Jump to content
Annons

Orkester action


Oski

Recommended Posts

LÅTNAMN: Space action

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE:Orkestralt

LÅTLÄNGD: 2:20

KOMPOSITÖR:Jag

INSPELNINGSÅR: nyss

FORMAT: Ogg såklart.

STORLEK: 7.4 mb

STATUS: Halvklar. Beroende på vad folk tycker ska ändras. Annars är börjar den väl likna klar.

Länk: http://valkyria.campus.luth.se/oski/music/...0action.v.8.ogg

Jag la upp den här förut, men nu har jag uppdaterat den, och jag tycker inte om att bumpa trådar. Vad tycks, är jag på rätt spår? Känns den rymdkrig eller har jag misslyckats?

Redigerat av Oski
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte direkt säga om det rör sig om ett rymdkrig, men en storskalig konflikt mellan två faktioner av något slag är det iaf. :rolleyes:

Tycker det låter jättebra. Är det riktiga inspelningar eller har du använt samplingar? I så fall skulle jag gärna veta vilka... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar det här filmstuket... tänker inte direkt å rymdkrig, snarare pirater och den engelska flottan, strora skepp, röda segel, kanoner och svärd i högsta hugg..

Snygga harmonier... pukorna är fetast...

låter lite synth framförallt tema stråken, men jag köper det ändå.

välgjort!

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

låter lite Tjajkovskij 1812.

Om det är bra? vet inte, Men det låter tufft.

om det är kul? självklart

Är dessutom grymt impad av att det finns någon som kan skriva på det sättet.

Jag älskar den här sidan för man vet aldrig vad man får höra när ma klickar på en länd,

Din musik ger mersmak, och jag väntar på att få höra andra och tredje satsen

Rock on. eller vad säger man

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken bra kritik jag får. Tack ska ni ha!

Bastian: jag har försökt hålla mig borta från det syntaktiga ljudet, men det är verkligen svårt. Men jag vet precis vad du menar. Och det är stråkarna som är syntiga. Ska försöka bättra mig.

Och jag håller ju med att det inte är så mycket rymd ändå. Fasiken alltså 😏

Marexxx: Jag har gjort en annan låt (sats =). Den ligger på: http://valkyria.campus.luth.se/oski/music/...ody%20v%204.ogg

Den är en lugnare variant.

Kan inte direkt säga att jag vet vad Tjajkovskij har gjort, men jag tar det som en fet komplimang iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Medveten om hurudant jävla pysslande det är med att skriva och göra sånt här så är jag nog imponerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maffigt! Håller med tidigare talare om att stråken känns lite synthig, men annars tycker jag att du fått till soundet väldigt bra och det låter nästan "riktigt". 🙂

Den lugnare satsen som du länkade till gav mig en riktigt härlig nostalgikänsla.

Påminner väldigt mycket om spelmusiken till Little Big Adventure, ett härligt lir jag spelade för många år sedan. Får nog ta fram det ur lådan någonstans och köra en omgång igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, länken funkar perfekt för mig iaf. Därför att OGG låter så mycket bättre, och det märks väldigt tydligt i sån här musik. Men om du tittar på två inlägg ovanför ditt så finns det en länk till en mp3 också. tjipp 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...