Jump to content
Annons

Studiofestival - Punk


Mutz

Recommended Posts

Annons
  • Svar 221
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

letade lite inspiration och hittade denna klassiker av Totalitär:

MULTINATIONELLA MÖRDARE

Yea .. De 'e jävla svin .. Slås mot sådana kräk varje jävla dag .. Så!

Insperera dig Du bara till's dagen gryr å Du vid barrikaderna få bana - slaget är ej vunnet förän dessa bestars blod i pålar runnit å svalnat.

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

...så, då var det bara "sången" kvar...sen är mitt bidrag klart...

Samma sak här!

Programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv. Trodde det skulle låta pannkaka, men det lät bättre än väntat. Skoj som tusan var det!

Link to comment
Dela på andra sajter

...programmerade d-takt i midi för första gången i mitt liv...

...någon gång ska Discharge flytta in i det 21:a århundradet ju... 😄

Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? 😎

"D-takt är ett trumtakt som går i två fjärdedels takt. Används framför allt inom kängpunken. Grundarna av d-takten sägs vara Discharge (därav d:et i d-takt) omkring 1980. Takten fick många efterförljare i Sverige med bland annant band som Moderat Likvidation, Anti Cimex och senare Skitsystem." (Wikipedia)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad d-takt är. Går det fort? 

2-takt och 1-takt går ju fortare men D-takten har ett driv i sig som gör att inte behöver gå så fort, håller på med en låt i 180 bpm.

här kan man lyssna på 3 låtar med Disfear, så får du en uppfattning om D-takt:

Disfear´s hemsida

klicka på pilen upp till höger där det står choose track så har du låtarna du kan lyssna på.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

det lutar åt att det bara blir 2 bidrag, får se om jag hinner med det 3:e. det är i princip "bara" mixen kvar på de 2. det 3:e har jag bara börjat på så vi får se om jag hinner spela in, skriva text, göra klart arr mm.

ser verkligen fram mot att höra allas bidrag, ska bli skitkul! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara 5 dagar kvar, kan knappt vänta på att få höra alla bidrag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär! Då var mitt bidrag klart och inskickat.

Blev inge vidare måste jag erkänna. Framförallt sången blev urusel. Jag kan fan inte sjunga... gah...

Men nåja, det var skoj som tusan iaf! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det bara basen kvar.. och kanske eventuellt trummor om jag kan få lite studiotid och en punktrummare, annars har jag en programmerad takt som duger 😆

Satt häromdagen och skrek här i lägenheten, grannarna lär ju tro att jag är helt galen.. menmen ska det vara punk så... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag vet inte det jag.. det blir inget snack om att producera eller lägga tid på fraseringar. Det blir ett par tagningar skrikande, sen vågar jag inte hålla på längre. 😆 Så så tuff är jag inte.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

då var ett bidrag klart och det andra ska mixas så det blir inget 3:e bidrag för ungarna blev sjuka så jag fick inte den tid jag räknat med.

då är det bara helgen kvar. får väl se till att Mutz lägger upp bidragen på tisdag så att man äntligen får höra vad forumet kan prestera i punk väg. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu jävlar ska det spelas punk -man har ju hela helgen på sig... 

mer ska väl inte behövas till en punk låt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...