Jump to content
Annons

Turningpoint


Recommended Posts

LÅTNAMN:turningpoint

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:slow

LÅTLÄNGD:3:50 än så länge

KOMPOSITÖR:karl

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k x 7

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 5.6 megabyte)

STATUS: Färdig skiss 😄

LÅTLÄNK: Turningpoint

Håller på med mina gitarrpålägg hela tiden och på denna släpade jag fram min lapsteel som jag inte får såld 🙂 ...men den kanske funkar...texten ja , är tillbaka på egen hand och då blir det vad det blir...sas inte kristallklart men vissa hintar om ett slags uppbrott......men overall da' ...tar gärna emot kritik på rubbet...trummloopen ligger på ett sätt rätt men det är trioler som på något sätt ligger i bakgrunden....funkar , funkar inte???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fin väv med snirkliga gitarrslingor mot lapsteelen och din unika falsett som en lågmäld Små lätta moln eller Dear Prudence. Vackert i majnatten och lysande blir det med ackordvalen på smiiiiile (särskilt i slutet av andra takten, 00:38) sånt som höjer låten från dussinvaran och ger din musik sitt speciella signum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nickeee....tack för lyssningen och kul att tycker det är nice 😆😉

equality...Du borde helt klart extraknäcka som musikrecencent....du kan då måla upp en bild av det du hör 😄 men jag suger tacksamt i mig det du tycker...ska jobba på texten för att inte skämma ut mig 😏😄😎 du stör dig inte på triolerna da'??...tack för ditt öra

Linus....I och för sig "live" men omlott och inte samtidigt 😏:rolleyes: har lirat ((repat) i veckan med "levande" musiker och det var en annorlunda upplevelse efter alldeles för länge ensam framför datorn :rolleyes: kul att du gillar rösten 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten, ljudet och stämningen ger mig lite vibbar av gammal 70-tals Neil Young. Mycket, mycket fin låt och känslig sång. Det här skulle jag kunna bli riktigt hookad på!

Tack...bimbam...det kanske är för "lappen" men visst det kanske låter lite country på något sätt ( youngcountry) 😆 även om akkegurorna inte spelar samma låt 😉😄 jättekul om du blir hookad på detta.....thanks

Link to comment
Dela på andra sajter

En ny låt i samma stämmning som de andra du har postat. Jag kan bara säga att jag skulle köpa detta om det gavs ut. Din musik är perfekt för att softa till. Oerhört lätt att ta till sej. Tack för shareing! Du gör musik o inspelningar som jag tycker skall vara som dom är vid capture tillfället. Nån fix här eller där är irrelevant för njutningen och creationen. Sätt gärna ihop en compilation som man kan ladda hem om du vill släppa det "fritt" annars gör en cd som man kan köpa av dej 🙂 / Mikke

ps, jag vet att du har en massa låtar på din hemsida men jag tycker ändå att du skulle organisera dom och fixa plats för wav, aiff eller SDII filer dvs full kvalite på din hemsida plus nåt sheet med texter och lite info om låtar, dej själv och ditt o din musiks "liv" eller som sagt skapa en CD för försäljning. 😎

edit: förtydligande edit

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej karl.

Tror det är första gången som jag kommenterar nåt du gjort.

Jag har inte så mycket att säga - förutom att det låter Kanon!!

Jag gillar din falsett i kombination med den mörka delen,kanske låg sången lite högt mot kompet i början..det är det enda "Mysko" jag hör(men det stör inte)..sedan kan jag bara hålla med "Mikke Öland".

Tack för en mycket njutningsfull lyssning denna tidiga morgon.

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

BaldByChoice...det gör mig glad 😛

Tackars...M.öland...Ja, det kanske man skulle göra...går det att streama wav??

men samtidigt så känns det som att skapandeprocessenn är viktigast för mig 😕 men visst är det kul att "folk" gillar det och det vore kul att se hur det togs emot utanför forumets något "snäva ramar" 😉😳😛 Jag får se 😕

Harmonica mike....tack för att den kanske förgyllde din morgon 😎 bättre betyg kan jag inte få 😎 ...jag sjunger fortfarande med "bröströsten" alltså ingen falsett på denna men hade den varit snäppet högre i tonart hade jag fått gått över i fals(k)ett 😏🙂 thanks ögejn

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla A&R:s i hela världen titta hit, fattar ni inte vilken sjuk talang killen har?

