Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Sitter med ovanstående och PTLE 7. Jag får inte det att funka. Jag har använt mig av Aolssons fina tips för att lägga både baskagge och virvel styrt från riktiga trummor med bibehållen velocity och allt, jättebra! Men hur gör jag nu? Jag vill ha BFD-kicken på en kanal och virveln på en annan i PTLE 7. Jag vill också bara ha direktljudet från bägge utan ambience och PFZ. Hur jag än läser och tråcklar så vill det sig inte. Jag lyckas med att få bägge att låta men inte utan ambience och inte på varsin separat instrumentkanal - hjälp!

Kan jag jobba likadant i Logic 7? Jag menar att tabba till transient och lägga dit en midiblipp som triggar en virvel eller kick samtidigt som trummisens velocity bibehålls?

Tacksam för svar. Orkar Du så ta det grundligt. Tack!

Annons
Posted
SÄLJ skiten! o skaffa dfhs istället!

WORD!

POWER POINT!

Posted
Har du valt BFD STEREO, ALL eller ULTRA?

Jag vill köra åtminstone All. Jag vill kunna processa och styra de olika trummorna separat. Jag vill också kunna ta bort all ambience från t ex kicken och köra bara det torra, närmickade ljudet från den.

Posted
Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen.

Vart får man tag i en manual?? 😄

Jag har också BFD till ProTools men fattar inte ett jota..

Posted
Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen.

Vart får man tag i en manual?? 😱

Jag har också BFD till ProTools men fattar inte ett jota..

Det värsta är att jag har en manual men fattar ändå inte. Då skall Ni veta att jag läst hela manualen till både Protools och Logic och tycker mig ha förstått det mesta där. Näe, jag förstår inte BFD-manualen. Jag tycker jag gör som de skriver men det blir inte bra!

Posted

Ajdå. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig...

Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i så fall?

Posted
Ajdå. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig...

Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i så fall?

Jag fick manualen med i paketet.