Jump to content
Annons

Lite udda låt.


Recommended Posts

LÅTNAMN: Trafficlights and neon signs

ARTIST/GRUPP: Slowmoboy

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 4:40 typ

KOMPOSITÖR: Rikard Sandberg (M) Daniel Wahlström (T)

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.45

STATUS: Ej färdig

En låt skriven efter en polares text som handlar om en e-resa, därav försökte jag väl skapa lite laidback/drömsk känsla på det hela. Ingen låt som fastnar direkt tror jag. Är som vanligt ganska osäker på eq:n överlag. Kom gärna med pointers om frekvenser å nivåer samt bu och bä! 🙂

giant leaps across the street

this is the time when we fear love

a drunken kiss a narcotic bliss

this is the time when we feel love

prowl the night dodging light

this is the time we want more

slash your face without a trace

this is the time we create war

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

cos our night is your day

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

just stay out of our way

just another urban plague

when our feet hit the street

thorazin doves with benzedrine love

this is the time we escape heat

smell death around our names

this is the time when we leave town

without our pills we stay the same

this is the time when we come down

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den här låten gillar jag! Vet inte vad jag ska säga mer än så. Bästa kritiken jag kan ge är väl att jag kommer spara den till min hårddisk 😄. Bra jobbat.

Välskriven text med :rolleyes:.

Redigerat av easy_dog
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du/ni överlag har ett väldigt skönt sound i era låtar! 😛 Flera tummar upp för det. 😛 Är inte klar över om det är du Richie76 som sjunger eller om det är nån annan i Slowmoby, men väldigt skön röst, (eller kanske Slowmoby=Richie76? 😛😛😛 ). I denna låt är mitt spontana intryck att den drunknar lite i musiken. Så försök gärna skära lite i musiken och boosta sången med EQ. Rätta mig gärna om jag minns fel, men slåss inte en sångröst i detta tonläge och piano om ungefär samma frekvenser?? Finns ju lite frekvenstabeller på nätet att få lite ledtråd från....

//Micke...

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

easy_dog - Trevligt att du sparar den på den hårddisk, tas verkligen som en komplimang! :rolleyes: Ska hälsa textförfattaren!

Valdez - Kul att det gillas! 😳

MJInc - Tackar! Jo, det är jag som sjunger.. än så länge består slowmoboy av mig som gör musiken, sen har jag en polare som skriver de flesta texter å som pysslar med hemsida. Verkligen kul att du gillar soundet.. Är inte så hemskt rutinerad på det här, så det här med frekvenstabeller kanske skulle vara något för mig, är det bara att googla eller? Har som sagt lite dålig koll på EQ:n. Men får försöka kolla upp det. 😆

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

absoluto....finstämd sak där du verkar lyckas med dina intentioner.....gillar soundet verkligen om än lite för mycket neuballad stundtals för min smak....får en 6/8 feeling ? men den går väl i det 😉🙂 tack för du postar skön music iaf / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)

Det är inte ofta jag tar mig för och postar här, brukar mest bara läsa och lära 😕

Men varje gång slowmoboy lägger ut nya alster känner jag mig tvingad att ge mig på tangentbordet för det ni/du knåpar ihop är gryymt! Och denna gång är inget undantag, väldigt bra låt, text fem av fem möjliga och din röst.... gudagåva mannen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter jäkligt bra! Blir lite jämntjockt och opersonligt tyvärr. Trots bra text.

Jag skulle vilja gilla detta. Men det blir för tråkigt. 😕

dede

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter jäkligt bra! Blir lite jämntjockt och opersonligt tyvärr. Trots bra text.

Jag skulle vilja gilla detta. Men det blir för tråkigt. 😕

dede

Trevligt att du tycker det låter bra.. sen tror jag inte att den här låten tilltalar direkt alla.. Najs att många verkar gilla texten. 😆 Tack för inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

skön låt!!!

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

cos our night is your day

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

just stay out of our way

och en ganska så skön text!

Link to comment
Dela på andra sajter

skön låt!!!

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

cos our night is your day

traffic lights and neon signs

don't believe what they say

just stay out of our way

och en ganska så skön text!

Gött att höra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång, vilket gör att man vill fortsätta lyssna. Lite för entonigt men med ett ganska gott sound. Allt, tycker jag, ligger lite för mycket på samma nivåer men....ett gott jobb. 😏

Gillar din röst mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...