Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

Det var du som ville kramas! Vi kan ha kramkalas där alla från forumet får delta! 😆

We hold these truths to be painfully self-evident

All men are not created equal

Only the strong will prosper

Only the strong will conquer

Only in the darkness of Christ have I realized

God Hates Us All

I'll say no more (i denna post) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

en grej som är lite synd är att jag är så konsekvent när jag gör en låt, jag använder oftast ett riff eller en melodi genom hela låten 😄

Kopiera någon annan låts arr.

Dvs, sätt dina egna riff fast av samma karaktär efter bästa förmåga, som någon av de låtar av andra artister du gärna lyssnar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

en grej som är lite synd är att jag är så konsekvent när jag gör en låt, jag använder oftast ett riff eller en melodi genom hela låten 😄

Kopiera någon annan låts arr.

Dvs, sätt dina egna riff fast av samma karaktär efter bästa förmåga, som någon av de låtar av andra artister du gärna lyssnar på.

sorry men jag fattar inte riktit vad du menar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

en grej som är lite synd är att jag är så konsekvent när jag gör en låt, jag använder oftast ett riff eller en melodi genom hela låten 🙂

Kopiera någon annan låts arr.

Dvs, sätt dina egna riff fast av samma karaktär efter bästa förmåga, som någon av de låtar av andra artister du gärna lyssnar på.

sorry men jag fattar inte riktit vad du menar 🙁

I princip; försök sätta ihop flera riff... 😄

Att kopiera någon annans upplägg på en låt kan vara (om än lite tråkigt) jäkligt nyttigt, man lär sig mycket. Nu är du en rockare har jag förstått, men det är troligen inte bortkastad tid att försöka göra en klassisk poplåt ändå.

Typ med hela kitet av intro, refränger, verser, tonarts- och tempohöjningar och hela baletten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nähepp.. 😄

Jo nästan... jag förväntar mig inte att han skall ge ut det på skiva, så man kan sno för att lära sig. Göra sin egen version av en annan låt.. så den går i samma stil liksom.

Har gjort så själv ibland, och har lärt mig mycket av det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...