Jump to content
Annons

Hur gör man flera citat


martinm

Recommended Posts

Att anvÀnda ett citat, och dÄ fÄ med namn pÄ den man citerar samt tid, Àr ju inget problem.

Jag vill dÀremot veta hur man gör för att citera flera inlÀgg i en trÄd och dÄ ocksÄ fÄ med namnen samt tider. Alternativt att citera frÄn flera olika trÄdar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det gÄr till.

HjĂ€lp, snĂ€lla 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Linus, hur fÄr du med datumet om du citerar nÄgot frÄn en annan trÄd? LÀgger du in det manuellet eller finns det nÄgon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar pÄ citera i den andra trÄden.

Kladdar nÄt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istÀllet för att posta.

Sedan kör jag copy/paste pÄ komplett quote och postar i nÀsta trÄd istÀllet.

😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Att anvÀnda ett citat, och dÄ fÄ med namn pÄ den man citerar samt tid, Àr ju inget problem.

Jag vill dÀremot veta hur man gör för att citera flera inlÀgg i en trÄd och dÄ ocksÄ fÄ med namnen samt tider. Alternativt att citera frÄn flera olika trÄdar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det gÄr till.

HjĂ€lp, snĂ€lla 😕

Linus, hur fÄr du med datumet om du citerar nÄgot frÄn en annan trÄd? LÀgger du in det manuellet eller finns det nÄgon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar pÄ citera i den andra trÄden.

Kladdar nÄt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istÀllet för att posta.

Sedan kör jag copy/paste pÄ komplett quote och postar i nÀsta trÄd istÀllet.

🙂

OK!

Finns det nÄt annat sÀtt?

Edit: Fick det att funka, men lite rörigt var det đŸ˜Č

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

OK!

Finns det nÄt annat sÀtt?

Edit: Fick det att funka, men lite rörigt var det 😆

Nej, inte i dagslÀget. I vissa forum fungerar det sÄ att man trycker in citera-knappar pÄ samtliga inlÀgg man vill citera i en trÄd och dÀrefter klickar pÄ en svara-knapp lÀngst ner. Dock har jag upplevt att mÄnga i de forumen tycker Àven det Àr lite klumpigt.

Trots allt, det Àr inte sÄÄÄ ofta man citerar flera i ett inlÀgg. BÀttre ett hÄlla det enkelt. Eller vad sÀger ni andra?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bra dÄ fick jag ocksÄ svar pÄ denna frÄga och nu testning, testing, testing!

Att anvÀnda ett citat, och dÄ fÄ med namn pÄ den man citerar samt tid, Àr ju inget problem.

Jag vill dÀremot veta hur man gör för att citera flera inlÀgg i en trÄd och dÄ ocksÄ fÄ med namnen samt tider. Alternativt att citera frÄn flera olika trÄdar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det gÄr till.

HjĂ€lp, snĂ€lla 🙂

Testar den första

Linus, hur fÄr du med datumet om du citerar nÄgot frÄn en annan trÄd? LÀgger du in det manuellet eller finns det nÄgon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar pÄ citera i den andra trÄden.

Kladdar nÄt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istÀllet för att posta.

Sedan kör jag copy/paste pÄ komplett quote och postar i nÀsta trÄd istÀllet.

😄

Testar den andra

Jopp 🙂

Testar en tredje

Det funkade ju smidigt.

Tack för tipset! 😆😆😆

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...