎

Tack för "tummen" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sång, och låten funkar ju absolut. Produktionsmässigt är det lite sämre, men det var ju låten du ville ha kommentarer på... Tycker iaf att gitarrerna känns tunna och smala i stereobilden och trummorna är rätt tråkiga, men som sagt, det var ju Groove Agent. Men ja, låtmässigt tummen upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sång, och låten funkar ju absolut. Produktionsmässigt är det lite sämre, men det var ju låten du ville ha kommentarer på... Tycker iaf att gitarrerna känns tunna och smala i stereobilden och trummorna är rätt tråkiga, men som sagt, det var ju Groove Agent. Men ja, låtmässigt tummen upp

Kul att du gillar sången! ... och låten 😄

Jag skär alltid rejält på basfrekvenserna..(vill inte att det ska "bullra").

Kanske tog i lite för mycket....

Tack för ditt öra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra låt!

Trummorna tar kanske över lite, tar över gitarrer.

Men har för mig att du skrev att du varit lat i skruvandet så det är ok... 😄

Sången är superb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Dingbats/Roger

Ja, ni har nog rätt när det gäller trummorna. Jag tycker att det är riktigt kul att skapa musik, men är nog lite för rastlös. De flesta av mina låtar har jag slängt ihop på två dagar, från ide till "färdig" låt...sen´vill jag gå vidare....

Och dessutom kör jag allt mitt ljud genom en "micro-stereo"... :rolleyes: Tror att jag måste fixa monitorer innan jag ens försöker få till ett bättre ljud...

Kul att ni gillar låten! 😛

Tack för kommentarer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Heavy !!!

Bra lirat och sjunget ska jag vara petig så skulle jag önska att du peta upp gitarrerna ett snäpp(smaksak kanske).

Bra jobbat 😛

Hej chrickon!

Jag har höjt gitarrerna, men inte på versionen här... Kul att du gillar sången :rolleyes:

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårdrock!!! Kom precis hem från SRF, så man är lite hårdrocksmätt, men detta är bra, bra sång och coolt riff, det blir 4 av 5 ninjor 😛😄😆😉

Sveden Rock! 😎 Är du lite solbränd nu då eller? 😆 Tack för att du plågade dig igenom ännu en hårdrockslåt :rolleyes: ..... och tack för ninjorna!!

ps. Du kanske har hört det innan.. du och sångaren i "The poodles" är grymt röstlika 😄😄 ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...