Jump to content
Annons

IRL i Stockholm


Pellesnusk

Recommended Posts

Ojoj va sugen jag blir... 😏

Får se om jag orkar cykla upp till Sthlm... beror på om jag får låna mammas cykel eller ej... 😉

Cykla är bra.

mm... och ekonomiskt, samt miljövänligt!

Hur dax o vad kommer hända ungefär. Eftersom jag inte har passerat 18 så gissar jag att jag inte kan delta om det är på nån pub eller så... 😉

Så då spelar det ingen roll om jag får låna mammas cykel eller ej... 🙁

illa... du fyller 18 år 12/8 eller?

Nä 17 🙁

Jag är en liten plutt...

Hehe... en liten plutt? Du hinner vara "en stor plutt" också, oroa dig inte. Jag är 26 och känner mig ibland riktigt gammal. 🙂

Ok 😉 Då vet jag vad jag har att vänta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 406
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

om jag ska komma får jag fan ta och lära känna lite folk här innan.  skulle vara skumt om ingen vet vem jag är och jag har ingen aning om vilka ni är!

HEJ!

jag heter micke!

kramar,

~ fårs

edit: fast med några öl i magen brukar det gå att göra nya bekantskaper ganska snabbt.

Klart du ska komma!

Nu är vi 10 glada gossar som ska ses på lite öl:

Pellesnusk

Pazo

mornel

Vacum

Phobos

Sounden

Majken

Lavrell

SyntaxError

force_fED

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur stort är Carmen igentligen? 🙂

Ifall männen från söder kommer så blir vi ju ett par stycken minst sagt 😆

Om vi ska dit ett stort gäng på en fredag så måste vi nog vara där vid sjutiden.

Om vi vill sitta ner alltså...

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kommer söderfolket också? 🥰

Fan va nice 🥰

Blir nog svårt att organisera.

Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer söderfolket också? 😏

Fan va nice 😄

Blir nog svårt att organisera.

Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

hhaa... Du kan ju iaf ta och komma upp! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Det vore fett om du kom hit också! Kom igen!

Vi kan byta ställe till något längst röda linjen så kanske du känner dig hemma! Pizzeria Corall i Sätra Centrum är fortfarande going strong! 😳

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Det vore fett om du kom hit också! Kom igen!

Vi kan byta ställe till något längst röda linjen så kanske du känner dig hemma! Pizzeria Corall i Sätra Centrum är fortfarande going strong! :rolleyes:

Ja förfan!

Eller "Restaurang Douglas" i Skärholmen Centrum

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Det vore fett om du kom hit också! Kom igen!

Vi kan byta ställe till något längst röda linjen så kanske du känner dig hemma! Pizzeria Corall i Sätra Centrum är fortfarande going strong! 🥰

Ja förfan!

Eller "Restaurang Douglas" i Skärholmen Centrum

yeah! 🙂

skärharlem is da shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Det vore fett om du kom hit också! Kom igen!

Vi kan byta ställe till något längst röda linjen så kanske du känner dig hemma! Pizzeria Corall i Sätra Centrum är fortfarande going strong! 🥰

Ja förfan!

Eller "Restaurang Douglas" i Skärholmen Centrum

yeah! 🙂

skärharlem is da shit!

Som fan.

Fast jag är från grannstationen - Vårbronx.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...eh...med risk för att låta tråkig och öl i all ära men dessa IRL...hur organiserat är det? jag menar....ses man bara och snackar och dricker öl eller har ngn typ en ordförenderoll? (eller moderator kanske det heter här 😆 )

det låter hursomhelst rätt trevligt och jag e lite småsugen

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det hade varit jävvligt kul.

Jag har et gäng ex i STHLM som jag nog kan sova hos också.

& mamma och pappa bor ju kvar. & brorsan.

Fast förmodligen får vi stanna i rapsen, där vi trivs allra, allra bäst.

Det vore fett om du kom hit också! Kom igen!

Vi kan byta ställe till något längst röda linjen så kanske du känner dig hemma! Pizzeria Corall i Sätra Centrum är fortfarande going strong! 😆

Ja förfan!

Eller "Restaurang Douglas" i Skärholmen Centrum

yeah! 😆

skärharlem is da shit!

Som fan.

Fast jag är från grannstationen - Vårbronx.

Eller Karaoke på Caledonian Inn i Bandhagen!

