Jump to content
Annons

Ja mötte lassie


Sonnert

Recommended Posts

Min mamma har handlat ett handmålat fat av Mikael Persbrants mamma. 🙂

och inte nog med det...

Jag har dessutom jammat med Willie Craaford på Mosebacke efter stängningsdags. 🙂

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Min kompis pappa är trummis i the Boppers.

Min pappas kusins son är trummis i Hellacopters.

Jag har kissat bredvid Ola Salo på Debaser.

Då klubben Metropolis i sthlm lade ner så var jag på en efterfest där även Henrik Bergren befann sig (sångaren från Broder Daniel). Efter ett tag så kom en av hans polare fram till mig och mina vänner och frågade om vi hade någon kola (kokain) till Henrik Bergren. Han sa även att om Henrik inte fick någon kola så skulle han dra därifrån i protest. Lyckligtvis verkade det som att han fick tag på det genom någon annan för det slutade med att han spelade "Shoreline" solo med en gitarr nere vid vattnet på morgonkvisten.

En gång på Debaser så såg jag en flicka som påminde väldigt mycket om Sahara Hotnights vackra bassist Johanna Asplund. Eftersom ölen runnit genom strupen i flera timmar så gick jag fram och påpekade hur lik hon var Saharas bassist varpå hon svarade att det faktiskt var hon som spelade bas i just Sahara.

En kompis storebror delar replokal med Sahara Hotnights.

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när jag jobbade som städare och städade toaletter på en mässa, så kom Lasse Holmqvist ut från ett av dassen. Jag gick karskt in och upptäckte att jag var tvungen att dra ett par tag med borsten. Jag har m a o borstat bort Lasses bromsspår. 😆

edit:stavfel

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har träffat Claes i Galenskaparna, tjôtat med han som sjöng in "We are all the winners", Anne-Lie Rydé, Carola, Siw Malmqvist, Ulla Skoog, hon som spelar frun i "Tomten är far...", Kurt Olssons "Gudrun med triangeln", fått Ingvar Oldsberg att nästan dra ned en hel servis på Åhléns varuhus..., snackat musik och skivor med Tomas Di Leva, slagit Patrik Sjöberg i pingis, munhuggits med Totta Näslund, Kajsa Bergqvist innan hon träffade Måns, träffat trummisen i SOOL och snackat kommande konserter, och en drös till...

...sedan har jag skrivit autograf...också

...och känner Sveriges Lucia mycket väl...

🙂

DAT//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här kommer en handfull Lassies:

Jag har suttit och snackat med Elvis Costello & the Attractions i logen i Hunnebostrands Folketspark. EMA-killen frågade om vi ville komma in!! 🙂

Det var under den tiden han (Elvis, inte EMA-killen) brukade kasta tegelstenar på närgångna journalister. En polare (Stefan Livh, Rally) jobbade på lokalradion i Göteborg och hade med sig bärbar intervjuutrustning i väskan in i logen men vågade inte ta fram den 😆

Mina barns mor har druckit champange med Stenmark!

Jag har stött på hans dåvarande frus syster!

Peter LeMarc har frågat mig om vi skulle byta band!

Jag blev uppraggad 🙁🙁 av Mona Seilitz på filmgalan!

Per Myrberg har åkt i min Rover!

Jag har pratat bilköp via en tredje person i telefon med Ingvar Hirdvall.

Och min nuvarande kvinna har fått en puss av Erland Josefsson.

Och, håll i er, en omvänd Lassie:

Jag var den döde maken "Axel" till servitrisen i tv-serien Saltön och medverkar på kort i några scener!! 😲

Det får råcka så länge... 😉😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ja, just det.

Jag har åkt privatplan med Brolle Jr också.

Det var han som körde planet. Eftersom han är enormt flygräddd så bad piloten honom att ta över spakarna, det skulle tydligen kännas bättre då.

För honom kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav en demo en gång till Nick Cave med mina låtar och som han ytterst vänligt lovade att lyssna på. Så nu vet ni varifrån han fått sin inspiration de sista 15 åren..... 😛

PS!

Jag väntar fortfarande på att han ska höra av sig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har repat i samma replokal som Ratata och Sang Tumb och Kitchen och the Plastic Spoons för länge sedan i Stockholm. Sprungit på klubbar där Lustans Lakejer sprang på. Har varit i den studion som Heavy Load repade i. Brukar se Måns Herngren och Felix Herngren i trakterna där jag bor. Har också sett Lasse Berghagen, Gösta Ekman handlat på Konsum, Lena Ph, Orup som varit på bolaget. Sommarjobbat på posten samtidigt med DiLeva. Har träffat Yngwie Malmsteen vid flera tillfällen innan han stack till USA och lirat gura med honom på Soundside, och träffat trummisen i Rising Force, Masen. Rising Force hade då en replokal i Zinkensdam i Stockholm. Brosan har spelat orgel med Dag Vad och varit med i Archemedes Badkar med Per Cussion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då en förfärlig massa "riktiga" Lassies här 😆

Ok då, jag har tagit en pilsner med John Mayall.

Du skojar. Det slår min Manfred Mannsautograf med hästlängder! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett The Sweet på konserhuset 1974. Såg dom knalla till limon i platådojjor

(så j-vla coolt). Har sett Simple Minds 1980 på Underground, och 1982 på konserhuset. Kiss + Iron Maiden på Eriksdalshallen 1980. Har sett Ramones vid Hornstull 1979. Var med när The Boppers och Noise vann rocktälvingen i Hornstull och fick skivkontrakt. Rainbow med Reperbahn som förband på Hovet 1979. Jethro Tull på Hovet 1979. Dead Kennedys på Underground 1980. Runaways på Göta Lejon och Gröna lund. Sett Ebba Grön och Dag Vag, Eldkvarn många många gånger. Och så har jag sett Kraftwerk... 😆

Brollan är ännu värre, han såg Led Zeppelin 1970 och Black Sabbath 1971, och den berömda Bob Marley konserten på Gröna Lund.

Mera gigreview än jag möte lassie.

Link to comment
Dela på andra sajter

min kompis såg tuva novotny för många många år sedan när hon va med i skilda världar.

han stirrade så mkt att han inte märkte att han gick rakt mot en lyktstolpe.

PANG! han ramlade omkull, tuva garvade

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...