Jump to content
Annons

Studiofestival - Punk


Mutz

Recommended Posts

hittad texten till Diskonto´s låt Åttioett, den kanske kan inspirera:

Åttioett

ÅTTIOETT...FAN VA RÄTT!

ÅTTIOETT...FAN VA RÄTT!

SLUTA TRAMSA, SLUTA TRALLA

BÖRJA MANGLA, BÖRJA VEVA

😕

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 221
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jaha, jag tänkte att jag för en gångs skulle hinna med att skicka in ett bidrag och började lira in lite ikväll... nu sitter jag här med en avspelad sträng (första gången på jag vet inte hur länge!), stumma och ömma händer och lätt svettig. Orkar inte fortsätta ikväll men jag får göra ett nytt försök imorrn! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag tänkte att jag för en gångs skulle hinna med att skicka in ett bidrag och började lira in lite ikväll... nu sitter jag här med en avspelad sträng (första gången på jag vet inte hur länge!), stumma och ömma händer och lätt svettig. Orkar inte fortsätta ikväll men jag får göra ett nytt försök imorrn! 

bidragen ska vara inne 20 mars så du kan lugnt spela av några strängar till, det är gott om tid 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan 3 bidrag inne... Och över en månad kvar till deadline....

dax att man får in nått bidrag själv, men man är väl ute i sista minuten som vanligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ok med käng á la Skitsystem och Doom?

alla stilar innom punken är tillåtna tex. 77-punk, surfpunk, garagepunk, kängpunk, råpunk och till och med green day punk (i värsta fall) 😳

så tycker du det är punk så är det bara att skicka in ett bidrag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är rädd att jag tappat lite av "det" nu när man har jobb, villa, familj osv. Inte lika rebellisk som förr liksom 😆

Men nåt skrot ska jag väl få ihop före deadline om jag lyckas göra sångpålägg bland flyttkartongerna.

Fy f-n för och bli 65 🙂 (Grisen skriker) (Hakar på lite namedropping Sixties 🙂🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

har funderingar på en riktig göteborgslåt i gammal god gbg sound, perverts, bruset, atentat, troublemakers anda. så vi får se vad jag får ihop.

har så mycket bra idéer så tiden räcker inte till. 🙁

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt VAD det blir av min låt. Det blir en konstig hybrid helt enkelt. En kompis tyckte det lät som en korsning mellan Joy Division och Breach. Kvar att göra: skriva text, spela in sång, slutmixa.

Edit: Nu har den dubbelkaggar! DUBBELKAGGAR! HUR KUNDE JAG HA MISSAT DET TIDIGARE??? 😄

Breach! MMM låter som det kan bli intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det duger 

det blir säkert skitbra! fast personligen så föredrar jag discharge, mob 47,anticimex osv. framför napalm death fast de hade ju några bra låtar. Heresy var ju bra oxå och Extreme noise terror.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är dålig aktivitet i den hör tråden. 😉

fast alla kanske har fullt upp med sina bidrag 🙂 jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är dålig aktivitet i den hör tråden. 😱

fast alla kanske har fullt upp med sina bidrag 🥰 jobba på!

Jorå. Ska bara komma på en text och försöka peta in nån sång! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep, hade nån timme över i förmiddags så jag totade ihop en låt och hyrde in sång. bidrag inskickat 😎

Verkar för övrigt som om det finns rätt många tolkningar av vad "punk" är, skall bli spännande och se spännviden på bidragen.

Never trust a hippie!

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag 3 halvfärdiga bidrag samt 3 andra bra idéer så det börjar bli dax att bestämma vad jag ska försöka få klart. 😆

har svårt att bestämma mig. 😛

tänk på att en bra text kan höja poängen på bidragen.

som inspiration har ni TA.S.K (Tatuerade SnutKukar) låttext här:

slakta Assars nassar

Såg dom på stan idag dom hailade och skrek

spotta på en turk och sparka kuken av en grek

SLAKTA ASSARS NASSAR slakta assars nassar X2

Assar måste va en sinnessjuk jävla galning

döda den jäveln och skär av hans kuk, här hjälper ingen övertalning

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Ja nu har jag i alla fall PM:at ett textmässigt betydligt mer familjevänligt punkbidrag till tävlingen  😲

Ditt bidrag funkar kanoners! Klart det är punk! Du tycker det är punk, jag tycker det är punk.

Va härligt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...