Jag har typ 40 Karl låtar i iPoden och inte en enda vill man snabbspola förbi, och denna är inget undantag.

Ge killen ett kontrakt för HELGOLAND!!!

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla A&R:s i hela världen titta hit, fattar ni inte vilken sjuk talang killen har?

Jag har typ 40 Karl låtar i iPoden och inte en enda vill man snabbspola förbi, och denna är inget undantag.

Ge killen ett kontrakt för HELGOLAND!!!

/ems

ems....Kan inte du vara en A&R? och även min producent och betala mig en fet månadslön 😕🙂 så lovar jag att leverera en om dan 😎😎

nice att du gillar 😎 har du fyrtiolåtar av mig 😎 thanks pal

Pwayne....det smyger omkring någon här på forumet och bumpar i tid o otid 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla A&R:s i hela världen titta hit, fattar ni inte vilken sjuk talang killen har?

Jag har typ 40 Karl låtar i iPoden och inte en enda vill man snabbspola förbi, och denna är inget undantag.

Ge killen ett kontrakt för HELGOLAND!!!

/ems

ems....Kan inte du vara en A&R? och även min producent och betala mig en fet månadslön 😛😱 så lovar jag att leverera en om dan 😄😆

nice att du gillar 😆 har du fyrtiolåtar av mig 😳 thanks pal

Pwayne....det smyger omkring någon här på forumet och bumpar i tid o otid 😮

Förklaring av bump kommer senare...och kommentarer på låten som jag inte hunnit lyssna på! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Lajnus: Du har en väldigt säregen "falsettsång" som bara blir bättre o jämnare..

Däremot tror jag att mixen skulle tjäna på att bli ännu mer intim, allting lite mer tätare.. det känns som om alla element har alldeles för mycket luft kring sig för att backa upp rösten.. lite som om ditt kompband är utspridda i en stor hangar 😕

Ok..allting är väl en smaksak..

Mycket bra låt trots allt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Lajnus: Du har en väldigt säregen "falsettsång" som bara blir bättre o jämnare..

Däremot tror jag att mixen skulle tjäna på att bli ännu mer intim, allting lite mer tätare.. det känns som om alla element har alldeles för mycket luft kring sig för att backa upp rösten.. lite som om ditt kompband är utspridda i en stor hangar 😛

Ok..allting är väl en smaksak..

Mycket bra låt trots allt..

Alltid nice när Moderator'n kommer med kritik 😕 jag håller väl med då jag inte vet bättre själv och jag vet ju att du har koll på det tekniska vilket jag fortfarande har svårt med...har köpt en Röde K2 sen sist och hoppas sångljudet funkar iaf.... 😆 tack för lyssningen och för att du tyckte låten var bra 😱😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att det var ett bra tag sedan jag kommit mig för att lyssna på nåt av ditt material...

Toksnyggt!

Då var det väl på tiden 😛 Nää...du har säkert inte missat något även om dede kallade en av låtarna för tidlös 😆 tack för lyssningen och kul att du gillade 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lapsteelen sitter som en smäck! Gillar särskilt den snabba ackordprogressionen som kommer första gången 0:36 ("Smile on your face"). "Around again"-bryggan känns kanske lite ofärdig, men du har säkert nått i skjortärmen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lapsteelen sitter som en smäck! Gillar särskilt den snabba ackordprogressionen som kommer första gången 0:36 ("Smile on your face"). "Around again"-bryggan känns kanske lite ofärdig, men du har säkert nått i skjortärmen 😱

Tack för lyssningen Yessongs.....kul att du gillar lappen, går i perioder..jag är ju inte gitarrist på det sättet och den har mest stått och samlat damm och jag har tänkt sälja den och köpa något annat mer användbart...men så rätt var det är kommer den till användning och det är ju nice sound i den så....den blir kanske kvar ett tag till....."arounddelen" ja, något förslag? det ligger fyrstämmig sång där och lap, tre acke, en elgitarr så jag vet inte vad som ska till, kanske naknare? thanks again....... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"arounddelen" ja, något förslag? det ligger fyrstämmig sång där och lap, tre acke, en elgitarr så jag vet inte vad som ska till, kanske naknare?  thanks again....... 😆

Jag inser nu att "ofärdig" inte var rätt ord 😉 Ehh, jag tycker nog bara att det är ett lite svagare parti än resten. Har egentligen inget med arret att göra. (Jag vet inte varför jag envisas med att leta efter det jag gillar minst och fokusera mig på det. Har du numret till nån bra psykolog? pwayne kanske kan hjälpa mig med mitt problem 😄 ) Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med: ETT SLUT!!! Vad bra!

