Jump to content
Annons

Ändra latency/drivrutin i Reason 3?


BaldByChoice

Recommended Posts

Jag har en polare som kör Reason 3. Han har precis fått ett M-Audio-keyboard (USB) i födelsedagspresent. Han har använder sig av det inbygga ljudkortet. När han försöker spela in via keyboarden får han hemsk fördröjning på ljudet. Var nånstans kan han ändra drivrutiner för ljud?

Jag har försökt hjälpa till men har aldrig använt Reason 3 själv.

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Den var ny... att skylla på polarn alltså 😉

Nej förlåt, det var taskigt. Hade själv ingen aning om latency, ASIO  o dy när jag var nybörjare.

Ja, förstår hur det ser ut. 😆

Men det är verkligen en kompis som behöver hjälp. Själv kör jag med Tracktion.

Allvarligt. 🙂

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en polare som kör Reason 3. Han har precis fått ett M-Audio-keyboard (USB) i födelsedagspresent. Han har använder sig av det inbygga ljudkortet. När han försöker spela in via keyboarden får han hemsk fördröjning på ljudet. Var nånstans kan han ändra drivrutiner för ljud?

Jag har försökt hjälpa till men har aldrig använt Reason 3 själv.

annars går du in på edit,preferences,page (general) och ändrar från general till audio sen ändrar du ljud kvaliten om du vil ha desstu sämre ljud destu bätre reagrar midin men har du bra kvalite så går det långsamare men har ingen betydelse när du exporterar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en polare som kör Reason 3. Han har precis fått ett M-Audio-keyboard (USB) i födelsedagspresent. Han har använder sig av det inbygga ljudkortet. När han försöker spela in via keyboarden får han hemsk fördröjning på ljudet. Var nånstans kan han ändra drivrutiner för ljud?

Jag har försökt hjälpa till men har aldrig använt Reason 3 själv.

annars går du in på edit,preferences,page (general) och ändrar från general till audio sen ändrar du ljud kvaliten om du vil ha desstu sämre ljud destu bätre reagrar midin men har du bra kvalite så går det långsamare men har ingen betydelse när du exporterar

🙂

Vad menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...