Jump to content
Annons

Perrra - Marcus Persson (Aka Mircwar)


trancer

Recommended Posts

Jess... Nu ska ni få en utförlig presentation!

Jo.. Jag heter Marcus Persson, Kommer från Skara och fyller 26 år detta år .

Jobbar som säljare på SIBA i Skövde, och trivs väldigt bra :rolleyes:

Musiken kom när jag va 11 år gammal, och fick min första amiga 500 ... då gällde protracker, 4-kanals tracker med 2 stereokanaler, gryyymt på den tiden *.mod .

Jag gjorde kanske lite över 1000 moduler med 500:an och vid senare tillfälle Amiga 1200, med Protracker AGA (24bits grafik) 😕 . .

Senare när PC kom och blev stort, då kom ju kanonprogrammet Fasstracker ! som hade hela 24 kanaler tror ja ? (längesne jag kollade det programmet) .. Och detta va väl egentligen mitt "genombrott" när jag blev "internet kändis" ..

Jag upptäckes först när jag hade gjort låten "The Grass Is Green" .. En eurodancelåt , som jag fick mycket bra kritik för på den tiden ... ja ja .

3 killar från Lidköping frågade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lägga musik och rap på lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igång .

Redan efter några veckor hade vi hela 5000 besökare per dag !!!!!!

Efterfrågan blev enorm ! Och idag har jag gjort ungefär 100 Mircwar låtar som finns att hämta på: www.perrra.nu .

Kom ihåg att alla "Mircwar" låtar va ett ruskigt oseriöst projekt som vi startade mest på skoj, men det blev sjukt intressant för folk att lyssna på låtarna .

Mircwar gruppen gjorde endast 5 låtar tillsammans, de övriga har jag producerat text/musik till själv utan nån hjälp.

på hemsidan här över finns även lite grann av min seriösa musik, liiite av den iallfall, det mesta har jag ligger hemma som ej är spritt än, mina bästa vänner är dom enda som hört dom =)

Jag kan inte skriva om hela mitt musikliv här, förmodlingen är det ens inga som läst ända hit 😠

Har även vart DiscJockey i 7 år, men lagt ner den verksamheten nu pga tidsbrist..