Jump to content
Annons

Perrra - Marcus Persson (Aka Mircwar)


trancer

Recommended Posts

Jess... Nu ska ni få en utförlig presentation!

Jo.. Jag heter Marcus Persson, Kommer från Skara och fyller 26 år detta år .

Jobbar som säljare på SIBA i Skövde, och trivs väldigt bra :rolleyes:

Musiken kom när jag va 11 år gammal, och fick min första amiga 500 ... då gällde protracker, 4-kanals tracker med 2 stereokanaler, gryyymt på den tiden *.mod .

Jag gjorde kanske lite över 1000 moduler med 500:an och vid senare tillfälle Amiga 1200, med Protracker AGA (24bits grafik) 😕 . .

Senare när PC kom och blev stort, då kom ju kanonprogrammet Fasstracker ! som hade hela 24 kanaler tror ja ? (längesne jag kollade det programmet) .. Och detta va väl egentligen mitt "genombrott" när jag blev "internet kändis" ..

Jag upptäckes först när jag hade gjort låten "The Grass Is Green" .. En eurodancelåt , som jag fick mycket bra kritik för på den tiden ... ja ja .

3 killar från Lidköping frågade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lägga musik och rap på lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igång .

Redan efter några veckor hade vi hela 5000 besökare per dag !!!!!!

Efterfrågan blev enorm ! Och idag har jag gjort ungefär 100 Mircwar låtar som finns att hämta på: www.perrra.nu .

Kom ihåg att alla "Mircwar" låtar va ett ruskigt oseriöst projekt som vi startade mest på skoj, men det blev sjukt intressant för folk att lyssna på låtarna .

Mircwar gruppen gjorde endast 5 låtar tillsammans, de övriga har jag producerat text/musik till själv utan nån hjälp.

på hemsidan här över finns även lite grann av min seriösa musik, liiite av den iallfall, det mesta har jag ligger hemma som ej är spritt än, mina bästa vänner är dom enda som hört dom =)

Jag kan inte skriva om hela mitt musikliv här, förmodlingen är det ens inga som läst ända hit 😠

Har även vart DiscJockey i 7 år, men lagt ner den verksamheten nu pga tidsbrist..

Prylarna i dagsläget jag använder kommer jag lägga upp bilder på .

Frågor?

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan!

Intressant att se så många som suttit med Fasttracker. (Körde iofs tvåan, stöd för 32 kanaler (eller? :rolleyes: ))

Välkommen hur som helst! 😕

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Intressant att se så många som suttit med Fasttracker. (Körde iofs tvåan, stöd för 32 kanaler (eller? :rolleyes: ))

Välkommen hur som helst! 🙂

aaah.. just det. . 32 kanaler va det ja 😕

Jag körde alltid 8 kanaler för strings 😠

Kul att höra att det är mer folk som kört det ja

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hooo... 8 kanaler strings. Fett 😕 Hade sjukt mycket kanaler för trummor jag. Fattar dock inte varför, men jag ville väl inte mixa in dem i de andra kanalerna som Purple Motion och andra gurus gjorde. :rolleyes:

Fasttracker är ett mycket fint program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var egentligen för liten på den tiden men kommer ihåg "perra". Brorsan lyssna mycket på dig (Da_Mush?). Jag gillade iaf "break beat" som fan.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

3 killar från Lidköping frågade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lägga musik och rap på lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igång .

Hej Perra. Obbe/Mircwar här. Det var ju ett bra tag sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 killar från Lidköping frågade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lägga musik och rap på lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igång .

Hej Perra. Obbe/Mircwar här. Det var ju ett bra tag sedan!

Tjena Obbe !!! FAn läget på dig då ?

Detta är en av grundarna av Mircwar ! OBBE

=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...