Jump to content
Annons

Varför Pro Tools? Varför inte...


Omni

Recommended Posts

Tjenahej! 😠

Jag är nyfiken på varför ni valde Pro Tools.

Vad är bra och vad är obra med programmet?

Kör ni på Mac eller PC?

Hört ett rykte om ett snart kommande PT Le med 48 kanaler mot dagens 32...

Någon som vet något om detta?

Adios Amigos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enkelt och kort: därför. :-)

Varför vill du veta?

Dvs: om du skriver varför du vill veta varför vi som använder oss av PT till vardags har valt just PT så får du lättare svar.

Är du i valet och kvalet mellan olika applikationer?

Har du hört talas om PT och vill veta om "allt" stämmer?

Vad skulle du vilja använda PT till i så fall?

Musik? Film? Radio?

Det mesta är bra med programmet (egentligen kommer jag inte på något som är dåligt med PT, men jag skriver "det mesta", vi är ju i sverige . . . ) :rolleyes: ; tillräckligt bra för att jag ska använda den till att spela in och mixa musik på samt ljudlägga filmer.

Ja ryktet stämmer. 48 kanaler kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på varför ni valde Pro Tools.

Vad är bra och vad är obra med programmet?

Kör ni på Mac eller PC?

Ärligt talat, för att det är så gott som standard i studiovärlden.

Det är riktigt stabilt, avancerade funktioner och ändå "får du det gratis" om du köper Digidesigns ljudkort/interface.

Vad är bra? Samma saker jag just nämnde.

Vad är mindre bra med programmet? Tja, jag tycker inte att programmet är lika snabbjobbat som en del andra program. Men smaken är som baken. En del föredrar interfacet i FL Studio, en del föredrar Digital Performer.

Jag kör PC i hemstudion, och Mac på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Måste fråga er här som kan. Tycker det är samtidigt lite onödigt att skapa en ny tråd bara för att liksom.

Är Pro Tools en programvara som man kan använda till tex EMU1820 kort som jag har eller är det ett helt system? Tycker nämligen programet är mycket lättjobbat. Har ifs bara hunnit sitta med det i några bra timmar men gilalr det skarpt!

Sitter just nu med Cubase vst 5.1 och känner att det inte riktigt är såpass enkelt att jobba med det.

Skulle vilja mixtra lite mer med ljud och gå in i dem lite grundligare för att experimentera med effekter osv. Och såklart kunna spela in hela pop/rock sättningar.

Om jag är helt ute och velar så är det bäst ni säger till mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Pro Tools en programvara som man kan använda till tex EMU1820 kort som jag har eller är det ett helt system?

Både och ... (nästan) 🤪

Om man väljer att jobba med Digidesign's hårdvara så ja, man köper alltså hårdvara och mjukvaran ihop som ett system.

Ett annat alternativ är om man använder sig av M-Audios hårdvara, då kan man köpa till M-Powered som är den dedikerade Pro Tools version för just M-Audio korten. Så, svaret på din fråga är: Varken Pro Tools LE (för digi) eller Pro Tools M-Powered (för m-audio) fungerar med ditt EMU kort...

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...