Jump to content
Annons

Diskussioner om proffsig


Desmond

Recommended Posts

abnormalbrain (oregistrerad)
Jag har varit på många forum om många olika ämnen och kommer man in med en kaxig nedlåtande attityd så reagerar folk på alla forum på ungefär likartat sätt som här så vi är inte annorlunda på detta forum såvitt jag kan se.

Nej, tyvärr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jävlar va elaka ni är mot henne. När jag läste hennes annons så skrattade jag till en början, men sen tänkte jag om. Hon kanske är väldigt duktig sångerska och det här är hennes sätt att marknadsföra sig på, vem vet ifall det finns någon producent som verkligen är bra och blir lite intresserad, det kan ju leda var som helst. Jag är avundsjuk på hennes attityd och sätt faktiskt. Önskar att jag kunde skriva en sån annons. Go girl!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar va elaka ni är mot henne. När jag läste hennes annons så skrattade jag till en början, men sen tänkte jag om. Hon kanske är väldigt duktig sångerska och det här är hennes sätt att marknadsföra sig på, vem vet ifall det finns någon producent som verkligen är bra och blir lite intresserad, det kan ju leda var som helst. Jag är avundsjuk på hennes attityd och sätt faktiskt. Önskar att jag kunde skriva en sån annons. Go girl!!!

Är du avundsjuk på nån som skriver en "annons" som inte går hem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes annons kanske inte gick hem hos dig, men till slut så kanske något proffs nappar på det. Hon kanske är trött på taskiga producenter som bara snackar, då tycker jag det är helrätt att hon är rakt på sak.

Hos mig? Hos mig? Haha, den va rolig...

Trött på taskiga producenter som bara snackar. Här blir ju alla "hobbynissar" blåsta på näsan. Om man är professionell eller hobbynisse har väl inte med om man är seriös eller inte...

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes annons kanske inte gick hem hos dig, men till slut så kanske något proffs nappar på det. Hon kanske är trött på taskiga producenter som bara snackar, då tycker jag det är helrätt att hon är rakt på sak.

Hos mig? Hos mig? Haha, den va rolig...

Trött på taskiga producenter som bara snackar. Här blir ju alla "hobbynissar" blåsta på näsan. Om man är professionell eller hobbynisse har väl inte med om man är seriös eller inte...

.Viktor

Hon letade efter betalande jobb, och jag vet inga hobbynissar som pröjsar skäliga pengar för att någon kommer och lägger sång på deras demo men däremot gör proffessionella musikproducenter/låtskrivare så. Det finns en ganska stor skillnad där. Dock tvivlar jag på att hon får napp här med tanke på att dom som har musikproduktion/komposition som yrke knappast letar efter musiker på ett forum som detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hennes annons kanske inte gick hem hos dig, men till slut så kanske något proffs nappar på det. Hon kanske är trött på taskiga producenter som bara snackar, då tycker jag det är helrätt att hon är rakt på sak.

Hos mig? Hos mig? Haha, den va rolig...

Trött på taskiga producenter som bara snackar. Här blir ju alla "hobbynissar" blåsta på näsan. Om man är professionell eller hobbynisse har väl inte med om man är seriös eller inte...

.Viktor

Hon letade efter betalande jobb, och jag vet inga hobbynissar som pröjsar skäliga pengar för att någon kommer och lägger sång på deras demo men däremot gör proffessionella musikproducenter/låtskrivare så. Det finns en ganska stor skillnad där. Dock tvivlar jag på att hon får napp här med tanke på att dom som har musikproduktion/komposition som yrke knappast letar efter musiker på ett forum som detta.

Word, VacUm.

Detta är ju et forum för hobbynissar.

Jag tror att Fröken Songbird, med de kvalitetskrav hon ställer på sina samarbetspartners, bör söka på andra ställen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jävlar va elaka ni är mot henne. När jag läste hennes annons så skrattade jag till en början, men sen tänkte jag om. Hon kanske är väldigt duktig sångerska och det här är hennes sätt att marknadsföra sig på, vem vet ifall det finns någon producent som verkligen är bra och blir lite intresserad, det kan ju leda var som helst. Jag är avundsjuk på hennes attityd och sätt faktiskt. Önskar att jag kunde skriva en sån annons. Go girl!!!

Är du avundsjuk på nån som skriver en "annons" som inte går hem?

Viktor.

Det hade varit en ära för dig att få jobba med en sångerska av den kvalitet som Lady Songbird förmodligen är.

