Jump to content
Annons

Min bärbara har bara lagt av..


Tokas

Recommended Posts

Tjena!

Har lite problem som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med..

Det är så att min bärbara dator (HP compaq nx5000) bara har lagt av.

Jag använde den i morse utan problem, men nu när jag skulle starta den så funkar den inte.

När jag trycker på "på-knappen" så hör jag att fläktar och sånt går igång och att den laddar, men ingenting händer på skärmen, den är helt död. Och inga knappar lyser heller.

Och när jag pluggar in strömsladden till datorn så blinkar inte "laddar-lampan" som den alltid gjort innan..

Är det någon som vet hur jag ska gå till väga?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Wheels (oregistrerad)

Åhh... Grattis du har ett våffelgärn!!!

Nä då...Du kan ju alltid slänga in en recovery skiva och kolla om den vaknar till liv.

Eller ominstallera XP...

Jag känner igen problemet sen tidigare och formaterade...

Det hade "fuckat" sig med drivrutinet till grafiken.

Testa att starta i felsäkert läge oxå....(om du kommer in i menyn)

Om inget fungerar så är det dax att kolla om garantin fortfarande gäller hos säljaren eller kanske tillverkaren...

Lycka till!!

Återkom gärna om du löser det och skriv hur det löste sig...Alltid intressant!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Ett tips som jag fick av data supporten på ett företag som jobbade på när jag fick ett liknade problem var att stänga av datorn dra ur sladden och ta bort batteriet låt det vara så ett tag sätt tebax batteriet koppla på strömen och pröva.

Fungerade för mig då

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips som jag fick av data supporten på ett företag som jobbade på när jag fick ett liknade problem var att stänga av datorn dra ur sladden och ta bort batteriet låt det vara så ett tag sätt tebax batteriet koppla på strömen och pröva.

Fungerade för mig då

Word!