Jump to content
Annons

Ta bort mellanrummet mellan låtarna?


Hans

Recommended Posts

Hej!

Hur gör man för att ta bort tiden som läggs till mellan att ena låten slutar tills nästa startar upp? I wavelab eller Nero!

Har provat lite olika sätt, b.l.a. ändrade jag en inställning ifrån 2 sekunder till 0 sekunder men det gjorde ingen skillnad.

Har 4 låtar som glider in i varandra på ett snyggt sätt men detta hackas nu fult upp av denna påtvingade tystnad 🙂!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur gör man för att ta bort tiden som läggs till mellan att ena låten slutar tills nästa startar upp? I wavelab eller Nero!

Annars kan du låta bli att splitta upp msuiken i flera filer och sätt track-pekarna i Wavelab istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag brände min första audioskiva på min nya DVD-brännare igår, upptäckte jag att det i Nero 7 finns en checkbox som heter "No pause between tracks". Om man helt enkelt väljer att man vill bränna en Audio-CD så finns den med där under fliken "Audio CD".

Fast du kanske har en annan version av Nero. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har prövat det med, 1 låt som blir som 4 när man bränner, men det blir ändå tystnad/hack mellan låtarna! (Eller Trackpekarna? är de dom röda pilarna?)

Jag tror Joachime menar det. Själv säger jag bara markers om dom röda vännerna.

Använda på rätt sätt är dom utmärkta för det du vill få gjort.

Wavelab har många användningsområden. T ex om du gör en platta klar i audio montage-fönstret med pq-kodning och allt (en del kallar det mastring 😄) så kollar Wavelab att plattan är red book-kompatibel. Är den inte det vägrar Wavelab bränna. En trygghet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Joachime menar det. Själv säger jag bara markers om dom röda vännerna.

Använda på rätt sätt är dom utmärkta för det du vill få gjort.

Wavelab har många användningsområden. T ex om du gör en platta klar i audio montage-fönstret med pq-kodning och allt (en del kallar det mastring 🙂) så kollar Wavelab att plattan är red book-kompatibel. Är den inte det vägrar Wavelab bränna. En trygghet.

🙂 Jo, det var "markers" jag menade. Mer exakt, dom markers som anger varje tracks början och slut (ingår i PQ-kodning). Men jag kom inte på ett bra svenskt ord när jag skrev inlägget så det blev pekare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte uppgradera till Nero 7.

nero.audio.png

Det var en väldigt ful screenshot som jag hittade med Google nu, men ändå...

På ovanstående skiva har du 0 sekunders paus mellan spår 1 och 2, samt 2 sekunders paus på resten.

För att ändra dubbelklickar du på ett spår och sätter Pause till 0 i fönstret som kommer upp.

I samma fönster finns även möjlighet att ange ISRC och CD Text

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Sony CD architect är ett alternativ jag testat och den låter dig lätt göra in och uttoningar, ta bort tystnaden i mellan och allt möjligt. Testa den, kan rekommendera den.

Twilight Inferno official website

Kan du förklara hur du gör då? Jag har själv pillat med Sonys grejjor och jag får inte till det. Tar jag bort mellanrummet klagar den på pq-kodningen och bränner jag den iallafall funkar inte skivan alls för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag uppdaterade mitt cd-brännarprogram Sonic Record Now! till Sonic Record Now Deluxe 7.3, så nu kan jag lägga in pauser eller ej, lägga in ISRC-koder osv. Gôrbra. 750 SEK.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...