Jump to content
Annons

Train


Recommended Posts

Annons

Bra låt och riktigt bra röst!

Gillar dock inte inte mixen på rösten, hade velat ha en brummig men tydlig "kjellvander-mix" som ligger över gitarrerna, istället för att gömma sig bakom.

Men själva låten var riktigt bra!

Vart bor du nånstans? Vore grymt att spela lite.

MVH Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och riktigt bra röst!

Gillar dock inte inte mixen på rösten, hade velat ha en brummig men tydlig "kjellvander-mix" som ligger över gitarrerna, istället för att gömma sig bakom.

Men själva låten var riktigt bra!

Vart bor du nånstans? Vore grymt att spela lite.

MVH Martin

Jag bor i Lund jag. Så att jag gör.

Tack för the feedback.

Hör av dig (här) om du bor i närheten av Lund och vill lira.

EDIT: såg nu att du visst bodde i stockholm, så lirandet kan vi nog glömma 😆

rock on i alla fall 😱

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det här, sång och instrumentering är dock inte riktigt i samklang. Dom är fina var för sej, men det känns som kompet kör sitt eget race och följer inte vokalisten som egentligen är solisten. Kanske det bara är en volymfråga. Sången känns mycket känsligare i sitt uttryck än kompgitarren som spelar exakt och felfritt som om det vore hämtat från ett automatkomp. Kan inte ens om jag blundar få det till att sångaren spelar på gitarren samtidigt. Ta det som konstruktiv kritik för låt och sång faller helt i min smak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl hård kompressor på masterregeln. Det pumpar lite och gain åker upp en hel del såfort ak.gitarren tar ett break.

Men det är en petitess, för...

Låten är riktigt skön! Passande arr & sound. Passande röst.

Jag vill höra mer! 😆

EDIT: Eller du har kanske lagt upp fler demos? Måste kika efter nu... 😆

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer in med de andra, riktigt bra låt och skön röst!

Instrumentationen kunde kanske varit lite roligare, jag sitter och väntar på att en virvelkagge ska komma smygande för att explodera i ett fullt komp. Men den funkar såhär med. Sologitarren blir dock nästan lite irriterande när den ligger där hela tiden och egentligen inte tillför något merän då och då.

Hursomhelst är detta det bästa jag hört här på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all feedback.

Det är lite mycket kompression kan jag också tycka, men det är ju så jädra svårt att låta bli. 🙁

Gitarren är lite stel i förhållande till sången, och visst skulle lite trummor sitta fint.

Får se om man kan få till det bättre i kommande alster.

Trummor är dock uteslutet. Det är för mycket jobb för en latmask som jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Najeee är lite ambivalent till detta. Tycker inte att arrangemanget håller. Det låter inte tillräckligt intressant för att jag skall orka hålla i. Gitarrerna låter lite för olika i stil och ljud för att de skall passa ihop. Hela mixen skulle nog må bättre av ett föriktigt reverb. Det blir för torrt helt enkelt.

Annars finns det helt klart en potential både i låten och i din röst. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Najeee är lite ambivalent till detta. Tycker inte att arrangemanget håller. Det låter inte tillräckligt intressant för att jag skall orka hålla i. Gitarrerna låter lite för olika i stil och ljud för att de skall passa ihop. Hela mixen skulle nog må bättre av ett föriktigt reverb. Det blir för torrt helt enkelt.

Annars finns det helt klart en potential både i låten och i din röst. 🙁

Jag har medvetet undvikit reverb så mycket som möjligt, men jag kanske får omvärdera det lite.

Låten är tänkt att vara lite svårlyssnad, d v s inte direkt nåt man hugger tag i p g a melodin etc. Men den ska ju inte vara nåt man somnar till heller. Lite av en balansgång det där. Vad är det som gör att det blir ointressant? När i låten tröttnar du?

Tack för kommentarerna.

Ingen som har kommentarer på texten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är bra. Dock är sången mindre kul i denna mix. Skulle satsa mer på en mer sång med mer tryck (panad mer i mitten). Du kan mer. Mer tryck och arg känsla i sången. Lägg på ny sång kan det bli riktigt bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror vi har olika influenser.

Sången kan säkerligen bli bättre, men jag skulle nog inte vilja gå åt arg-hållet.

Tack för synpunkterna dock, dom kommer alltid till nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klar potential! På många sätt låter det riktigt bra. Bara att det kan låta bättre.

Men oj vad jag gillar den tuggande kompgitarren som kommer in vid 2:12. Helt rätt ljud helt rätt spelad. Men men, vart försvann den så fort?

Rösten är skönt viskande och intressant att lyssna på.

Håller med mtornros om att rösten borde komma fram lite mer. Håller även med 91:an om att det behövs ett känsligare spelat komp.

Elgitarren till höger gör alldeles för mycket. Det får gärna vara enkla grejer som "duiing-whaa" men ligg kvar eller ta paus, men inte "duiing-whaa" "duiing-whaa" "duiing-whaa" "duiing-whaa" och "duiing-whaa" in i sången. Då blir den enkla grejen störande och ointressant.

Emellanåt lite för mycket smågrejer som händer lite här och där men som inte skapar ett sammanhang. Tänker då främst på vad som händer på (el)gitarrerna. Som t.ex. ovan.

Tveksam till de enstaka slagen på tamburin i början.

Tycker inte att det skall till något fullt trumkomp. Håll det sparsamt och enkelt och absolut inga pop-trummor varken i stil eller sound.

Jag skulle kunna tänka mig lite försiktig orgel eller dragspel till det här och dra ner på antalet gitarrer.

Slutligen igen, jag gillar den ... vill verkligen höra mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...