AndyPandy Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Jag har alltid haft en hatkÀrlek till covers. Ibland suger de Ä det grövsta, men ibland fÄr de en lÄt att lyfta till oanade höjder. SjÀlv slÄr jag ett slag för följande: 1) Telex - Rock around the clock. Telex gjorde det enda rÀtta och gjorde en hyperelektronisk och infralÄngsam cover pÄ denna klassiker. BÀst blir det nÀr solot kommer. 2) Cardigans - Sabbath bloody sabbath. Kan det bli bÀttre? Vilka covers tycker du Àr de allra bÀsta? Redigerat 4 april 2006 av AndyPandy
Claes Holmerup Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Luther Vandross gjorde en skiva med en massa covers. Songs heter plattan - och alla lĂ„tarna Ă€r de bĂ€sta versioner som nĂ„gonsin har gjorts av lĂ„tarna! Helt underbart!!! Phil Collins har gjort flera covers pĂ„ gamla Supremes-lĂ„tar genom Ă„ren - och de brukar bli riktigt bra ocksĂ„. Kommer inte pĂ„ nĂ„got exempel för stunden, men det gör jag sĂ€kert senare... Ăven Rod Stewart har en förmĂ„ga att blĂ„sa nytt liv i de coverlĂ„tar han tar sig an (flera gamla Motown-lĂ„tar dĂ€r ocksĂ„). Annie Lennox' version av A whiter shade of pale Ă€r faktiskt riktigt skön ocksĂ„.
giggsy Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Dinosaur jr - Feel a whole lot better (Time Between - A Tribute To The Byrds) Dinosaur jr - Lotta love (The Bridge - A tribute to Neil Young) Dinosaur jr - Just like heaven (Cure) Dinosaur jr - Show me the way (Pete Frampton) Dinosaur jr - Quicksand (Bowie)
Vallhagen Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 SkitlÀtt:) Judas Priest: Diamonds and Rust Judas Priest: Better By You Better Than Me Judas Priest: Johnny B Good ...fina grejjjjer
surikatmamma Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Jag wordar pÄ Stefan_E. Sammanfattade mina favoritcovers rÀtt bra!
Stinkey Zwei Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Johnny B. Good Àr bÀst medJohny Winter. Annars Àr Pet shop Boys cover pÄ ElvisŽs Always in my mind suverÀn. Dave Edmunds slakt pÄ Sabre Dance Àr ju nÄtt av det bÀsta som nÄgonsi nspelats in. Redigerat 4 april 2006 av Stinkey Zwei
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đł
johahl Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Nina Gordon - "Straight Out of Compton"Singer/songwriter version av Niggers with Attitudes kanske bÀsta verk. Bara akustisk gitarr och Ninas stÀmma. Ladda ner gratis frÄn hennes officiella hemsida. Your browser does not support the HTML5 audio tag BlÀÀ!!! kan det bli mer fel? Det kÀnns som magen vill Äka ut genom munnen. Jag hoppas du gillar den för den humoristiska faktorn. Annars tycker jag Jamie Cullum har en skön och laidback version pÄ singing in the rain. En av mina favoriter.
Dark Of Light Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 SkitlĂ€tt:) Judas Priest: Diamonds and Rust Judas Priest: Better By You Better Than Me Judas Priest: Johnny B Good ...fina grejjjjer Ja, djĂ€vlar och visst faen!! đ Heh. Maiden brukade inkludera en hel del roliga covers pĂ„ singlar (pĂ„ den tiden sĂ„dana fanns) som B-sidor (pĂ„ den tiden...). Ja vilka tider đł ... Faith no More har ocksĂ„ gjort liknande utflykter som kan vara vĂ€rda att minnas, senast sĂ„ lĂ€ste jag om just So Easy nĂ„gonstans hĂ€r i kring đ ...
sixties Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 det första jag tÀnker pÄ Àr: Caravans- Nothing copares 2 you (Sinaed OŽConnors lÄt som Prince skrev i Rockabilly version) mycket bÀttre Àn orginalet Ramones brukar ju göra nÀstan alla covers de kör bra, de lÄter som de vore deras egna lÄtar.
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đ đ đł Det var roligt. Jag tĂ€nkte nĂ€mligen att đ± AlltsĂ„, om man đ tĂ€nker pĂ„ att đ Nej, jag kan inte skriva nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ Gu... đ och Knocking on Hea... đ ...med Gu... đđ
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đ đłđ± Det var roligt. Jag tĂ€nkte nĂ€mligen att đ AlltsĂ„, om man đ tĂ€nker pĂ„ att đ Nej, jag kan inte skriva nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ Gu... đ och Knocking on Hea... đ ...med Gu... đđ đ
The Edge Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đ Sympathy for the Devil Ă€r riktigt jĂ€kla bra med Roses!
