Jump to content
Annons

circles


karl

Recommended Posts

Upptäckte att jag lyssnat på första versionen. Den så kallade Swängelska. 😄

Finstämt, bra. Inte så mycket mer att tillägga. Möjligtvis hade en tvärflöjt kunnat sitta fint. Eller en sån där dämpad trumpet

Keep it comin! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min lilla beklagan över rösten och version 2 var inte att rösten saknade känsla i den versionen. Snarare något åt det hållet som pwayne talar om "Möjligen är de två tagningarna inte gjorda på samma sätt (typ mick-avstånd etc) eller processade/eq:ade på olika sätt vilket kanske förstärker känslan av att den andra versioner inte flyter in lika fint...." Detta tillsammans med ett annat och inte så fascinerande komp som i version 1.

Snälla, snälla fortsätt med version 1 och jag blir ditt fan för evigt (nästan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte att jag lyssnat på första versionen. Den så kallade Swängelska. 😱

Finstämt, bra. Inte så mycket mer att tillägga. Möjligtvis hade en tvärflöjt kunnat sitta fint. Eller en sån där dämpad trumpet

Keep it comin! 😉

Thanks dede....en trumpet vore nice..... 😄

Bad ear....jag fattar vad du menar......och du får gärna vara ett fan..... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker på när jag kommer hem, efter att ha jobbat natt, och ser min fru sova - allt blir så intensivt och att vi lever tillsammans och har gjort så i 18 år...att jag nästan gråter...fin låt..

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på bägge versionerna och det är den andra som är klart bäst. Kunde lika bra varit Paul Simon som skrivit den. Härlig komposition i snyggt arr. Tänk att det görs sånt i ens grannskap! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockypop....tack för lyssningen, ja låten passar säkert bättre vid den tidpunkten än vid 22.00-tiden en Fredagskväll 😄 Nää men, jätteroligt att den träffar någon ungefär med det budskapet den är tänkt att göra....själv "bara" 14år 🙂😕

91:an....Tack för lyssningarna....Meningarna går isär så vad tiden lider får det bli en tredje 😄😱 och tack för PS ( stora ord) 😄😄 och jag kan bara säga detsamma som du....i Västerhaninge....men du är inte uppvuxen där va?

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag kan bara säga detsamma som du....i Västerhaninge....men du är inte uppvuxen där va?

Nej jag kommer från Midsommarkransen ursprungligen och sen Högdalen från 10 år tills det var dags att flyga ur boet. Till slut Västerhaninge sen 70-talet då jag jobbade i Kolartorp, Handen

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag kan bara säga detsamma som du....i Västerhaninge....men du är inte uppvuxen där va?

Nej jag kommer från Midsommarkransen ursprungligen och sen Högdalen från 10 år tills det var dags att flyga ur boet. Till slut Västerhaninge sen 70-talet då jag jobbade i Kolartorp, Handen

Kolartorp....där bor ju jag 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag kan bara säga detsamma som du....i Västerhaninge....men du är inte uppvuxen där va?

Nej jag kommer från Midsommarkransen ursprungligen och sen Högdalen från 10 år tills det var dags att flyga ur boet. Till slut Västerhaninge sen 70-talet då jag jobbade i Kolartorp, Handen

Kolartorp....där bor ju jag 😆

Världen är då liten, jag gjorde tecknad film på Kolartorpsvägen 91 mellan 1970-1982 men sitter numera i hemmet och jobbar och besöker endast Kolartorp då hunden ska vaccineras. Men det är fina skogsområden där och många lunchpromenader har genomförts i omnejd samt ett och annat lunchdopp i Rudan. 😛 Och nu börjar det bli OT också så man riskerar bli flyttad 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag kan bara säga detsamma som du....i Västerhaninge....men du är inte uppvuxen där va?

Nej jag kommer från Midsommarkransen ursprungligen och sen Högdalen från 10 år tills det var dags att flyga ur boet. Till slut Västerhaninge sen 70-talet då jag jobbade i Kolartorp, Handen

Kolartorp....där bor ju jag 😆

Världen är då liten, jag gjorde tecknad film på Kolartorpsvägen 91 mellan 1970-1982 men sitter numera i hemmet och jobbar och besöker endast Kolartorp då hunden ska vaccineras. Men det är fina skogsområden där och många lunchpromenader har genomförts i omnejd samt ett och annat lunchdopp i Rudan. 🙂 Och nu börjar det bli OT också så man riskerar bli flyttad 😠

Japp 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar din sångröst! den är så mustig, och flummig på nåt vackert sätt! 😳

Väd gäller låten, så tycker jag det låter bra. Men vad ska hända sen? ska det komma igång helt oväntat senare, eller ska det vara karl-spela-gitarr-och-sjunga-solo rakt igenom? Det kan ju bli vad som helst av detta.

Skulle jag haft din sångröst, och dina talanger, så skulle jag köra igång med trummor och stråkar och ett grymt gitarronani i slutet.

Men jag är ju sån, jag gillar när det rockar loss (och dehär gör ju inte det), så lyssna inte på mig! 😳

Tack för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dana....jag jobbar på rocken och visst kan man dra iväg med något annat på slutet en version kvarstår så vem vet vad som händer... 😳 tack för att du gillar rösten men den är olika från dag till dag 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt bra.. gillar det disonanta kompet mot den klara gitarren. Du påminner om John Cale - när han är snäll.

får man önska något så skulle det vara någon form av percussion som kom in här och där,

Skit bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad Sylvan.....Long time no see, innebär det att ni har nå't på gång 😆 jag har inte varit överdrivet aktiv heller...inte som i fjol 🙂

kul att du tyckte det var en pärla....om du har tid kan du snooza in på hemsidan och lyssna på without you som jag kört fast med.... 😎 nice to have you back

Marrexxx....Tack för lyssningen och kul att du tycker om det, en tredje tagning är på gång så det kanske blir mer genomjobbat.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...