Hade du varit en professionell producent med grymt material så hade en sån här "annons" varit guld värd för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes annons kanske inte gick hem hos dig, men till slut så kanske något proffs nappar på det. Hon kanske är trött på taskiga producenter som bara snackar, då tycker jag det är helrätt att hon är rakt på sak.

Hos mig? Hos mig? Haha, den va rolig...

Trött på taskiga producenter som bara snackar. Här blir ju alla "hobbynissar" blåsta på näsan. Om man är professionell eller hobbynisse har väl inte med om man är seriös eller inte...

.Viktor

Hon letade efter betalande jobb, och jag vet inga hobbynissar som pröjsar skäliga pengar för att någon kommer och lägger sång på deras demo men däremot gör proffessionella musikproducenter/låtskrivare så. Det finns en ganska stor skillnad där. Dock tvivlar jag på att hon får napp här med tanke på att dom som har musikproduktion/komposition som yrke knappast letar efter musiker på ett forum som detta.

Word, VacUm.

Detta är ju et forum för hobbynissar.

Jag tror att Fröken Songbird, med de kvalitetskrav hon ställer på sina samarbetspartners, bör söka på andra ställen...

Varför tar ni för givet att alla är hobbynissar bara för man tycker det är kul att vara medlem på ett forum? Själv är jag medlem på ett annat forum där jag är mer aktiv och jag kan säga att jag kommit i kontakt med en hel del grymma producenter/mixare där. Bland annat folk som producerat Linkin Park, Ricky Maritin mm. Skitsamma om de inte är era favoriter men det är tunga grabbar som precis som er gillar att skriva och disskutera på forum. Jag känner till ett par killar som är aktiva på det här forumet, och deras produktioner spelas flitigt på radio/tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag känner till ett par killar som är aktiva på det här forumet, och deras produktioner spelas flitigt på radio/tv.

Ja!

Mina tillexempel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag känner till ett par killar som är aktiva på det här forumet, och deras produktioner spelas flitigt på radio/tv.

Ja!

Mina tillexempel!

Där har vi 1 änn så länge, finns det fler?? 😛

Men det märks ju i en sån här tråd att forumet består av 99% hobbynissar. Dom som verkligen är professionella har snabbt slutat skriva när dom har märkt av hur mycket barnen på forumet tror att dom kan. Det är liksom ingen idé att diskutera musik med en 18-åring som tror att han kan allt.

Jag förstår inte varför vissa på forumet får en sån enorm byxångest när en tjej som Lady Songbird, som verkligen har jobbat professionellt i några år presenterar sig & söker folk att samarbeta med.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det märks ju i en sån här tråd att forumet består av 99% hobbynissar. Dom som verkligen är professionella har snabbt slutat skriva när dom har märkt av hur mycket barnen på forumet tror att dom kan. Det är liksom ingen idé att diskutera musik med en 18-åring som tror att han kan allt.

Jag förstår inte varför vissa på forumet får en sån enorm byxångest när en tjej som Lady Songbird, som verkligen har jobbat professionellt i några år presenterar sig & söker folk att samarbeta med.

Ja, kunde inte sagt det bättre själv. Förstår inte varför ni slösar tid med att skälla på någon tydligen är seriös med sin musik. Om ni la mer tid på att göra musik än att hänga här och bli upprörda så kanske ni också kunde komma nån vart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men det märks ju i en sån här tråd att forumet består av 99% hobbynissar. Dom som verkligen är professionella har snabbt slutat skriva när dom har märkt av hur mycket barnen på forumet tror att dom kan. Det är liksom ingen idé att diskutera musik med en 18-åring som tror att han kan allt.

Jag förstår inte varför vissa på forumet får en sån enorm byxångest när en tjej som Lady Songbird, som verkligen har jobbat professionellt i några år presenterar sig & söker folk att samarbeta med.

Ja, kunde inte sagt det bättre själv. Förstår inte varför ni slösar tid med att skälla på någon tydligen är seriös med sin musik. Om ni la mer tid på att göra musik än att hänga här och bli upprörda så kanske ni också kunde komma nån vart...

Tack Mingus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Själv är jag medlem på ett annat forum där jag är mer aktiv och jag kan säga att jag kommit i kontakt med en hel del grymma producenter/mixare där.

