Jump to content
Annons

Kraftiga begränsningar!


Altzi

Recommended Posts

44 gäster, 40 medlemmar 2 anonyma medlemmar

Så borde det inte se ut, visst man kan sitta vid en jobbdator och glömt logga in men hade det varit större begränsningar, så tror jag fler hade loggat in/blivit medlemmar. 😠

T.ex max 30s lyssning på demolåtar t.ex (förutsatt att dom finns på studios server) eller nåt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan nog hålla med om att man borde begränsa "gästen" access. Man ska ju ha något mervärde när man är medlem. Eller? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter onödigt och kommer antagligen bara resultera i några tusen nollpostare.

Kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter onödigt och kommer antagligen bara resultera i några tusen nollpostare.

Kanske...

...men Olsberg & co kan peka på att de har fler medlemmar då de tex ska sälja in banners till forumet! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå medlem.

Undrade i en annan tråd om vad som är skillnaden på nykomling, medlem och veteran.

Skillnaden är visserligen uppenbar till namnet men vad är det som gör vem till vad. Det står nykomling på mig men har varit "medlem" längre än vissa som har titeln medlem...etc

Måste fråga nu när det togs upp om medlem, gäst etc...

Är det antal inlägg, kunskap inom området...vad?

Berätta gärna för en undrande själ 😆

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå medlem.

Undrade i en annan tråd om vad som är skillnaden på nykomling, medlem och veteran.

Skillnaden är visserligen uppenbar till namnet men vad är det som gör vem till vad. Det står nykomling på mig men har varit "medlem" längre än vissa som har titeln medlem...etc

Måste fråga nu när det togs upp om medlem, gäst etc...

Är det antal inlägg, kunskap inom området...vad?

Berätta gärna för en undrande själ 😆

Mvh

Roger

Oops såg nu att jag (förmodligen idag 😆 ) fått titeln medlem, men undran kvarstår.

Vad skiljer oss åt...?

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tror att många är lite halvrädda för är s.k 'leachers', som bara hänger här och drar ner våra osignade verk och säger sig ha gjort dem själva. Det skulle inte förvåna mig om det finns sånt folk som gör detta, har varit med om det på GP (generoproject) Men begränsningar på 'gäster' håller jag med om, tycker inte att de har i demosektionen att göra då demosektionen är till för (vad jag anser det) att medlemmarna ska ge varandra konstruktiv feedback och hjälpa varandra att skapa bättre musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tror att många är lite halvrädda för är s.k 'leachers', som bara hänger här och drar ner våra osignade verk och säger sig ha gjort dem själva. Det skulle inte förvåna mig om det finns sånt folk som gör detta, har varit med om det på GP (generoproject) Men begränsningar på 'gäster' håller jag med om, tycker inte att de har i demosektionen att göra då demosektionen är till för (vad jag anser det) att medlemmarna ska ge varandra konstruktiv feedback och hjälpa varandra att skapa bättre musik.

Där har du en poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Poängen som Djhex har är jag helt med på samtidigt som jag tycker att demosektionen borde vara för de som faktiskt på ett eller annat sätt vill seriöst sätt ge/få feedback på det de gör och försöker lära sig/kan...

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tror att många är lite halvrädda för är s.k 'leachers', som bara hänger här och drar ner våra osignade verk och säger sig ha gjort dem själva. Det skulle inte förvåna mig om det finns sånt folk som gör detta, har varit med om det på GP (generoproject) Men begränsningar på 'gäster' håller jag med om, tycker inte att de har i demosektionen att göra då demosektionen är till för (vad jag anser det) att medlemmarna ska ge varandra konstruktiv feedback och hjälpa varandra att skapa bättre musik.

Mmm... tror att många vill kunna lägga upp skisser, tester och rena läroprojekt för att få och ge kritik, tips och råd utan att det tankas av folk som uppfattar det som "färdig musik", eller av illasinnade lowlifes som är ute efter att "låna" idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tror att många är lite halvrädda för är s.k 'leachers', som bara hänger här och drar ner våra osignade verk och säger sig ha gjort dem själva. Det skulle inte förvåna mig om det finns sånt folk som gör detta, har varit med om det på GP (generoproject) Men begränsningar på 'gäster' håller jag med om, tycker inte att de har i demosektionen att göra då demosektionen är till för (vad jag anser det) att medlemmarna ska ge varandra konstruktiv feedback och hjälpa varandra att skapa bättre musik.

Mmm... tror att många vill kunna lägga upp skisser, tester och rena läroprojekt för att få och ge kritik, tips och råd utan att det tankas av folk som uppfattar det som "färdig musik", eller av illasinnade lowlifes som är ute efter att "låna" idéer.

Det är väl inte direkt svårt att registrera sig och göra samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå medlem.

Undrade i en annan tråd om vad som är skillnaden på nykomling, medlem och veteran.

Skillnaden är visserligen uppenbar till namnet men vad är det som gör vem till vad. Det står nykomling på mig men har varit "medlem" längre än vissa som har titeln medlem...etc

Måste fråga nu när det togs upp om medlem, gäst etc...

Är det antal inlägg, kunskap inom området...vad?

Berätta gärna för en undrande själ 😱

Mvh

Roger

Det är antalet inlägg som avgör saken i dagsläget. Har inte siffrorna framma just nu dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte rösta om saken då? Olsberg kanske kan slänga upp ett formulär på första sidan så får vi se vad alla de andra medlemmarna som inte skrivit här tycker.

Jag röstar iallafall för att det endasts ska vara för medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå medlem.

Undrade i en annan tråd om vad som är skillnaden på nykomling, medlem och veteran.

Skillnaden är visserligen uppenbar till namnet men vad är det som gör vem till vad. Det står nykomling på mig men har varit "medlem" längre än vissa som har titeln medlem...etc

Måste fråga nu när det togs upp om medlem, gäst etc...

Är det antal inlägg, kunskap inom området...vad?

Berätta gärna för en undrande själ  😄

Mvh

Roger

Det är antalet inlägg som avgör saken i dagsläget. Har inte siffrorna framma just nu dock.

Jag tror att det är:

0 - 99: nybörjare

100 - 999: medlem

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

T.ex max 30s lyssning på demolåtar t.ex (förutsatt att dom finns på studios server) eller nåt annat.

Fast många registrerade medlemar kan ju inte ens lyssna en sekund. ( Fortfarande jättearg för det 😠 )

Vore bättre "Studio" la sin energi på det istället för mer begränsningar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

0 - 99: nybörjare

100 - 999: medlem

Du missade en:

8000+: Claes

😠

/Majken

😄

Just det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog

0+ nybörjare

20+ medlem

1000+ veteran

Jag vill minnas att det ändrades: 100 = medlem. Men det är ju bara att kolla upp! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

T.ex max 30s lyssning på demolåtar t.ex (förutsatt att dom finns på studios server) eller nåt annat.

Fast många registrerade medlemar kan ju inte ens lyssna en sekund. ( Fortfarande jättearg för det 😆 )

Vore bättre "Studio" la sin energi på det istället för mer begränsningar. 😏

Det handlar ju också om vad administratörerna vill prioritera. Båda två punkterna berör ju oss som medlemmar, självklart tycker jag så som du att högsta prioritet borde vara att komma på en lösning till alla de som använder norton internet security 2004, så att de inte ska lidaf ör att de använder det program de gör. Och självklart är jag ju för ett förslag om begränsningar som du kan läsa om varför i mitt föregående inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...