Jump to content
Annons

Gitarrförstärkare


Dream Exp.

Recommended Posts

Har en gitarrförstärkare med ett 12" element som jag skall micka. Har tillgång till en SM 57:a, en SM 58:a, en rörbestyckad stormembranare och diverse sämre dynamiska mikrofoner. (Även ett set med trummickar: Två kondensator med små membran samt en dynamisk virvelmisck och tre pukmickar av Shure ej säker på vad de heter. Om det finns något fint trick med dessa)

Hur skulle ni micka förstärkaren? Allt från riktigt soft Cleant till riktigt grisig dist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sätt sm57 micken lite snett (ca 30 grader) riktad mitt mot högtalarpappen men riktad mot centrum på högtalaren.. ca 5~20 cm i från.. Sen använder du stormembransmicken ca 3~6 meter i från för att få med rumsakustik.. Blanda mellan dessa mickar i lagoma doser och njut ! 😄 Prova att flytta runt stormembranaren i rummet tills det låter bra..

Lite exempel eguitar_dist.jpg

Och så här nära kan man micka också

eguitar_sm57.jpg

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nog bara mickat med SM57an, dubbat gitarren och sedan dragit ut en dub till vänster och en till höger.

Det funkar finfint det också.. Men eftersom Dream exp har både Sm57 och en stormembransmic så ville jag ge tips på hur man får ut max av sina prylar 🙂

Men som sagt.. Less i more.. en ensam SM57 räcker också långt när man ska micka upp sina gitarriggar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

AndersL (oregistrerad)
Jag hade nog bara mickat med SM57an, dubbat gitarren och sedan dragit ut en dub till vänster och en till höger.

Det funkar finfint det också.. Men eftersom Dream exp har både Sm57 och en stormembransmic så ville jag ge tips på hur man får ut max av sina prylar 😕

Kör med en rumsmick också, så har du valmöjligheter vid mixningen sen. Funkar den inte är det ju bara att mute:a.

Akta dig för fasfel bara!

Lycka till!

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...