Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter med ovanstÄende och PTLE 7. Jag fÄr inte det att funka. Jag har anvÀnt mig av Aolssons fina tips för att lÀgga bÄde baskagge och virvel styrt frÄn riktiga trummor med bibehÄllen velocity och allt, jÀttebra! Men hur gör jag nu? Jag vill ha BFD-kicken pÄ en kanal och virveln pÄ en annan i PTLE 7. Jag vill ocksÄ bara ha direktljudet frÄn bÀgge utan ambience och PFZ. Hur jag Àn lÀser och trÄcklar sÄ vill det sig inte. Jag lyckas med att fÄ bÀgge att lÄta men inte utan ambience och inte pÄ varsin separat instrumentkanal - hjÀlp!

Kan jag jobba likadant i Logic 7? Jag menar att tabba till transient och lÀgga dit en midiblipp som triggar en virvel eller kick samtidigt som trummisens velocity bibehÄlls?

Tacksam för svar. Orkar Du sÄ ta det grundligt. Tack!

Annons
Postat
  KillwithSkill sa:
  basshole sa:
SÄLJ skiten! o skaffa dfhs istĂ€llet!

WORD!

POWER POINT!

Postat
  hansjohnny sa:
Har du valt BFD STEREO, ALL eller ULTRA?

Jag vill köra Ätminstone All. Jag vill kunna processa och styra de olika trummorna separat. Jag vill ocksÄ kunna ta bort all ambience frÄn t ex kicken och köra bara det torra, nÀrmickade ljudet frÄn den.

Postat
  hansjohnny sa:
Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen.

Vart fĂ„r man tag i en manual?? 😄

Jag har ocksÄ BFD till ProTools men fattar inte ett jota..

Postat
  flintan sa:
  hansjohnny sa:
Allt detta kan du göra i BFD, kolla i manualen.

Vart fĂ„r man tag i en manual?? đŸ˜±

Jag har ocksÄ BFD till ProTools men fattar inte ett jota..

Det vÀrsta Àr att jag har en manual men fattar ÀndÄ inte. DÄ skall Ni veta att jag lÀst hela manualen till bÄde Protools och Logic och tycker mig ha förstÄtt det mesta dÀr. NÀe, jag förstÄr inte BFD-manualen. Jag tycker jag gör som de skriver men det blir inte bra!

Postat

AjdÄ. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig...

Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i sÄ fall?

Postat
  flintan sa:
AjdÄ. Illa. Ser inte ljust ut för en manuallergiker som mig...

Fick du manualen med pluggen eller har du laddat hem den? Var i sÄ fall?

Jag fick manualen med i paketet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.