Jump to content
Annons

ljudkort


unbornichen

Recommended Posts

Mitt ljudkort som är inbyggt i moderkortet är riktigt dåligt. Massa knäpp och knaster. Jag har ett bra externt ljudkort för att spela in men har inte det ikopplat hela tiden.

Vilket ljudkort ska jag köpa om det enda jag vill kunna göra är att lyssna med en stereoutgång med riktigt bra ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vilket ljudkort ska jag köpa om det enda jag vill kunna göra är att lyssna med en stereoutgång med riktigt bra ljud?

Du skulle antagligen trivas fint med ett hederligt gammalt SB Live för femhundra spänn. Ska du ha något mer åt high end-hållet enbart för lyssning så får du betala en massa extra för prylar du inte har någon användning för. Glöm inte att avaktivera det inbyggda bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ljudkort ska jag köpa om det enda jag vill kunna göra är att lyssna med en stereoutgång med riktigt bra ljud?

Du skulle antagligen trivas fint med ett hederligt gammalt SB Live för femhundra spänn. Ska du ha något mer åt high end-hållet enbart för lyssning så får du betala en massa extra för prylar du inte har någon användning för. Glöm inte att avaktivera det inbyggda bara.

K, blir väl ett sånt då. Hoppas inte mitt morderkort lyckas få det att knastra också. Mitt moderkort har lyckats få det mesta att föra oljud, t.o.m. när jag kopplar digitalpianot i USB porten börjar pianot knastra...

nån som har nån idé här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Häpp. Maskin?

T.

Ah visst!

Tror han frågade efter vilken maskin och hård/mjukvara du har....

a jo

Lite sån AMD 1800+ (som går i 2000+)

512Mb ram

moderkort- epox kt333 (ab+ eller nåt sånt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...