Vilket forum är det? Där vill ju jag oxå hänga...:rolleyes:

www.lunarstorm.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det märks ju i en sån här tråd att forumet består av 99% hobbynissar. Dom som verkligen är professionella har snabbt slutat skriva när dom har märkt av hur mycket barnen på forumet tror att dom kan. Det är liksom ingen idé att diskutera musik med en 18-åring som tror att han kan allt.

Jag förstår inte varför vissa på forumet får en sån enorm byxångest när en tjej som Lady Songbird, som verkligen har jobbat professionellt i några år presenterar sig & söker folk att samarbeta med.

Ja, kunde inte sagt det bättre själv. Förstår inte varför ni slösar tid med att skälla på någon tydligen är seriös med sin musik. Om ni la mer tid på att göra musik än att hänga här och bli upprörda så kanske ni också kunde komma nån vart...

Tack Mingus.

Mega WORD på er....

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag medlem på ett annat forum där jag är mer aktiv och jag kan säga att jag kommit i kontakt med en hel del grymma producenter/mixare där.

Vilket forum är det? Där vill ju jag oxå hänga...:rolleyes:

Är det tillåtet att göra reklam för ett annat forum?? Men skitsamma, gå in på www.prosoundweb.com så registrerar ni er. På startsidan måste ni välja forum där uppe i menyerna som kommer upp, sen kan ni välja nåt forum där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är väl mest att detta är ett forum för just hobby-nissar! Säger man att man inte är intresserad av hobby-nissar är det detsamma som att man inte är

intresserad av att sammarbeta med ngn på detta forum! Hej, jag vill inte sammarbeta med ngn på detta forum! Om du är intresserad så hör (inte) av dig... typ :rolleyes:!

Dock, hon kan faktiskt vara hur trevlig somhelst, och hur duktig somhelst! Men lite underligt att inte alls bifoga ngn form av "röst-prov"!

Hobby-nissen kan ju faktiskt dessutom (teoretiskt) vara hur proffsig och begåvad somhelst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar va elaka ni är mot henne. När jag läste hennes annons så skrattade jag till en början, men sen tänkte jag om. Hon kanske är väldigt duktig sångerska och det här är hennes sätt att marknadsföra sig på, vem vet ifall det finns någon producent som verkligen är bra och blir lite intresserad, det kan ju leda var som helst. Jag är avundsjuk på hennes attityd och sätt faktiskt. Önskar att jag kunde skriva en sån annons. Go girl!!!

Är du avundsjuk på nån som skriver en "annons" som inte går hem?

Viktor.

Det hade varit en ära för dig att få jobba med en sångerska av den kvalitet som Lady Songbird förmodligen är.

Hade du varit en professionell producent med grymt material så hade en sån här "annons" varit guld värd för dig.

Duktiga sångerskor finns det gott om, jag tvivlar inte på att inte Lady Songbird är bra, men jag tror nog att jag känner sångerskor som håller minst lika hög klass som hon gör...

Så en ära vet jag inte om det skulle vara, jag umgås hellre med folk som är någesånär ödmjuka...

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar va elaka ni är mot henne. När jag läste hennes annons så skrattade jag till en början, men sen tänkte jag om. Hon kanske är väldigt duktig sångerska och det här är hennes sätt att marknadsföra sig på, vem vet ifall det finns någon producent som verkligen är bra och blir lite intresserad, det kan ju leda var som helst. Jag är avundsjuk på hennes attityd och sätt faktiskt. Önskar att jag kunde skriva en sån annons. Go girl!!!

Är du avundsjuk på nån som skriver en "annons" som inte går hem?

Viktor.

Det hade varit en ära för dig att få jobba med en sångerska av den kvalitet som Lady Songbird förmodligen är.

Hade du varit en professionell producent med grymt material så hade en sån här "annons" varit guld värd för dig.

Duktiga sångerskor finns det gott om, jag tvivlar inte på att inte Lady Songbird är bra, men jag tror nog att jag känner sångerskor som håller minst lika hög klass som hon gör...

Så en ära vet jag inte om det skulle vara, jag umgås hellre med folk som är någesånär ödmjuka...

.Viktor

Bra sagt!

Ödmjukhet är A och O....

Som sagt, det finns hur många duktiga sångerskor som helst (nästan).

Med detta säger jag inte att damen i fråga ej är ödmjuk, då jag inte tyckte det hon skrev pekade varken på bu eller bä i den frågan....men ändå.... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Oj oj oj, det här var ingen rolig historia.

