wonderboy Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Sitter med ovanstÄende och PTLE 7. Jag fÄr inte det att funka. Jag har anvÀnt mig av Aolssons fina tips för att lÀgga bÄde baskagge och virvel styrt frÄn riktiga trummor med bibehÄllen velocity och allt, jÀttebra! Men hur gör jag nu? Jag vill ha BFD-kicken pÄ en kanal och virveln pÄ en annan i PTLE 7. Jag vill ocksÄ bara ha direktljudet frÄn bÀgge utan ambience och PFZ. Hur jag Àn lÀser och trÄcklar sÄ vill det sig inte. Jag lyckas med att fÄ bÀgge att lÄta men inte utan ambience och inte pÄ varsin separat instrumentkanal - hjÀlp! Kan jag jobba likadant i Logic 7? Jag menar att tabba till transient och lÀgga dit en midiblipp som triggar en virvel eller kick samtidigt som trummisens velocity bibehÄlls? Tacksam för svar. Orkar Du sÄ ta det grundligt. Tack!
wonderboy Postat 15 april 2006 TrÄdstartare Postat 15 april 2006 Jag vill bara tacka för alla svar! Nu skall jag skriva nÄgot i off-topic istÀllet!
Hellpig Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 SĂLJ skiten! o skaffa dfhs istĂ€llet! WORD! POWER POINT!
KillwithSkill Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 SĂLJ skiten! o skaffa dfhs istĂ€llet! WORD! POWER POINT! POINT-TO-POINT-WIRED
wonderboy Postat 16 april 2006 TrÄdstartare Postat 16 april 2006 Har du valt BFD STEREO, ALL eller ULTRA? Jag vill köra Ätminstone All. Jag vill kunna processa och styra de olika trummorna separat. Jag vill ocksÄ kunna ta bort all ambience frÄn t ex kicken och köra bara det torra, nÀrmickade ljudet frÄn den.
DrHans Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen. Att slÀnga skiten och skaffa DFHS hÄller jag inte med om. DFHS Àr bra men det Àr Àven BFD speciellt med XFL och DLX paketen.
flintan Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen. Vart fĂ„r man tag i en manual?? đ Jag har ocksĂ„ BFD till ProTools men fattar inte ett jota..
wonderboy Postat 17 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2006 Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen. Vart fĂ„r man tag i en manual?? đ± Jag har ocksĂ„ BFD till ProTools men fattar inte ett jota.. Det vĂ€rsta Ă€r att jag har en manual men fattar Ă€ndĂ„ inte. DĂ„ skall Ni veta att jag lĂ€st hela manualen till bĂ„de Protools och Logic och tycker mig ha förstĂ„tt det mesta dĂ€r. NĂ€e, jag förstĂ„r inte BFD-manualen. Jag tycker jag gör som de skriver men det blir inte bra!
flintan Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 AjdÄ. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig... Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i sÄ fall?
starboy (oregistrerad) Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 HĂ€r kanske? http://www.fxpansion1.com/fxstore/BFD%20Manual.pdf
wonderboy Postat 21 april 2006 TrÄdstartare Postat 21 april 2006 AjdÄ. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig... Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i sÄ fall? Jag fick manualen med i paketet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.