Jump to content
Annons

Ny låt (Holdin' On)eller Little Cloud


Recommended Posts

LÅTNAMN: Holdin' On eller Little Cloud(döpt av Nad Sylvan)

ARTIST/GRUPP:Chrickon

GENRE:Instrumental

LÅTLÄNGD: 4.03

KOMPOSITÖR: Chrickon

PRODUCENT:Chrickon

EV. MEDVERKANDE:-

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.7 megabyte)

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:)

En låt jag har jobbat med ganska länge har haft svårt att bestämma mej för vilket arr, jag skulle välja har provat snabbt, akustiskt, skitigt(distade gitarrer) men fastnade för detta.

Tyck gärna till God/bad

Chrickon

My Soundclick

Holdi_n_on.mp3

Redigerat av chrickon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

*Applåder*

Det här gillar jag riktigt mycket. Mycket stämningsfullt och välspelat. Skönt att höra en gitarrist som väljer att göra sånt här istället för shredding. Lyssnar på datorhögtalare så jag väljer att inte kommentera mixning mm.

Det jag hör dock är otroligt härliga gitarrljud - framförallt leadgitarren med rent ljud fastnar jag för. Kan du berätta vad du använder (gitarer, stärkare, effekter mm) och hur du spelat in.

🙂

Edit: Rättat till lite

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Yeahhh! Vad snyggt, vackert och vilken känsla du lyckas förmedla! Så oerhört skönt med en gitarrist som inte försöker slå hastighetsrekord (jo jag hör att du kan ösa på också,) utan spelar snygga melodier. Snyggt luftigt sound också. Congasen sitter perfekt. Mycket västkust över detta.

Bland det snyggare i instrumental gitarrbaserad musik jag hört på forumet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
*Applåder*

Det här gillar jag riktigt mycket. Mycket stämningsfullt och välspelat. Skönt att höra en gitarrist som väljer att göra sånt här istället för shredding. Lyssnar på datorhögtalare så jag väljer att inte kommentera mixning mm.

Det jag hör dock är otroligt härliga gitarrljud - framförallt leadgitarren med rent ljud fastnar jag för. Kan du berätta vad du använder (gitarer, stärkare, effekter mm) och hur du spelat in.

Tack så hemskt mycket ! 😄

Gitarren är en Japan strata utom oktav spelet på outrot det är en 335 allt går igenom en PodXT sdan in i en G-Major(TC-Electronics) och in i PC´ns ljudkort ett M-Audio2496 använder CubaseSX 2.

Grannen sa:

Yeahhh! Vad snyggt, vackert och vilken känsla du lyckas förmedla! Så oerhört skönt med en gitarrist som inte försöker slå hastighetsrekord (jo jag hör att du kan ösa på också,) utan spelar snygga melodier. Snyggt luftigt sound också. Congasen sitter perfekt. Mycket västkust över detta.

Tack Grannen det värmer!

Nä sportgitarr är inget för mej, försöker att spela ungefär som om man skulle ha sjungit (men jag är ingen sångare) 😆

Och att du tyckte att det var melodiskt spelat uppskattar jag verkligen för det jobbar jag mycket med.

Tack för att ni lyssnat.

Chrickon

My Soundclick

Redigerat av chrickon
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt jävla asbra! Du lyckas blanda alla sounden på ett snyggt sätt så att alla instrument får sina roller utan att bli diffust. Du har bra öra för musik, ljudbild och känsla för produktionen, låten! Sen att du spelar som ett svin är ju en annan femma. 9/10 från kill!

Tackar !! KillwithSkill för alla snälla omdömen man blir ju lite trasig när man sitter hemma och mixar och skruvar utan att kolla med andra, men jag e en petig fan när det gäller produktion och det har man kanske igen i slutändan 🙂

peterthegreat skrev:

Riktigt skön låt. Det här är nått man skulle kunna spela i bakgrunden på en date... och garanterat få tjejen i säng. 

Och sommna eller ? 😉

drloop skrev:

Kanonsnyggt!

Virveln är lite väl hård, byt till nåt mysigare, eller sänk den i mixen.

Tack ska jag tänka på

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Kan bara stämma in i hyllningskören; det här är fantastiskt bra!

Låt ingen lura i Dig nåt annat.

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

haha.. ja vad ska man säga denna gången hehe.. 9/10 iaf.. 🥰

Lite Larry Carlton i Half-time feeling kommer in i mina öron 😉

Mysigt som fasen alltså... Hoppas verkligen vi kan hitta på nåt ihop nån gång...

Vad är det för trummor du använder?

Tackar aorfreak!