Den svenska jantelagen vettu...man får inte visa att man tror att man är duktig. Vad är ödmjukhet? I Sverige verkar det vara typ att man hela tiden måsta hålla tillbaka även när man vet/kan. Som när man är helt 100% på nånting så öppnar man ofta upp en mening i Sverige med: Nä jag vet inte men jag tror att bla bla bla...

Att vara självsäker är ett attityds problem i gamla Svedala, och såna människor ska minnsann få veta att det är helt oacceptablet. Detta fostras man till redan som 7 åring när man kliver in i skol-livet. Synd. Man får en inbyggd rädsla för att visa vad man kan. Man kan väl vara ödmjuk även fast man är självsäker.

Jag känner inte LadySongbird och hon kanske är jätte trevlig eller jätte dryg, men jag ser inga problem i att hon känner att hon ligger på en högre nivå än att behöva samarbeta med en hobbynisse. Samtidigt som jag vill påpeka att det finns hobbynissar där ute som har mycket och ge vilket skulle kunna vara mycket lyckosamt för henne. Allt är ju "in the end of the day" en kombination av talang, tajming och tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj, det här var ingen rolig historia.

Den svenska jantelagen vettu...man får inte visa att man tror att man är duktig. Vad är ödmjukhet? I Sverige verkar det vara typ att man hela tiden måsta hålla tillbaka även när man vet/kan. Som när man är helt 100% på nånting så öppnar man ofta upp en mening i Sverige med: Nä jag vet inte men jag tror att bla bla bla...

Att vara självsäker är ett attityds problem i gamla Svedala, och såna människor ska minnsann få veta att det är helt oacceptablet. Detta fostras man till redan som 7 åring när man kliver in i skol-livet. Synd. Man får en inbyggd rädsla för att visa vad man kan. Man kan väl vara ödmjuk även fast man är självsäker.

Jag känner inte LadySongbird och hon kanske är jätte trevlig eller jätte dryg, men jag ser inga problem i att hon känner att hon ligger på en högre nivå än att behöva samarbeta med en hobbynisse. Samtidigt som jag vill påpeka att det finns hobbynissar där ute som har mycket och ge vilket skulle kunna vara mycket lyckosamt för henne. Allt är ju "in the end of the day" en kombination av talang, tajming och tur.

Håller med dig....därav mitt tillägg om att hennes text inte visa på att hon varken är ödmjuk eller ej. Men så kanske du inte refererade till det jag skrev heller... 🥰

Självförtroende och ödmjukhet går med fördel hand i hand....men faktum kvarstår....det är, i alla fall i mitt tycke, viktigt att kunna arbeta med ödmjuka människor.... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Oj oj oj, det här var ingen rolig historia.

Den svenska jantelagen vettu...man får inte visa att man tror att man är duktig. Vad är ödmjukhet? I Sverige verkar det vara typ att man hela tiden måsta hålla tillbaka även när man vet/kan. Som när man är helt 100% på nånting så öppnar man ofta upp en mening i Sverige med: Nä jag vet inte men jag tror att bla bla bla...

Att vara självsäker är ett attityds problem i gamla Svedala, och såna människor ska minnsann få veta att det är helt oacceptablet. Detta fostras man till redan som 7 åring när man kliver in i skol-livet. Synd. Man får en inbyggd rädsla för att visa vad man kan. Man kan väl vara ödmjuk även fast man är självsäker.

Jag känner inte LadySongbird och hon kanske är jätte trevlig eller jätte dryg, men jag ser inga problem i att hon känner att hon ligger på en högre nivå än att behöva samarbeta med en hobbynisse. Samtidigt som jag vill påpeka att det finns hobbynissar där ute som har mycket och ge vilket skulle kunna vara mycket lyckosamt för henne. Allt är ju "in the end of the day" en kombination av talang, tajming och tur.

Håller med dig....därav mitt tillägg om att hennes text inte visa på att hon varken är ödmjuk eller ej. Men så kanske du inte refererade till det jag skrev heller... 🙂

Självförtroende och ödmjukhet går med fördel hand i hand....men faktum kvarstår....det är, i alla fall i mitt tycke, viktigt att kunna arbeta med ödmjuka människor.... 🙂

Absolut! ödmjukhet är ett måste i ett lyckat samarbete. Du har helt rätt.

Nej jag refererade inte till ditt inlägg och jag beklagar att jag upprepade de du redan sagt. Sorry! Jag vet inte, men jag tror det kan vara så att jag gjorde ett misstag. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...