Jump to content
Annons

circles


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Circles

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:mellow

LÅTLÄNGD:4:06

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:060404

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.6 megabyte

STATUS: öppen för förslag

LÅTLÄNK:circles

En låt som kom nu på kvällen....vet inte mer än att det melankoliken som råder...

gärna lite kritik på låten som sådan....

//:karl

Efter en del kritik för svengelskan eller iaf grammatiken så är det nu förhoppningsvis åtgärdat...ny länk längre ner 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vackert! Kompositionen hänger väl ihop (som alltid). Så snyggt när du går över till dur i refrängen. Lågmält och eftertänksamt. Bra ljudkvalitet. Tyckte först synth och gitarr krockade i någon disharmoni men uppfattar vid senare lyssning inte detta. Några små otajtheter tycker jag mig höra och kolla grammatiken ("...you brings..."), fadeout-outrot är för långt annars jättefint! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Kompositionen hänger väl ihop (som alltid). Så snyggt när du går över till dur i refrängen. Lågmält och eftertänksamt. Bra ljudkvalitet. Tyckte först synth och gitarr krockade i någon disharmoni men uppfattar vid senare lyssning inte detta. Några små otajtheter tycker jag mig höra och kolla grammatiken ("...you brings..."), fadeout-outrot är för långt annars jättefint! 😛

Tackar....ja, jag var osäker på brings så jag tog det säkra före det osäkra 😆 ny sång imorgon....det mesta kanske mycke väl krockar då det gick undan när den väl kom....ska kolla imorgon.....tnx 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ha lyssnat på ett par av dina låtar så skulle man kunna rabbla upp influenser man tänker på men egentligen låter det här bara som karl.

Den är jättefin och fungerar utmärkt som den är men jag tror även att den kan utvecklas. Något lite jazzigt komp som kommer in senare i låten? Piano också? Tycks mig höra något väldigt långt bak men är inte säker.

Du kan testa dig fram. Dock kan det nog lätt förstöra den mjuka stämningen i låten.

Ska spara den här! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

johahl....Tack för lyssningen...Ja, man springer inte ifrån sig själv 😄 ....

Vad kul att du tycker det låter som jag och inte en massa andra 😠 det är mycket man har med sig referensmässigt...men kul att du hör något eget i detta..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättesnygg sång! Härlig närhet. Det som equality påpekade om synthen tycker jag också. Det låter orent på ett par ställen.

Mycket snygg låt som växer. Tyckte vid första lyssningen att något mer skulle hända men efter att par lyssningar är jag inte helt säker. Den står sig bra som den är pga den fina melodin och känsliga sången.

Däremot tycker jag att ett intro saknas. För rakt på för min smak. Snyggt jobbat! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättesnygg sång! Härlig närhet. Det som equality påpekade om synthen tycker jag också. Det låter orent på ett par ställen.

Mycket snygg låt som växer. Tyckte vid första lyssningen att något mer skulle hända men efter att par lyssningar är jag inte helt säker. Den står sig bra som den är pga den fina melodin och känsliga sången.

Däremot tycker jag att ett intro saknas. För rakt på för min smak. Snyggt jobbat! 😆

Tack Grannen för dina skarpa öron....visst ...jag ska gå in och se vad som krockar...however, kul att du tycker det funkar någorlunda iaf.... 😳🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: Synthen rör till det på ett par ställen.

Plus: Soft låt. Vore kul om det händer något mer? Jag gillar "aaaaa" i mitten av låten. Jag får liiiiiite Peter Gabriel-vibbar på det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Thimmie för din lyssning.....Jo, jag ska styra upp synthen.....

Lådan....Vad är din kaka då??? 😎 Tack för lyssningen och att du gillar detl loja i rösten 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent för nattradion! Tycker att det låter lite burkigt, men det kan vara mina högtalare. Tycker att du låter lite mer säker på dig själv i denna låt än när jag hört dig tidigare. Som tidigare nämnts ändra "you brings" omedelbart, oerhört störigt. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra men skippa flangern eller vad det är för effekt på gitarre`n?