Jag gillar rummet, det bidrar till stämningen. Jäkligt shysst med lappen 🙂

Kanonlåt igen (skakar på huvudet) hur bär du dig åt?? icon8.gif (grön av avund)

Jag tycker att du sista månaderna har blivit bättre på allt!! Sång, mixning, sound, låtar, rubbet.

Jäkligt skön låt!

Negativt?? Nåt?? OK då: bryggan som Yessongs talar om är ngt lite svagare, kanske det skulle lyfta om lappen lirade en oktav högre och tog lite mer plats, men jag vet inte....

Möjligen, möjligen distar sången lite, lite grann....men va fan det är bagateller.

Well done again! 😄😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

yessongs....Ja, hjälpen är väl inte långt borta 😛....

Jag tror att jag är en "direktmaker"...att fixa och dona, långa tagningar och dyl. känns obekvämt på något sätt och blir ofta överarbetat om jag håller på för länge..och jag tror på gott och ont att det är det första som gäller för mig....första tagningen som ger kanske inte den bästa tajmingen men helt klart bästa känslan....not shure men jag tror det.... 🙂🙂

Pwayne....Du får ta dig an de dina 😛

however...tack för att du tycker det blir bättre...kan försöka lägga lite mer lap i hopp om att det blir bättre....... 😕🙂

JonnyEklund.... tack för lyssningen och tummen

roflol.gifroflol.gifroflol.gifroflol.gifroflol.gifroflol.gifroflol.gifroflol.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som saknas är Trombon eller något melakoliskt blås. Skulle vara snyggt om din röst parades med en mild kvinnoröst på oktavpartierna. (inte för att inte din röst bär sig själv, men bara för att det vore coolt).

Instämmer i övrigt i hyllningskörerna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack egghuvud.... ska se om man får tag i någon femalevoice....vore nice tycker jag också men faran är att det utvecklas till duett som jag är väldigt allergisk emot....tack för att du lyssnade och för att du gillade :rolleyes:😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar som en iller för att hitta något negativt att säga. Det finns inget. Sången perfekt, lapsteelen skitbra. Låten jättebra. Enda kritik jag kan komma med då är att det blir för många Karl-låtar i ungefär samma tempo och likartade arr. Men det kanske löser sig med det där bandet du antyder......... :rolleyes:

Du har verkligen talang, grabben! (I motsats till en annan då 😱😄 musiklärarnas skräck)

Dina stillsamma låtar passar perfekt som mellanspel mellan Nads Genesisorgier om du förstår hur jag menar. Eller din egen grabbs jazzrockslåtar. Men en fullängdare med Karl måste arras upp rätt häftigt för att bli något som jag vill ha. Men då refererar jag till de allra bästa. Något annat finns inte. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar som en iller för att hitta något negativt att säga. Det finns inget. Sången perfekt, lapsteelen skitbra. Låten jättebra. Enda kritik jag kan komma med då är att det blir för många Karl-låtar i ungefär samma tempo och likartade arr. Men det kanske löser sig med det där bandet du antyder......... :rolleyes:

Du har verkligen talang, grabben! (I motsats till en annan då 😱😱 musiklärarnas skräck)

Dina stillsamma låtar passar perfekt som mellanspel mellan Nads Genesisorgier om du förstår hur jag menar. Eller din egen grabbs jazzrockslåtar. Men en fullängdare med Karl måste arras upp rätt häftigt för att bli något som jag vill ha. Men då refererar jag till de allra bästa. Något annat finns inte. 😱

tack dede för dina öron...vad ska jag säga det som kommer kommer och jag har mer den lungna ådran i mig än uptempo....men jag förstår vad du menar men ingetjag kan göra åt saken...skulle jag försöka( och det har jag gjort) så blir det något annat som inte riktigt är jag.....thanks.... 😆:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...