Jump to content
Annons

Waiting for you


Recommended Posts

Tokai

😆 Tack... fast jag jag skall nog försöka träna bort det mesta svajet och behålla såpass mycket så nervet finns kvar, tror du det låter bra?

Equality

Bara för att du ber så snällt 😳.. Tack för de snälla orden, värmer och inspirerar på samma gång. Som sagt det är några som kollar på den och jag är nyfiken på resultatet...

Fick plocka bort basen för den lät som den kom helt fel när inte trummorna låg där... vilka också låg fel då 😆 . Tricket är kanske att börja med basen innan trummorna då? Då får man en bättre känsla för rytmen i låten antar jag.. Nu är låten avskalad.

och ni som mår dåligt av min röst... det är fortfarande jag som sjunger på denna, men snart kommer versioner med andras 😮.

waitingForYouWithoutDrumsAndBass.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fint! Jag tycker absolut att du ska sjunga på den här eller rättare sagt andra får gärna sjunga in den men en genomarbetad version med din sång på denna är ett krav! 😛 Din svajiga sång på denna förstärker stämningen helt klart. Den här låten krävde några lyssningar och nu är jag helt såld. Till mp3:an. 😄

edit: skrev lite till

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på bägge versionerna och den senare var klart bättre utan trummorna. Strålande låt, synd att sången inte ger den rättvisa. Förutom att det är lite svajigt så börjar du första tonen i varje mening en halv oktav lägre och glider upp, vilket ger ett osäkert intryck.

Ett bra sätt att öva upp tonsäkerheten är att göra en loop på ett par versrader och sjunga dom om och om igen. Lägg tagningarna på olika spår och lyssna först på tagning 1 och 2 tillsammans som dubbat och du hör hur olika dom låter ihop. Efter kanske tio tagningar börjar du förhoppningsvis få tagningarna att låta lika. Då bör du också hunnit lyssna så du kan rätta till där brister. Sitter du sen med en hel drös tagningar men ingen är bäst går det ju att klippa loss dom bästa och sätta ihop! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt med potential som - vilket redan påpekats - sänks framför allt av sången. Har för mig att du gjorde en låt i nån studiofestival (gratisfestivalen?) som också var bra, men drogs ner av sången. Har du någon annan som kan sjunga så kör på det tills du övat upp din egen röst. Det var för övrigt bättre utan trummorna.

Men som sagt, en komposition med potential! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

equality

He he det tar ett tag att vänja sig vid eländet 😄... Riktigt härligt att höra e för det är ju ändå det som är meningen, jag menar att någon bara lyssnar för lyssnandets skull och inte för att bedömma. Hm jo jag får väl ta mig i kragen och göra en egen sångversion på slutmixen sedan 🙂 ...

91:an

Kul att det gillas! Faktiskt inte tänkt på det men det stämmer ju 🙂, skall tänka på att, har nog den tendensen på många låtar jag gör 😉 . Bra tips! Ska testas, det är ju så jag jobbar med arret... men faktiskt inte med sången 😮 .

Herr Q

Det är lugnt för den skall bort, bort, BORT 🙂. Tack.

Signert

Hm har nog inte en låt som jag lagt upp som inte dragits ner av sången 😄 . Det kan ju vara gratisfestivalen ja, men där kom jag ju sist 🙂 . Har faktiskt funderat på att be någon sjunga in den... samt byta ut instrumenten och trummorna.

Kul att du tror på den 🙂 . Vi får se nu när jag fått lite sång kontakter hur det blir...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...