KingKongo....Det är chorus på guran...jag kände att jag ville ha den lite fylligare...

men det är ju en smaksak 🙂🙂🙂 tack för dina öron

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent för nattradion! Tycker att det låter lite burkigt, men det kan vara mina högtalare. Tycker att du låter lite mer säker på dig själv i denna låt än när jag hört dig tidigare. Som tidigare nämnts ändra "you brings" omedelbart, oerhört störigt. 🙂

Ok...ska det vara "brings me" eller "bring to me"???? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent för nattradion! Tycker att det låter lite burkigt, men det kan vara mina högtalare. Tycker att du låter lite mer säker på dig själv i denna låt än när jag hört dig tidigare. Som tidigare nämnts ändra "you brings" omedelbart, oerhört störigt. 🙂

Ok...ska det vara "brings me" eller "bring to me"???? 🙂

"you bring me" eller "you bring to me" är korrekt båda två. Det viktigaste är att s:et skall bort eftersom det används i tredje person singularis, t.ex. "she brings me" eller "she brings to me". Du kan faktiskt använda grammatikkontrollen i MS Word för att undvika såna här missar, även om jag inte vill tala mig varm för det programmet i övrigt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något s 🙂 överhuvudtaget eller ska det vara "brings" jag

lyssnar och jag sjunger "forward to the sun you bring me" eller menar du "you brings the color to my heart" vilket ställe??? sorry lost in grammatiken 🙁😉

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något s 🙂 överhuvudtaget eller ska det vara "brings" jag

lyssnar och jag sjunger "forward to the sun you bring me" eller menar du "you brings the color to my heart" vilket ställe??? sorry lost in grammatiken 🙁😉

Ah, jag snurrade nog till det lite för dig, sorry. I alla fall: "forward to the sun you bring me" är rätt, kanske lite styltig i ordföljden men det kan funka i en sångtext. Sen skall det vara "you bring the color to my heart". 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något s 🙂 överhuvudtaget eller ska det vara "brings" jag

lyssnar och jag sjunger "forward to the sun you bring me" eller menar du "you brings the color to my heart" vilket ställe??? sorry lost in grammatiken 🙁  😉

Ah, jag snurrade nog till det lite för dig, sorry. I alla fall: "forward to the sun you bring me" är rätt, kanske lite styltig i ordföljden men det kan funka i en sångtext. Sen skall det vara "you bring the color to my heart". 🙂

Ny sång imorgon....... 🙁🙂😎 thanks for the english

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var länge sedan Karl. Har haft en demolyssningspaus så jag har säkert missat någon av dina höjdare.

Snyggt som vanligt. Det tillhör ditt eget tonspråk vilket jag gillar.

Är tveksam till harmoonierna i bakgrunden är det stråkar eller...svårt att höra. Speceillt när de byter ackord så där snabbt. Det stör mig lite. Skulle hellre vilja at de låg kvar och att gitarren stod för harmonibytena. Men det är en smaksak föståss. 🙂

Sparsmakat arrangemang. Vilket är vackert. Skall det bli mer eller skall det vara så här?

Hur går det med skivan förresten 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Egghuvud...Jag har inte varit så flitig heller,det är ganska bra att vara borta en tid då och då...livet handlar ju om mera än forumet...hhhrrrmm 🙂 however detta var min andra eller tredje låt i år så det är lugnare än fjolåret...

Jag vet inte om det ska vara något mer men det ska putsas lite till...det är ett synthljud ( Atmosphere) som ligger i bakgrunden och krockar ibland, det ska styras upp och en mer känslomässig sång ska jag försöka få till....

Skivan ja....hhhrrrmmm...Vi kom igång så väldans bra men sen...vet i fan vad som hände...ett problem tycker jag är att man nöter låtarna tills man spyr på dom...känns bättre att såsmåningom få stuns på produktionen hemma vid datorn och kanske mastra någon annanstans......but you never know 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Med take 2 försvann mycket av magin. Dels är det något med soundet och inte minst rösten som inte känns lika rätt - kanske beroende på omgivningen - dels så känns den mer "plingi-plongig". Visst det kanske är ett större flow men i mitt tycke inte så lyckat. Det händer för mycket som inte riktigt lyckas skapa en "helhetsatmosfär".

