Jump to content
Annons

TV-serier


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Råkade snubbla på ett avsnitt av Safran vs God igen - jag tror det går på SVT1 eller SVT2. Det är riktigt intressanta TV-program som jag uppskattar. Förra gången besökte han buddhister och fick lära sig att det är bra att bli slagen med en smal bräda på ryggen. Det roligaste var när han välte klockan!

Är det er favvo oxå?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är trött på serier som inte "vågar avsluta sig".

Nu känns det ju förvisso väldigt logiskt att de vill fortsätta en serie om den är en

publiksucce. Men just serier med ett väldigt snävt tema, typ Lost, såg jag helst

att de avslutades efter en säsong. Samma sak med Prison Break.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är trött på serier som inte "vågar avsluta sig".

Nu känns det ju förvisso väldigt logiskt att de vill fortsätta en serie om den är en

publiksucce. Men just serier med ett väldigt snävt tema, typ Lost, såg jag helst

att de avslutades efter en säsong. Samma sak med Prison Break.

Jag håller verkligen med. Läste att Lost från början var kontrakterat tre säsonger, men att det nu är omskrivet till sju. Det blir ju bara såpa av alltihop. Men än så länge håller det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är trött på serier som inte "vågar avsluta sig".

Nu känns det ju förvisso väldigt logiskt att de vill fortsätta en serie om den är en

publiksucce. Men just serier med ett väldigt snävt tema, typ Lost, såg jag helst

att de avslutades efter en säsong. Samma sak med Prison Break.

`Prison Break är otroligt enerverande att se! Har trott att i stort sett varje avsnitt borde varit sista eller näst sista.

Lost blir perfekt om det tar slut denna säsongen.

Men bästa serien genom tiderna: Twin Peaks. Världens bästa medicin. Jag brukar åka på en dunderförkylning ungefär en gång om året och då åker det på en playlist med alla Twin Peaks. När man är klar med sista avsnittet brukar man ha frisknat till och kan börja leva igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar på en del tv-serier men inte på tv. Jag fixar de från nätet. Man får de ett halvår tidigare och kan spola. Bästa är att man slipper reklamen. Sedan kan man ju titta när man vill också. Och titta på det igen utan att spela in det.

Family Guy

American Dad

Jims Värld

Cops

Prison Break (längesedan detta)

Scrubs

Mythbusters

The Simpsons

Two and a half men

Swat Dallas

Jay Leno

SNL

Kommer inte ihåg all skit man tittar på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Det är mycket Prison Break och lost nu tittade på 4400 men den serien verkar ju ha tagi ett väldigt långt uppehåll. Skulle villja se lite mer serier alla Band Of Brothers och Taken som hade ett slut och inte fortsätter i all oändlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer endast Lost, och hämtar på nätet, hatar att behöva anpassa mitt liv efter TV-tablån.

Kollar dock gärna Simpsons, Scrubs och Oz om våra scheman råkar samsas. 😉

Dokusåpor och realityshower vägrar jag långt ut i fingerspetsarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tv-serier jag följer slaviskt:

24

Lost

Prison Break

Joey

Alias

My Name is Earl

Scrubs

TV-serier jag gärna kollar på när jag inte måste rädda världen från superskurkar:

The Simpsons

Southpark

Family Guy

American Dad

World Wildest Police Car Chases (lr inte 🙂 )

För övrigt tycker jag att Lost har tappat i tempo (Fast det är ju inte så konstigt. Dess framtid är nog ganska säker) men det är fortfarande en av de bästa serierna någonsin...

EDIT: Kom även på att jag faktiskt har börjat glo igenom alla avsnitt av Arkiv-X. Hade glömt hur bra den serien var.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt med tv. För det första är det 90% skit, för det andra sänder de inte programmen just när jag vill se dem. Men Prison Break har jag fastnat för, det är ju sjukt spännande. Lite väl utdraget kanske, men hittills har jag inte tröttnat. En annan bra serie är Traler Park Boys. Vet dock inte om den har sänts på tv i Sverige. Väntar med spänning på säsong sex. Family Guy är kul också. Jag gillar den alkoholiserade hunden.

Håller annars med VacUm om Twin Peaks. Bästa tv:n någonsin.

Commander in chief är ju apdåligt, men jag har ändå "råkat gå förbi tv:n" när det har varit på några gånger. Geena Davis och Donald Sutherland är ju coola, men manuset stinker.

Något jag har svårt för är voice-over-serier som Sex and the city och Desperate Housewives. Vad är grejen, liksom. Voice-over är i nio fall av tio blä.

Edit: Just det, World's wildest police videos är kul också. Jag gillar snuten som är kommentator. Han verkar vara en jävligt obehaglig person.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag tittar inte så myckert på TV. Men förr följde jag Lost och Alias slaviskt. Nu försöker jag se Alias om jag har tid.

En troligtvis rätt underskattad serie som jag följde förut är Arrested Development. Har aldrig hört någon snacka om den. Jag tycker den är helt jävla brilliant. Underhållning på Friends-nivå enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag följde "en röst i natten" första gången det gick för typ 20 år sen eller nåt.

Det är nog den enda serie förutom OZ jag har sett alla avsnitt av.

Fast min mamma har berättat att en gång när jag var jätteliten så började jag gråta när jag hade missat ett avsnitt av "Jätehunden Figge". Apropå det så är den enda gången jag blev riktigt arg på mitt ex när hon inte hade fattat att sista avsnittet av OZ var ett dubbelavsnitt när hon spelade in det. Men det löste sig & jag fick se andra halvan några dagar senare. Det var ändå ett skitslut & jag önskar att jag inte hade sett det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serier?

Melodifestivalen är den enda serien som sänds nu, som jag tittar på... 😉

...fast det är klart, att eftersom jag har skaffat både hela "Snobbar som jobbar"-serien och ett par säsonger av "Columbo" på DVD, så blir det ju lite egen visning av dessa härliga serier också... 😉

När jag var liten, så fanns det inget som kunde slita mig från "Space: 1999" eller "Blake's Seven" - och "Dallas" följde väl alla när den gick - så även jag...

Numera visas det ju annars bara ändlösa serier som inte leder någonstans - eller dessa evinnerliga dokusåpor som är fullständigt intelligensbefriade... BLÄ!

Jag är glad att jag har en rejält tilltagen DVD-samling, med tanke på hur TV-utbudet ser ut. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följde kvinnofängelset slaviskt. Tycker att det är bland det mest vettiga som någonsin sänts på svensk teve. Ett tag var det enda anledningen jag hade att slå på teven. Nuförtiden tankar jag ner de få serier som jag vill se på datorn. Fasen, TV4 borde sända om serien!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följde kvinnofängelset slaviskt. Tycker att det är bland det mest vettiga som någonsin sänts på svensk teve. Ett tag var det enda anledningen jag hade att slå på teven. Nuförtiden tankar jag ner de få serier som jag vill se på datorn. Fasen, TV4 borde sända om serien!! 😲

Haha... Kvinnofängelset tyckte jag var något av det sämsta som gick på den tiden, men det var också det enda som gick när insomnian besvärade en, så det var bara att titta ändå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hur man överhuvudtaget kan se på en film eller ännu värre en hel tv-serie om ett FÄNGELSE, det är för mig obegripligt!!

😳

Numera ser jag bara Safran vs God, om jag råkar snubbla på den.

Columbo, Snobbar som jobbar (hade t.o.m. t-shirten) såg jag mycket av. Catweazle och Mannen med paraplyet samt Lulek och Dulek var favvo som barn.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...