Jump to content
Annons

Inspelning med Audacity


v0peer

Recommended Posts

Hej!

Jag laddade ner Audacity häromdagen och tycker att det verkar vara ett ganska bra och enkelt program. Det var dock en sak som jag inte får riktigt kläm på.

Om jag vill spela in på ett specifikt spår, hur gör jag då? Så fort jag klickar på "recordknappen" så lägger ju datorn automatiskt till ett nytt spår och börjar spela in på det. Om jag redan har ett spår inlagt, hur gör jag då för att spela in på just det.

Tacksam för svar!

Mvh Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Var ställer man in så att man kan spela in från "line-in" och inte från mikrofonen.

Det gör du med fördel i ljudkortets mixer. Följ instruktionen i din andra tråd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fattade det sen. Ibland är jag så otålig och så att jag inte kommer på de mest simpla saker. Men är det någon som har en aning om vad man ska göra om kanalerna inte går ihop? Alltså om jag spelar in något på en kanal och sedan gör en ny, till exempel en stämma till leadsången så syncar de inte med varandra fast jag hör leadstämman när jag spelar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...