I Take 1 fanns en mycket bättre balans. Rösten känns där - låter skitbra tycker jag. Gitarr och den mystiska syntpaden funkar underbart där. De softa körerna hörs och bidrar. Låten har luft och rum och pulserar av återhållen energi. Rör sig sakta fram - upp och ner stannar till och tar fart - organiskt som havets vågor. I mitt tycke är det ett mästerverk på gång. En av de vocala låtar jag njutit mest av på länge - forum eller inte forum.

Så jag röstar ju då helt klart för linje 1. Det kan nog finnas små saker som kan göras bättre. Kanske ett litet stop eller missflyt för mycket i gitarrkompet på ett eller annat ställe och om så inte vore hade det kanske gett låten bättre flow? Kanske ligger paden kvar och skapar "oharmoni" lite för mycket någonstans? Eller kanske handlar det om balansen mellan gitarren och paden? Men i mitt tycke är det småsaker som går att fixa. Fast jag gillar paden som ibland ligger kvar och inte riktigt hänger med. Jag tycker det gör låten mystisk och inte så självklar. Vill inte ha bort det eller att det skall döljas.

Link to comment
Dela på andra sajter

frelin...absolut...jag är infödd och det är svårt att slipa bort 🙂😛 om man inte var utbytesstudent i sådär tre år så får man dras med skolengelskan med vissa modifieringar...men jag kan leva med det 😱 tack för lyssningen

Dåligt Gehör.....Tack för lyssningarna...visst det är synd att man inte har koll på grammatik etc. för för mig är första tagningen alltid den mest känsloladdade och vidare redigeringar brukar inte stå upp till den första känslan...det är därför jag har så många svammeltexter 😎 jag blir glad över att du njuter på låten 😎 tackar....

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart....

Men du kan göra som jag, dejta en utbtesstudent 🙂 lärde mig sjukt mycket engelska och massa annat kul. Ända bulla är när dom sticker hem... Fast då börjar man säkert skriva massa bra musik istället 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert Karl!

Jag föredrar den sista versionen bortsett från sången....

Som nämnts tidigare är det mer känsla i första versionen men jag tror inte att det är en naturlag att det måste vara så 😛

Du får vänta till natten, ta en whiskey, släcka lampan , vagga på stolen, frammana bilden och känslan och göra en ny sångtagning! Går det inte i dag så testa en annan dag!

Känner igen problemet men jag har också upplevt att det går att göra ännu bättre versioner, så ge inte upp för lätt! 🙂

Möjligen är de två tagningarna inte gjorda på samma sätt (typ mick-avstånd etc) eller processade/eq:ade på olika sätt vilket kanske förstärker känslan av att den andra versioner inte flyter in lika fint....Men det vet bara du.

Men annars en mkt vacker låt. Gillar särskilt gitarrkompet! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

skön låt!

gillar den svajiga kännslan som synten ger!

undrar varför ingen sjunger på svenska?

tänker inte bara på utal men blir ofta mer intimt på modersmålet tycke jag

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar varför ingen sjunger på svenska?

tänker inte bara på utal men blir ofta mer intimt på modersmålet tycke jag

Du kan ju alltid kolla mina länkar nedan 😕😳😆 eller börja med den här:

Svenskt! eller den här: Intimt?

Sorry Karl för stulen reklamplats! 😏

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

frelin....Jag tror inte jag har åldern inne och dessutom är jag gift sen 14 år 😱😄 får försöka med nå't annat

toiletbrush deluxe....Tack för lyssningen, kommer sjunga på svenska vad tiden lider...men det blir så naket...men det är på gång...

Pwayne....Tack för lyssningar.....det är skumt, jag tycker rösten låter annorlunda dag från dag...så punch in är otänkbart....ska försöka någon annan kväll efter några whiskey 😠😄 B)your'e welcome att snå gratis reklamplats 😄 det är dina låtar värda 😠

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...