Jump to content
Annons

Hur gör man flera citat


martinm

Recommended Posts

Att använda ett citat, och då få med namn på den man citerar samt tid, är ju inget problem.

Jag vill däremot veta hur man gör för att citera flera inlägg i en tråd och då också få med namnen samt tider. Alternativt att citera från flera olika trådar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det går till.

Hjälp, snälla 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Linus, hur får du med datumet om du citerar något från en annan tråd? Lägger du in det manuellet eller finns det någon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar på citera i den andra tråden.

Kladdar nåt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istället för att posta.

Sedan kör jag copy/paste på komplett quote och postar i nästa tråd istället.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda ett citat, och då få med namn på den man citerar samt tid, är ju inget problem.

Jag vill däremot veta hur man gör för att citera flera inlägg i en tråd och då också få med namnen samt tider. Alternativt att citera från flera olika trådar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det går till.

Hjälp, snälla 😕

Linus, hur får du med datumet om du citerar något från en annan tråd? Lägger du in det manuellet eller finns det någon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar på citera i den andra tråden.

Kladdar nåt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istället för att posta.

Sedan kör jag copy/paste på komplett quote och postar i nästa tråd istället.

🙂

OK!

Finns det nåt annat sätt?

Edit: Fick det att funka, men lite rörigt var det 😲

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

OK!

Finns det nåt annat sätt?

Edit: Fick det att funka, men lite rörigt var det 😆

Nej, inte i dagsläget. I vissa forum fungerar det så att man trycker in citera-knappar på samtliga inlägg man vill citera i en tråd och därefter klickar på en svara-knapp längst ner. Dock har jag upplevt att många i de forumen tycker även det är lite klumpigt.

Trots allt, det är inte sååå ofta man citerar flera i ett inlägg. Bättre ett hålla det enkelt. Eller vad säger ni andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra då fick jag också svar på denna fråga och nu testning, testing, testing!

Att använda ett citat, och då få med namn på den man citerar samt tid, är ju inget problem.

Jag vill däremot veta hur man gör för att citera flera inlägg i en tråd och då också få med namnen samt tider. Alternativt att citera från flera olika trådar. Jag har sett andra som har gjort detta men vet ej hur det går till.

Hjälp, snälla 🙂

Testar den första

Linus, hur får du med datumet om du citerar något från en annan tråd? Lägger du in det manuellet eller finns det någon funktion som jag har missat?

Enkelt, jag klickar på citera i den andra tråden.

Kladdar nåt som kommentar, men klickar Förhandsgranska istället för att posta.

Sedan kör jag copy/paste på komplett quote och postar i nästa tråd istället.

😄

Testar den andra

Jopp 🙂

Testar en tredje

Det funkade ju smidigt.

Tack för tipset! 😆😆😆

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...