Jump to content
Annons

Inlägg syns inte på förstasidan


Recommended Posts

Saknar den viktigaste detaljen i denna sajt, och det är uppdateringen på nya inlägg.

Kan Studioredaktionen inte prioritera snabbheten lite mer ? Ofta när man lägger ut en fråga så kan man se att en medlem svarat på den minuter efter , fast en hel dag kan ha gått innan den läggs ut på topicen.... 😕

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kanske kan avhjälpas genom att använda "uppdatera" funktionen i din browser, eller har jag missat något viktigt 😕

😳

jag tror det har med gamla cookies att göra... tryck på F5 ska du se att du ser de nya inläggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det har med gamla cookies att göra... tryck på F5 ska du se att du ser de nya inläggen...

tryckte på f5 för att se om din teori fungerade, men min browser stängde med det ner sig själv ... sniket gjort att lura hederliga mäniskor på det där viset 😕 s/b

Link to comment
Dela på andra sajter

F5 är samma som att trycka refresh/uppdatera i din browser, det är nog din browser som buggade loss lite  🥰

s/b = skämta bara 😕

Hehe...såg inte det 😆

s/b ? 😳

aldrig hört talas om de innan... försvenskning av j/k lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar den viktigaste detaljen i denna sajt, och det är uppdateringen på nya inlägg.

Kan Studioredaktionen inte prioritera snabbheten lite mer ? Ofta när man lägger ut en fråga så kan man se att en medlem svarat på den minuter efter , fast en hel dag kan ha gått innan den läggs ut på topicen.... 😉

Jag förstår inte ditt problem riktigt... vad menar du med "en hel dag kan ha gått innan den läggs ut på topicen"? 😆 När man postar ett inlägg så postas det publikt direkt. Det finns ingen "approval-process" e.d emellan... säger som de andra, det kanske bara är det att du behöver göra refresh/reload i din browser (F5 i Internet Explorer)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar den viktigaste detaljen i denna sajt, och det är uppdateringen på nya inlägg.

Kan Studioredaktionen inte prioritera snabbheten lite mer ? Ofta när man lägger ut en fråga så kan man se att en medlem svarat på den minuter efter , fast en hel dag kan ha gått innan den läggs ut på topicen.... 😆

Kommer spontant att tänka på två saker förutom vad som redan har sagts här:

* Om du postar ett inlägg och bläddrar med bakåtknapparna tillbaka till förstasidan så syns inte det nya inlägget.

* Kör du Internet Explorer, kan det hända att sid-cachen ballar ur på stora hårddiskar eftersom cachen anges i procent av hårddiskens totala storlek. Gå in i webbläsarens inställningar och töm cachen (obs: kan ta mkt lång tid om du aldrig gjort det innan) och ställ därefter ner den så den inte tar upp mer än runt 50-100 megabyte.

Alla inlägg kommer upp på förstasidan i samma tiondels sekund (jorå, det är uppmätt 😉 ) som inlägget postas. Dock inte de som postas under "Utanför ämnet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

När jag postade min nya tråd gjorde jag det 3 juni, och nu 7 juni kunde jag se vad som hände hela den dagen (3:e juni alltså) svar på min tråd, allt på en gång i en drös. Har kollat hela helgen efter svar men inte nu idag förrän måndag kl. 22 kunde jag se att några kommit. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

När jag postade min nya tråd gjorde jag det 3 juni, och nu 7 juni kunde jag se vad som hände hela den dagen (3:e juni alltså) svar på min tråd, allt på en gång i en drös. Har kollat hela helgen efter svar men inte nu idag förrän måndag kl. 22 kunde jag se att några kommit.  😱

Mycket märkligt. Provade du tipset att tömma cachen och eventuellt ställa ner den till att bara utnyttna ett par hundra megabyte? Vilken webbläsare och version är det du använder?

Prova också logga ut. Ser du någon skillnad på förstasidan då? Eventuellt tolkar webbläsaren detta som en ny sida eftersom url:en blir ngt annorlunda.

I rimlighetens namn bör ju webbläsaren strula även på andra liknande sajter. Jag har inte hört att någon annan skulle ha detta problem och vi har inte stött på det själva, trots flera olika datorer med flera webbläsare i olika versioner.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...