9/10 från en västkustare uppskattar man ju lite extra. 😆

Hoppas verkligen vi kan hitta på nåt ihop nån gång...Absolut vore skitskoj

Trummorna är StylusRMX

Tack för att du lyssnade 🙂

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt snyggt, chrickon!!! Det enda jag inte gillar är stråkarna från 3:33. De stökar till lite, tycker jag. Annars en fantastiskt drömlik och meditativ känsla!

Mycket, mycket bra!!!  😆 

//Saibot

Tackar saibot!

Det enda jag inte gillar är stråkarna från 3:33. De stökar till lite, tycker jag.

Har varit inne lite på det själv faktiskt, får säga åt dom lugna ner sig en smula 😄

Tack för tipset och att du lyssnade.

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga om låtnamnet bara: Ska det inte vara "Holdin' On"? 😎

Jovisst ! Tack !

aorfreak skrev:

alltså.... jag har varit inne på din soundclick nu å lyssnat på de andra två låtarnna med nu... SJUUUUKT va Larry det luktar om dig hehe... 

Ok, My real name is Larry Carlton and i dont sell any CD´s nowdays so i tryed to sneak in here under false name. You got me please dont tell anyone 🙂

Tack ! aorfreak för komplimangen Larry e väl hyffsad på och lira 😄

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din känsla när du lirar gitarrerna .

Lyssnat igenom alla dina låtar på soundklick.. grym ! 😛

Din "låt Red Guitarr Shuffle" skulle ju med LÄTTHET passa som ett intro till typ Så ska det låta eller liknande 😄

låter ju skitfränt!

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din känsla när du lirar gitarrerna .

Lyssnat igenom alla dina låtar på soundklick.. grym ! 😏

Din "låt Red Guitarr Shuffle" skulle ju med LÄTTHET passa som ett intro till typ Så ska det låta eller liknande 😏

låter ju skitfränt!

/Perrra

Tackar för komplimangerna! 😏

Blev väldigt glad när du gillade min känsla i gitarrerna, nåt jag tycker är viktigt och alltid jobbar med.

Var inne och kollade lite på din sida och wow!! man kan lätt säga att du har varit produktiv 😳

Hittade många stämningsfulla låtar med sväng och bra produktion.

Tack för att du lyssna!

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä! Alldeles för slitet låtnamn på en sån fin låt! Det finns säkert 10000000 låtar som heter så, eller hur? Kan Du inte döpa om den? Typ "Ear to ear", rätt proggigt faktiskt...tänker på Janne Schaffers "Hörselmat"!! 🙂

Iallafall pianot vid 00.16, det ljudet är jättedated men funkar. Allt annat är

ett himlavalv av gitarränglar...små cheruber som sitter på sina moln med olika

gitarrmodeller och leker i kontrapunkt så Sten Broman gråter av lycka där han sitter likt en profet mitt emellan Henrix och Steve Ray Vaughan. 🥰

Nu vet jag..."Little Clouds". Det heter den nu, för nu har jag döpt om den.

"Holdin´on".....gimme a break!! 🥰😄

Någon retar sig på stråkarna...nja det gör inte jag. Hittar inget att klaga på f.ö.

Och förresten, varför skulle man göra det??

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä! Alldeles för slitet låtnamn på en sån fin låt! Det finns säkert 10000000 låtar som heter så, eller hur? Kan Du inte döpa om den? Typ "Ear to ear", rätt proggigt faktiskt...tänker på Janne Schaffers "Hörselmat"!!  😛

Iallafall pianot vid 00.16, det ljudet är jättedated men funkar. Allt annat är

ett himlavalv av gitarränglar...små cheruber som sitter på sina moln med olika

gitarrmodeller och leker i kontrapunkt så Sten Broman gråter av lycka där han sitter likt en profet mitt emellan Henrix och Steve Ray Vaughan.  😱

Nu vet jag..."Little Clouds".  Det heter den nu, för nu har jag döpt om den.

"Holdin´on".....gimme a break!!  😛  😛

Någon retar sig på stråkarna...nja det gör inte jag. Hittar inget att klaga på f.ö.

Och förresten, varför skulle man göra det??

Naddeman

Tack ! Naddeman

Blev jätte glad specielt efter att ha lyssnat på några av dina alster, blev både överaskad och imponerad WoW!!!!

Vilken röst!

Blev också glad att du upptäckte det där med gitarrmodeller som leker....Det är något jag jobbat medvetet med (va fan ska man göra när man inte sjunger).

Och Little Clouds tja va fan kanske det 😎

Tack för att du lyssna och för dom snälla komentarerna 🙂

Danabacken Tack ! Tycker det är kul när man kan sprida lite glädje och nå fram med musik även utan ord.

Chrickon

My Soundclick

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...