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Japp! đł Fast jag gillar de andra ocksĂ„. Down On The Farm gĂ„r inte av för hackor đ đ
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đź đđ Det var roligt. Jag tĂ€nkte nĂ€mligen att đ AlltsĂ„, om man đ tĂ€nker pĂ„ att đ Nej, jag kan inte skriva nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ Gu... đ och Knocking on Hea... đ ...med Gu... đđ đł Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var nĂ„gra đ Det var roligt. Jag tĂ€nkte nĂ€mligen att đź AlltsĂ„, om man đź tĂ€nker pĂ„ att đź Nej, jag kan inte skriva nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ Gu... đź och Knocking on Hea... đź ...med Gu... đźđ đ± NĂ€r jag hör den sĂ„ vill jag
Bebopkeys Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Johnny Cash - Bridge over troubled water SvÄrt att göra en sÄn lÄt till sin egen, men det fixar han:-)
AXL THE ROCKER Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) đ± nĂ€...fan đ Redigerat 4 april 2006 av AXL THE ROCKER
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Tycker du den 'r dĂ„lig? đ± Nej nej. Axls subtila nervfyllda sĂ„ng Ă€r ju vĂ€ldigt förtrollande. đ
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Stereophonics gör en jĂ€veljĂ€vel till Dont let me down med biiitles. Digga den om ni gillar originalet. Vidare hittade min kompis Gunnar 25 versioner av Peace in the valley pĂ„ DC senast. Shrlalala kvĂ€llens onödiga fakta Ă€r serverad. Hursomhelst tog det en kvĂ€ll att lyssna pĂ„. Jag förstĂ„r att ni alltid har undrat. đ±
Dark Of Light Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Scarborough Fair med Queensryche, nu nÀr jag tÀnker efter...
Charles (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Man fÄr vÀl sÀga att Metallicas Garage Inc. Àr faktiskt en jÀkligt skön coverplatta. Sen om jag bara ska sÀga en lÄt sÄ fÄr jag faktikst sÀga att Malmsteen har gjort en sak bra och det Àr covern pÄ Abbas Gimme Gimme den Àr faktikst riktigt bra.
tydal Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 *blÀddrar i skivsamlingen*... hmm, det finns ju massor. Men om jag bara ska nÀmna nÄgra som sticker ut lite extra: Boz Scaggs - Loan Me a Dime Deep Purple - Hush Gipsy Kings - A mi manera (My Way) Housemartins - Caravan of Love Incognito - Don't You Worry 'Bout a Thing Jimi Hendrix - All Along the Watchtower Merl Saunders - After Midnight Nancy Sinatra - As Tears Go By Santana - Black Magic Woman Santana - She's Not There Wailing Souls - Love Her Madly Yes - I See You För att det ska funka tycker jag man inte ska försöka efterlikna originalet, utan man ska göra sin grej, rent musikaliskt. Artisterna ovan gör just det.
Florian le Sage Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Ă„terigen-ni Ă€r ute och cyklar...hĂ€r Ă€r ett par drĂ€pare: Esperanto --- Eleanor Rigby (1975) Frank Zappa---Purple Haze (1988) ööööhhhh,va sa ni nu dĂ„-ladda hem och lysnna innan ni kommenterar,jag har fler recept för hungriga sjĂ€lar,antidravelkommisarien! đ
Signert Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 MĂ„nga bra förslag hittills, Ă€ven om jag kan hĂ„lla med Snow Brigade om att Axl Roses nasala "Aj-aj-ajaj!" pĂ„ Knocking On Heavens Door inte tillhör Dylantolkningarnas största stunder. đ HĂ€r Ă€r nĂ„gra tips frĂ„n mig (album inom parentes): *The Beach Boys - Sloop John B (Pet Sounds) *Type O Negative - Summer Breeze (Bloody Kisses) *Kronos Quartet - Purple Haze (The Kronos Quartet Plays Sallinen, Glass, Sculthorpe, Hendrix, Nancarrow) *FantĂŽmas - The Godfather Waltz (The Director's Cut) Kolla upp dessa skivor, pojkar och flickor!
Jarnis Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 All heder Ät Guns 'n' roses, jag Àlskar dem, men deras cover pÄ Sympathy for the devil Àr ju helt vidrig. Knockin' on heavens door Àr jobbigt usel ocksÄ. Bra covers dÄ: All along the watch-tower med Hendrix som nÄn nÀmnde Àr ju helt fantastisk. Gillar ocksÄ Soft cells Tainted love och Where did our love go. Van Halen har gjort ett par fina. Den dÀr Kinkstolkningen Àr nice (inte You really got me, den andra). Och Sisters cover pÄ Gimme shelter Àr grym.
binary78 Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 ööööhhhh,va sa ni nu dĂ„-ladda hem och lysnna innan ni kommenterar,jag har fler recept för hungriga sjĂ€lar,antidravelkommisarien! đ Hoppas du menar pĂ„ nĂ„n betal-sajt, typ cd-on đ
Mutto Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 appropÄ akustiska hiphopcovers, Teo Holmer har ju gjort petters 'mikrofonkÄt' i akustisk version.. den Àr faktiskt ganska skön! man kan se videon och höra lÄten hÀr!
Jeffrey Lee Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Marilyn Manson har ju gjort en hel del trÄkiga covers men deras "I put a spell on you" av Screamin' Jay Hawkins Àr fantastisk ! Kom pÄ en till, Fu Manchu's cover pÄ Devo's "Freedom of Choice" Redigerat 4 april 2006 av Jeffrey Lee
Florian le Sage Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Hoppas du menar pĂ„ nĂ„n betal-sajt, typ cd-on đ± jag misstĂ€nker att den frĂ„n 1975 kan vara svĂ„r att hitta,kolla skivbörsar etc,ebay vad vet jag,jag har dom pĂ„ vinyl som allt annat som Ă€r bĂ€st' đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.