job Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 (redigerat) yepp Redigerat 10 mars 2006 av job Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
job Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 (redigerat) letade lite inspiration och hittade denna klassiker av Totalitär: MULTINATIONELLA MÖRDARE Yea .. De 'e jävla svin .. Slås mot sådana kräk varje jävla dag .. Så! Insperera dig Du bara till's dagen gryr å Du vid barrikaderna få bana - slaget är ej vunnet förän dessa bestars blod i pålar runnit å svalnat. Redigerat 10 mars 2006 av job Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 ...så, då var det bara "sången" kvar...sen är mitt bidrag klart... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 ...så, då var det bara "sången" kvar...sen är mitt bidrag klart... Samma sak här! Programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv. Trodde det skulle låta pannkaka, men det lät bättre än väntat. Skoj som tusan var det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Och medan ni väntar på att punkfestivalens omröstning drar igång, passa på att rösta i den akustiska festivalen som pågår: https://www.studio.se/index.php?showtopic=22817 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 ...programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv... ...någon gång ska Discharge flytta in i det 21:a århundradet ju... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 ...programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv... ...någon gång ska Discharge flytta in i det 21:a århundradet ju... 😄 Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? Jag vet inte heller.. men om man nämner discharge så lär det ju gå fort 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 ...programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv... ...någon gång ska Discharge flytta in i det 21:a århundradet ju... 😄 Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? 😎 "D-takt är ett trumtakt som går i två fjärdedels takt. Används framför allt inom kängpunken. Grundarna av d-takten sägs vara Discharge (därav d:et i d-takt) omkring 1980. Takten fick många efterförljare i Sverige med bland annant band som Moderat Likvidation, Anti Cimex och senare Skitsystem." (Wikipedia) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biggie Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 D-takt: Du-pu-duppu-du 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 13 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2006 Det kommer in lite bidrag och skulle tro att vi kommer hamna kanske ända upp mot 15 bidrag.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? 2-takt och 1-takt går ju fortare men D-takten har ett driv i sig som gör att inte behöver gå så fort, håller på med en låt i 180 bpm. här kan man lyssna på 3 låtar med Disfear, så får du en uppfattning om D-takt: Disfear´s hemsida klicka på pilen upp till höger där det står choose track så har du låtarna du kan lyssna på. Redigerat 13 mars 2006 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biggie Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Har ett bidrag utan sång, hoppas få den lagd i tid. Pallar inte att vråla i lägenheten. Hoppas få låna kompisens lokal ett par timmar i veckan. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grebdnull Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Sången lirades in i helgen. Så nu är det bara lite småpill kvar på mixen. Skickar in min låt imorgon eller i övermorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 det lutar åt att det bara blir 2 bidrag, får se om jag hinner med det 3:e. det är i princip "bara" mixen kvar på de 2. det 3:e har jag bara börjat på så vi får se om jag hinner spela in, skriva text, göra klart arr mm. ser verkligen fram mot att höra allas bidrag, ska bli skitkul! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 13 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2006 Härligt att höra grabbar kämpa på!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AXL THE ROCKER Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Sången lirades in i helgen. Så nu är det bara lite småpill kvar på mixen. Skickar in min låt imorgon eller i övermorgon. Nä, precis!! Inte jag heller! Vad ska grannarna tro?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grebdnull Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Sången lirades in i helgen. Så nu är det bara lite småpill kvar på mixen. Skickar in min låt imorgon eller i övermorgon. Nä, precis!! Inte jag heller! Vad ska grannarna tro?? 😕 Du menade att citera Biggies inlägg va? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AXL THE ROCKER Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Sången lirades in i helgen. Så nu är det bara lite småpill kvar på mixen. Skickar in min låt imorgon eller i övermorgon. Nä, precis!! Inte jag heller! Vad ska grannarna tro?? 😳 Du menade att citera Biggies inlägg va? 😆 😆 Ja! Det blev visst lite knas där...hehe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grebdnull Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Mitt bidrag är inskickat nu. Ska bli grymt intressant att höra alla andras också. Väntar med spänning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Bara 5 dagar kvar, kan knappt vänta på att få höra alla bidrag. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AXL THE ROCKER Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 då va mitt andra bidrag inne!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 Sådär! Då var mitt bidrag klart och inskickat. Blev inge vidare måste jag erkänna. Framförallt sången blev urusel. Jag kan fan inte sjunga... gah... Men nåja, det var skoj som tusan iaf! :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 16 mars 2006 Dela Postat 16 mars 2006 Framförallt sången blev urusel. Jag kan fan inte sjunga... gah... Låter lovande 😏 Ser otåligt fram mot att bidragen släpps 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 16 mars 2006 Dela Postat 16 mars 2006 Nu är det bara basen kvar.. och kanske eventuellt trummor om jag kan få lite studiotid och en punktrummare, annars har jag en programmerad takt som duger 😆 Satt häromdagen och skrek här i lägenheten, grannarna lär ju tro att jag är helt galen.. menmen ska det vara punk så... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biggie Postat 16 mars 2006 Dela Postat 16 mars 2006 Debree e tuffare än mej 🙂 ( 😏 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 16 mars 2006 Dela Postat 16 mars 2006 Nja jag vet inte det jag.. det blir inget snack om att producera eller lägga tid på fraseringar. Det blir ett par tagningar skrikande, sen vågar jag inte hålla på längre. 😆 Så så tuff är jag inte.. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 mars 2006 Dela Postat 17 mars 2006 då var ett bidrag klart och det andra ska mixas så det blir inget 3:e bidrag för ungarna blev sjuka så jag fick inte den tid jag räknat med. då är det bara helgen kvar. får väl se till att Mutz lägger upp bidragen på tisdag så att man äntligen får höra vad forumet kan prestera i punk väg. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 17 mars 2006 Dela Postat 17 mars 2006 Ja nu jävlar ska det spelas punk -man har ju hela helgen på sig... 😕 fan va kul det ska bli!! hey ho lets go!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 mars 2006 Dela Postat 17 mars 2006 Ja nu jävlar ska det spelas punk -man har ju hela helgen på sig... mer ska väl inte behövas till en punk låt 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.