Jump to content
Annons

ROLAND VS2400CD


job

Recommended Posts

Undra om det finns någon som arbetat med ROLAND VS2400CD och har tips om vart man kan få tag i en Svensk Manual till den .. ett FETT (( ? ))

Kan gärna ta emot tips om en snabbkurs i PORTA ! Har ju för f.... så jä..... massa låtar att spela in .. öh!

Har läst manualerna på (engelska) men kommer inte igång med något som så enkelt som - Line in å få ut ljudet genom monitorerna ? HJÄLP!

ps: Tog semester i förtid 2 veckor bara för att lära mig R-VS2400! Det fanns en tråd tidigare som jag (loosat) där fanns det en person som arbetat med R-VS2400, kan Du vänligen höra av dig å ge mig ett par snabba tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tar bort två trådar om samma ämne och passar på att lite fint flika in ett citat från Forumregel 10:

10. Sök innan du startar ny tråd.

Inte helt osannolikt finns det någon annan på forumet som har ställt samma eller en liknande fråga som du har, med flera relevanta svar i den tråden. På så vis blir forumet lättare att navigera i för nykomplingar eller för dem som söker efter information. Söktjänsten hittar du i den översta verktygsraden på alla sidor.

Som konsekvens är även så kallade dubbelpostningar i flera forum inte tillåtna

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Har jobbat mycket med Roland VS2400CD... Kalas maskin!

Börja med att kolla i "EZ routing" att de analoga ingångarna är routade till rätt kanal/kanaler som du vill spela in på (1-24).

Sedan trycker du på statusknappen på den kanal som du vill spela in på så den blinkar rött.

Gaina och trimma med inputregeln så att en bra hög signal går in utan att ge "peak" på mätaren. Se till att det är mätarna för input som visas i displayen.

Sedan trycker du ner rec och play samtidigt för att börja inspelningen på kanalen/kanalerna (1-24).

När du sedan skall lyssna på det som du spelat in så får du trycka på statusknappen igen så den lyser grön.

Svårare än så skall det inte behöva vara 😲

Ha de!

// Klas

Redigerat av Magnetic
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tar bort två trådar om samma ämne och passar på att lite fint flika in ett citat från Forumregel 10:
10. Sök innan du startar ny tråd.

Inte helt osannolikt finns det någon annan på forumet som har ställt samma eller en liknande fråga som du har, med flera relevanta svar i den tråden. På så vis blir forumet lättare att navigera i för nykomplingar eller för dem som söker efter information. Söktjänsten hittar du i den översta verktygsraden på alla sidor.

Som konsekvens är även så kallade dubbelpostningar i flera forum inte tillåtna

(( Okidiki )) Skall följa dessa regler .. Tack .. Det bliva nog denna tråd ..

mvh:job

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Har jobbat mycket med Roland VS2400CD... Kalas maskin!

Börja med att kolla i "EZ routing" att de analoga ingångarna är routade till rätt kanal/kanaler som du vill spela in på (1-24).

Sedan trycker du på statusknappen på den kanal som du vill spela in på så den blinkar rött.

Gaina och trimma med inputregeln så att en bra hög signal går in utan att ge "peak" på mätaren. Se till att det är mätarna för input som visas i displayen.

Sedan trycker du ner rec och play samtidigt för att börja inspelningen på kanalen/kanalerna (1-24).

När du sedan skall lyssna på det som du spelat in så får du trycka på statusknappen igen så den lyser grön.

Svårare än så skall det inte behöva vara 😆

Ha de!

// Klas

"Jihuuu" äntligen en som kan sin sak! Man tackar ..... !

Men Jag vill ju även kunna höra det som Jag spelar in ?

Jag har En förstärkare å högtalare som jag pluggat in via COAXIAL Master Out.

Det menar jag med att när Jag spelar in så vill ju Jag att ljudet kommer ut direkt via dessa högtalare!

mvh: job

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

har du kollat i "EZ routing" att digitalutgången är routad till masterbussen.... ?

Då skall dig. ut signalen följa master-regeln.

Vad är det för samplingfrekvens du spelar in i?

Kanske kan inte förstärkaren "slava" till VS2400 master klocka.

Prova att spela in i 44.1 eller 48 kHz.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

((( YEAH ))) that's moore like it .. Man tackar för alla Tips .. Det bli å Rocka fett i lokalen ikväll .. ( B U R P ) .."sorry" .. Bärsen la sig på tvären -- å så Nu en rejäl Wirre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...