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...eh...med risk för att låta tråkig och öl i all ära men dessa IRL...hur organiserat är det? jag menar....ses man bara och snackar och dricker öl eller har ngn typ en ordförenderoll? (eller moderator kanske det heter här 😆 )

det låter hursomhelst rätt trevligt och jag e lite småsugen

Totalt o-origaniserat får vi väl hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...eh...med risk för att låta tråkig och öl i all ära men dessa IRL...hur organiserat är det? jag menar....ses man bara och snackar och dricker öl eller har ngn typ en ordförenderoll? (eller moderator kanske det heter här 😆 )

det låter hursomhelst rätt trevligt och jag e lite småsugen

Man kommer Man träffas man dricker man har roligt...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...eh...med risk för att låta tråkig och öl i all ära men dessa IRL...hur organiserat är det? jag menar....ses man bara och snackar och dricker öl eller har ngn typ en ordförenderoll?

Vi brukar köra våra IRL i form av ett formellt möte där alla röstar om de bästa trådarna under året, och sen är det dessa topics som gäller under kvällen. Man får absolut inte prata om någonting utanför agendan. Det har Olsberg sagt. Och Neko skriver protokoll.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...eh...med risk för att låta tråkig och öl i all ära men dessa IRL...hur organiserat är det? jag menar....ses man bara och snackar och dricker öl eller har ngn typ en ordförenderoll? (eller moderator kanske det heter här 😄 )

det låter hursomhelst rätt trevligt och jag e lite småsugen

Det enda som är organsierat är tid och plats, sedan är det fritt fram att äta och dricka vad man vill, prata om vad man vill och gå hem när man vill! Som en vanlig skön kväll med polarna.....förutom att dom flesta av oss aldrig träffats tidigare.

Klart som fan du ska med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi brukar köra våra IRL i form av ett formellt möte där alla röstar om de bästa trådarna under året, och sen är det dessa topics som gäller under kvällen. Man får absolut inte prata om någonting utanför agendan. Det har Olsberg sagt. Och Neko skriver protokoll.

Typiskt ni skåningar att ta så allvarligt på allting. Här i Stockholm är vi mer laidback och anarkistiska och låter ordet vara fritt mest hela kvällen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I hate to be the partypooper, men varför är alla musiker så förtjusta i uppenbart supersunkiga ställen som Carmen?

För mig som som hel och ren och relativt normal svensk medborgare är denna faibless för ölschapp, irländska pubar och andra sunkiga hak helt obegriplig.

Vad är det mysiga med inredning från 80-talet och fulla snubbar iförda hockeytröjor?

(Sådärja, nu väntar jag bara på inläggen som hävdar att jag är en elitistisk snobb.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars ryktas det om att ett företag i musikutbildningsbranschen ska ha något slags festligheter just denna dag, någonstans på Söder...

EDIT: Ser nu att Majken tänkt komma... du vet väl att vi skickar till tryck den dagen? Nu ser du till att lämna alla dina artiklar i god tid, annars blir det inget festande för din del! 😉

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

I hate to be the partypooper, men varför är alla musiker så förtjusta i uppenbart supersunkiga ställen som Carmen?

För mig som som hel och ren och relativt normal svensk medborgare är denna faibless för ölschapp, irländska pubar och andra sunkiga hak helt obegriplig.

Vad är det mysiga med inredning från 80-talet och fulla snubbar iförda hockeytröjor?

(Sådärja, nu väntar jag bara på inläggen som hävdar att jag är en elitistisk snobb.)

Du är en elitistisk fåntratt. Och snobb.

Happy?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I hate to be the partypooper, men varför är alla musiker så förtjusta i uppenbart supersunkiga ställen som Carmen?

För mig som som hel och ren och relativt normal svensk medborgare är denna faibless för ölschapp, irländska pubar och andra sunkiga hak helt obegriplig.

Vad är det mysiga med inredning från 80-talet och fulla snubbar iförda hockeytröjor?

Blanda inte ihop sunkhak med irländska pubar! Sunkhak går man till då och då för att det är billigt, avslappnat, opretto och enkelt tillgängligt för alla oavsett inkomst eller ålder. Som typ nu när vi ska träfafs ett gäng studio-nördar mellan 20 och 30+, med allt från studiebidrag till feta årslöner på banken.

Irländska pubar är för förortsmänniskor med obefintlig stil och finess-faktor, hår i ansiktet och sunkig musiksmak.

Sedan är det ju såklart skoj att dricka 100-kronorsdrajjor på Grand också. Men kanske i ett annat sammanhang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...